Søgning på: Syntaktisk analyse. Resultater: 19621 til 19640 af 23684
-
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til historie eksamen i overmorgen, jeg har 24 timers forberedelse, så trækker tekster i morgen, men jeg tænkte på, om der var nogle, der kunne forklare nærmere, hvad der menes med problemstillinger. Min lærer har skrevet følgende til os: 2. Jeg vil foreslå følgende fremgangsm... -
Skal jeg klage over min SRP karakter?
ForumindlægHej, som nævnt ovenover overvejer jeg at få revuderet min SRP opgave, da jeg har fået 0, Jeg havde forventet at få en bestået karakter, men har svært ved at bedømme min egen opgave. Er der er nogle venlige sjæle der vil læse min SRP, og se om de er enige med vurdereing som er 0? Fagene er Engel... -
Nogen der vil kigge problemstillinger igennem?
ForumindlægProblemformulering: Historisk ramme Baggrund for erobring af Inkariget -Spaniernes motiver og midler [1-2] Præsentation af bilagene og problemstillinger Analyse af den spanske erobring af det nyopdagede inkarige, inddragelse af kilderne 3 – 5 – 6. Analyse af kildernes udsagn om samme. -Ink... -
AT problemformulering - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i 3.G, og sidder pt med min AT opgave. Jeg har valgt mit emne skal være "Alternative familieformer", og på baggrund af dette lavet en problemformulering som lyder: Overordnet: Hvilke udfordringer og muligheder er der i at leve i en alternativ familie, med he... -
Apartheid - Engelsk og historie
ForumindlægHejsa :) Jeg skal skrive en AT-synopsis, og emnet i år 2013 er " Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie, hvor jeg i engelsk skal analysere Nelson Mandelas tale "The inaguration speech" 1994, og i historie vil jeg inddrage en kilde. Je... -
Problemformulering (samfundsfag og fysik)
ForumindlægHej Jeg har lidt utradionelt lavet problemstillingerne før problemformuleringen. Og dette har givet mig lidt problemer med hvordan jeg skal formulere problemformuleringen. Ville være glad, hvis der var nogle der ville hjælpe og evt. komme med nogle bud :) Mit emne er kameraet og i samfundsfag har... -
J.P.Jacobsen "Et skud i tågen"
ForumindlægHej derude :) Jeg er som de fleste andre ved at skrive AT-synopsis i 3.g. Jeg har valgt at skrive i dansk/biologi om Darwin og hans evolutionsteori, hvor jeg vil perspektivere "Et skud i tågen" af J.P. Jacobsen til teorien. Mit problem ligger i at i synopsisen skal man som sagt skrive e... -
Bioethanol
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive en rapport om fresmtilling af bioethanol fra papir. Jeg har bare rigtig svært ved at lave 3 dele af rapporten, nemlig: 1."Resultater og beregninger", 2."Analyse og diskussion" og 3."Konklusion". De ting ved delene jeg ikke kan finde ud... -
dansk/ hist. opg. problemformulering
Forumindlæghey derude, jeg har aldrig rigtig lavet en problemformulering, som har betydet det store. men har en opgave som skal laves inkl. en problemformulering. det skal laves under hovedemnet: mellemkrigstiden og jeg har så valgt at fokusere på: amerikanisering i DK. jeg har et bud på hvordan den kunn... -
Rend mig i traditionerne
ForumindlægHej ^^ Jeg er i gang med 2års opgave, en analyse og fortolkning af "Rend mig i traditionerne". Jeg har fået skrevet 6 sider indtil videre, men er gået lidt i stå... Min problemformulering ser sådan ud: Jeg vil foretage en analyse og fortolkning af Leif Panduros roman Rend mig i traditio... -
spørgsmål til eksamen
ForumindlægDa jeg skal op til eksamen i religion om et par dage har jeg et vigtigt spørgsmål til den person der nu har tid, kan og vil hjælpe:) i religion c udover at analyserer og fortolke hvordan kan man så f.eks. sætte en kilde tekst som omhandler en lærer som gør kritik af loven som nu gør at homosek... -
SRP om Syrien
ForumindlægHej Jeg har nedenstående to underspørgsmål i min SRP om Syrien med fagene Samfundsfag og Historie. - Foretag en tværfaglig analyse og diskussion af, hvordan USA’s interesser og løsningsforslag adskiller sig fra Ruslands i konflikten i Syrien i nutiden. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i selvv... -
I heard it through the grapevine - hjælp?
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en analyse af "I heard it through the grapevine" af Marvin Gaye Og nu sidder jeg og kigger på harmonikken. Jeg er kommet frem til at den er skrevet over en E dorisk skala, og hvis man kigger på verset ser akkordskemaet sådan ud: Em/ Em/ H7/ A7/ Em/ Em/ H7/ A7/ C#... -
Hjælp til AT!
ForumindlægJeg har valgt under Kampen for det gode liv emnet sundhed, hvor fokus er på kost og motion. Jeg har rimelig styr på det samfundsfaglige men det biologiske er jeg i tvivl om. Dog ved jeg, at jeg arbejder empirisk induktivt, da jeg tager en case og generalisere derved hans strategi for det gode l... -
Eksamen - klage?
ForumindlægHej folkens Jeg var til eksamen idag og det gik super godt. var slet ikke nervøs og vidste alt og mere til om emnet og spørgsmålene. Jeg var oppe i Berlinmuren - Den Kolde Krig. det endte med at jeg fik 10 og overraskende nok er jeg ikke tilfreds, da jeg kan alt og mere til end der forventes af ... -
Mundtlig matematikårsprøve i 1.g
ForumindlægHej vi har fået 11 spørgsmål som vi kan trække til prøven, og vi skal skrive en disposition og forberede os på dem alle. Mit problem er bare, at jeg ikke kan få det til at fylde de 12 min. det burde, selvom jeg efter min mening har dækket opgaven rimelig godt. I mange af spørgsmålene indgår formu... -
Udåndings målinger
ForumindlægHejsa vi har lige haft et forsøg hvor vi udåndede i en gas analysator som løbende analyserede procentdelen de forskellige gasser udgjorde. Den simple teori bag det er vist at vi udånder friskt O2 og vores udåndingsluft indeholder forøgede mængder af CO2 efter forbrændingen inden i cellerne i krop... -
Mundtlig forsvar srp HASTER!!
ForumindlægHej, jeg skal forsvare min srp på mandag og er gået lidt i panik, da jeg ikke forstår nogen af de spg. vi skal have besvaret. Jeg begynder at læse min problemformulering og den overordnet konklusion. Derefter står der på vejledningspapiret for, hvordan man laver et talepapir, at man skal give... -
masse og volume beregning
Forumindlæghej Redox-titreringer - med overslagsberegning Der skal foretages en renhedsbestemmelse af kemikaliet jern(II)chlorid,tetrahydrat (FeCl2,4H2O) ved titrering med 0,02517 M kaliumpermanganat (KMnO4). 5 Fe2+ + 8 H+ + MnO4- ? 5 Fe3+ + Mn2+ + 4 H2O Som en del af kvalitetssikringen foretages en tilsvar... -
Danskopgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har valgt at skrive i dansk med emnet Nyheder-argumentation. jeg har valgt at komme ind på følgende ting: Nyheder – argumentation: Analyse af tv-2 nyheder vs dr-1-nyheder:Undersøg én eller flere nyhedsudsendelser på hhv. dr1 og tv2. jeg vil finde finde en eller to n...
