Almen studieforberedelse (AT)

AT problemformulering - HJÆLP

31. marts 2018 af ForvirretBarn (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle sammen. 

Jeg går i 3.G, og sidder pt med min AT opgave. Jeg har valgt mit emne skal være "Alternative familieformer", og på baggrund af dette lavet en problemformulering som lyder: 

Overordnet: Hvilke udfordringer og muligheder er der i at leve i en alternativ familie, med henblik på børns opvækst? 
Redegørende: Hvordan har familiemønsteret udviklet sig gennem tiden?
Analyserende: Hvordan skildres muligheder og udfordringer i DR dokumentaren "Kaos i den sammenbragte familie"? 

... og nu sidder jeg fast i mit diskuterende spørgsmål. Da mine vejledere som sådan ikke må lave min problemformulering, har de blot sagt, at de synes at det diskuterende spørgsmål skal vokse videre af det redegørende og det analyserende, og at jeg bør holde fast i "muligheder og udfordringer" - men jeg er blank for ideer. 

Derfor spørger jeg jer, er der nogen der har en ide til, hvordan det diskuterende spørgsmål kunne lyde? Det ville være en kæmpe hjælp!!

TAK på forhånd. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2018 af Smut1

På baggrund af dokumentaren ”kaos i sammenbragte familier” kunne du diskutere, hvilke muligheder og udfordringer der er for sammenbragte familier i det postmoderne samfund (inddrag også anden litteratur).  


Svar #2
31. marts 2018 af ForvirretBarn (Slettet)

Det er en super god ide - tusind tak!!


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. april 2018 af Trojanskhest

Har du kommet frem til en problemformulering?


Skriv et svar til: AT problemformulering - HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.