Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19621 til 19640 af 29788
-
Inspiration til en problemstilling relateret til EU
ForumindlægHi vedkomne som har klikket på min søgen for inspiration. Mig og min partner har en kommende EU.projektuge, hvor alle skal skrive om en problemstilling der omhandler mulige problemer for EU. Jeg kender allerede til genren, men vi ved ikke hvilket emne vi måske kan tage op. Der er så meget og ... -
funktionsundersøgelse
Forumindlæghej :) jeg har en 3. gradsfunktion som jeg skal have undersøgt. jeg skal både lave dm, nulpunkt, fortegn, monotoni, ekstrema, vendetangenter, graf og vm. Jeg ved at når jeg skal undersøge dm, nulpunkt og fortegn skal jeg bruge f. Og når jeg skal undersøge monotoni og ekstrema skal jeg bruge f... -
bestem monotoniforhold uden hjælpemidler
Forumindlægsidder og repeterer, og skal lige have lidt hjælp ang. monotoniforhold. sidder med funktionen f(x) = -x^3 - 3x^2+9x jeg skal bestemme funktionens monotoniforhold. uden hjælpemidler det første jeg gør er vel at differentiere formlen så den bliver en 2.gradsligning: altså: -2x^2 - 6x + 9x er det ... -
Finde de to ubekendte i ligningen: b*1^a=60 og b*4^a=30
ForumindlægHey venner ;) Jeg er stødt ind i et lille problem med matematikken, så tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig. Mit problem er at jeg har fået oplyst to ligninger, hvor jeg skal bestemme tallene for a og b. b*1^a=60 og b*4^a=30 Og jeg kan simpelthen ikke se hvordan jeg skal gøre det, så håbe... -
AT-emne + fagkombination
ForumindlægHej. Som I nok ved, så har vi i år i AT fået emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 Jeg har nogle emner i tankerne: - Coca Colas historie og gennembrud - Damptoget/Jernbane - Flyvemaskinen (Wright-brødrene) - Telefonen (massekommunikation) - Darwin og konspiratio... -
spm til AT-eksamen.
Forumindlæghey. er der nogen der har været op i AT, som måske kunne fortælle lidt om hvordan det gik osv? spørger de meget til metode-delen? jeg har personligt ret svært ved det. jeg er nervøs, fordi jeg føler at jeg ikke rigtig har styr på metoderne. nu har jeg valgt at skrive i fagene samfundsfag og... -
Skitse af mængde
ForumindlægJeg skal lave en skitse af nedenstående mængde når w er et element i intervallet (0,1): hvor Jeg tror at facit (som måske er forkert) er den vedhæftet fil, men ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at finde den pågældende fællesmængde. Normalt plotter jeg de indgående uligheder og fin... -
Ideer til gode gymnasier i nærheden af søborg
Forumindlæghej Jeg skal snart ud i 9.klasse, og jeg er meget i tvivl om, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Jeg ved jeg skal vælge min linje, som er mat A, bio A, Fysik B og kemi B. Kan I hjælpe mig med at komme med nogen gode gymnaiser, fordi jeg er meget i tvivl og er lidt bange for, om det gymnaisum jeg ... -
Symbol-betydninger i en H.C. Andersen novelle?
ForumindlægHej:) Jeg er ved at analysere H.C. Andersens novelle "Billeder i det Uendelige", og der er nogle få symboler, jeg ikke ved om betyder noget. Måske er der nogle af jer derude, der har styr på sådan noget: • Fyrretræ • Cypressen • Liljekonvaller • edderkop + edderkoppe... -
SRP - 00
ForumindlægGodaften Studieportalen, Jeg er kommet i en meget uheldig situation, idag fik vi vores SRP tilbage og fik karateren 00. Jeg er meget nysgerrig efter hvorfor jeg fik 00, da jeg selv regnede med at opgave lå til midst 4, Jeg har vedhæftigt opgave, og ville sidde stor pris på hvis nogen vi... -
Hvordan kan jeg forbedre MIG!!
ForumindlægHej jeg har lige fået min karakterblad og er meget utilfreds med det for har fået i dansk læsning og skr. fremstilling 02 orden 4 og mundligt 4 og matematik i færdighed 02 og problem 02 og engelsk 02 i m og skr. og det samme i tysk og er vildt skuffet over den karakter jeg har fået for laver ... -
interessegrupper og partier
Forumindlæghvad er grunden til at der i især socialdemokratiske regeringer er øget integration af interessegrupper, især typen af funktionelle interessegrupper (interessegrupper der har at gøre med produktion, administation og fordeling heraf) umiddelbart ville jeg synes det var mere logisk i mere liberale ... -
Rotationer i universet
ForumindlægHej allesammen. En gruppe piger, og jeg skal fremlægge om rotationer i universet. Vi har nogle spøgesmål som i måske kan hjælpe os med at finde svarene på da vi ikke selv kan. :) Hvis i ved noget om Roationer i universet må jeg meget gerne skrive det, da vi mangler ideer. TAK PÅ FORHÅND!:) Sp... -
kegle(stub?) Volume.
ForumindlægJeg skal lave en opgave, med et glas i. Jeg overvejer at lave den med et cocktail glas, da formlen for en keglestub er alt for indviklet. Der var en lektieguru (som jeg har glemt navnet på) Der var så sød at sende mig dette : http://peecee.dk/upload/view/114096 Formlen på hvordan man finder u... -
Historieopgave kirkens forhold til kongemagten 1104 - 1536
ForumindlægHej allesammen, Min opgave lyder som følgende: På baggrund af en redegørelse for oprettelsen af ærkebispesædet i Lund 1104 samt for forholdet mellem konge og kirke frem til 1241 ønskes en analyse af hvorledes magtforholdet mellem de to parter udvikler sig indtil 1536. Du bedes i den forbindelse d... -
4km på 12 minutter
ForumindlægHej, jeg har lavet en færdighedsregning i matematik, og skal nu forklare nogle af opgaverne til mine klassekammerater. Jeg har lidt svært ved at huske hvordan jeg helt præcist har regnet en af dem ud, så jeg håber at I måske kan hjælpe. Opgaven handler om en pige der cykler med en hastighed på 20... -
Pdfcrop
ForumindlægJeg skal indsætte nogle billeder i mit dokument, og idet det skal afleveres som pdf, har jeg konverteret alle billederne til pdf-filer, så de nemt kan indsættes. Problemet er, at de ikke kan være på samme side, da de store hvide margener jo får dem til at fylde en hel side i sig selv. Umiddelbart... -
Molekylær medicin - Karakterer, studiejob og jobmuligheder
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har fire spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom Jura, hvor man skal have høje karakterer for at få et fedt ... -
Hjælp, det haster sgu lidt.
ForumindlægHej folkens, Vores Projektopgave starter snart, og jeg finder det utroligt svært, at finde et emne der er både interessant og unikt til overemnet "Fremtidens ressourcer" Det er ikke et særligt bredt emne synes jeg. Jeg leder desuden efter et emne, som kan være tværfagligt (men det ka... -
Min ven, klassens klovn.
ForumindlægJeg ser, at der er en underskriftindsamling i gang herinde, for at blokere DanielPetersen. Måske skulle vi tværtimod lære at rumme de handicappede her på Studieportalen, og indse, at vi kan lære meget af de intelligensmæssigt mindre bemidlede. Vi må jo ihukomme, at Studieportalen er et forum, ...
