Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19621 til 19640 af 114887
  • Niveaukurver

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg denne opgave ?
  • delta U

    Forumindlæg
    jeg sidder og læser til eksamen og skulle lave følgende opgave: værdien af deltaH ved 298 K og p=1 bar for reaktionen 2H2+O2-->2H2O er -522. beregn delta U i Kj for reaktionen. jeg har læst i min bog, men synes ikke de forklarer det så godt og der er ingen relavante eksempler, er der n...
  • Rumfang og Liter

    Forumindlæg
    Hej tak fordi du tog dig tid til at klikke ind. Det er ikke rigtig lektie men nærmere et væddemål som mig og min ven ikke an løse. Kan et akvarie på 108000cm3 rumme 100liter? Hvorfor/Hvorfor ikke? Tusind tak for hjælpen på forhånd
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Bestem den stamfunktion til f(x), der går gennem det angivne punkt. f(x) = x^2 P(1, 4/3) Svar: F(x) = x^2 + 3/3 Passer det??
  • reaktionsligning

    Forumindlæg
    Er der nogle, der kan hjælpe med denne reaktion? C3H9N + HClO4 --> ?? + ??
  • Regneregler

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Nogen der kan hjælpe mig med at regne det sidste, det er eksponenten som er en brøk der driller mig, hvilke regneregler jeg kan bruge
  • Find c.

    Forumindlæg
    Hej! jeg har fået til opgave at jeg, ud fra ligningen a^2=b^2+c^2-2*a*c*cos(A), skal finde ligningen for c. Jeg kender a=6, A=30 og b=9. her er hvad jeg har fået: 6^2=9^2+c^2-2*6*c*cos(30) 36=81+c^2-2*6*c*cos(30) c*36=81+c^2-2*6*cos(30) c=45+c^2-2*6*cos(30) Er dette rigtigt?
  • Overenstemmelse med pH-værdier

    Forumindlæg
    Har fået målt pH-værdierne Hvordan findes der ud af resten? Forklaring ønskes og vises Se vedhæftede fil
  • Omregning fra kPa*l/mmol til kPa/M

    Forumindlæg
    Hvordan omregner jeg 3,00 kPa*l/mol til enheden kPa/M? På forhånd tak
  • Hvad kan der være tilsat

    Forumindlæg
    Hvad kan der være tilsat til denne reaktion for at opløsningen bliver helt klar? Noget der har reageret med jernet?
  • Det Periodiske system

    Forumindlæg
    Hej alle, Kan I hjælpe mig, at uddybe følgende sætning, fordi har lidt svært at forstå den korrekt: Går man fra venstre mod højre inden for den samme periode i skemaet, ser man hvordan en bestemt elektronskal gradvist "fyldes" med elektroner. Kilde: Wikipedia, Periodiske system Sætn...
  • Sjov hjernevrider

    Forumindlæg
    Denne hjernevrider er svær men også sjov når man viser den til andre og man kender svaret. Du har tallene 0 0 0= 6 1 1 1= 6 2 2 2= 6 Osv. til 9 9 9= 6 Du skal nu ved brug af matematikens guderne finde ud af hvordan du får 6 i alle regnestykkerne. Du må ikke skrive nye tal F.eks. 2...
  • Mat

    Forumindlæg
    Chancen for med en terning at slå mindre end 5 (brøker) Har virkelig brug for hjælp
  • Musik

    Forumindlæg
    Hvad er tonearter og taktarten?
  • Gentagelser i eventyr?

    Forumindlæg
    Hvad menes præcis med gentagelser i eventyr? Kan der f.eks menes at der er mange gentagelse, f.eks som i Klods Hans siger han ''Halehoj, her kommer jeg" er det gentagelser jeg skal komme ind på i min analyse? Altså at han siger det så mange gange?
  • Reaktion mellem ethanol og chlor

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg har virkelig brug for hjælp til nederstående spørgsmål der omhandler organisk kemi. Spørgsmålet er eksamensrelateret og lyder: Opskriv den kemiske reaktion for reaktionen mellem ethan og chlor og gør rede for hvor mange forskellige produkter der kan danes. Tak
  • Hvad sker der med y-værdien når x-værdien vokser med en?

    Forumindlæg
    F(x) = -3x + 2 Hvad sker der med y-værdien når x-værdien vokser med en? Min x-værdi er negativ, betyder det så at y-værdien falder med en?
  • Brøker og potenser

    Forumindlæg
    Hvordan bliver (1/(10*10-3))-1 til 0.01? Med venlig hilsen
  • Hjælp til to opgaver u. hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kan hjælpe mig med de to opgaver på billedet? Jeg er ikke så god til at løse ligninger. Er der nogen, der kan prøve at skære det lidt ud i pap? :) Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal redegøre i opg. 4. Nogen der kan forklare?
  • Regneforskrift

    Forumindlæg
    Hvorfan ved jeg at min graf bør begge i -? Jeg har f.eks. denne forskrift y=x2+2 Som danner et U på min graf. Men hvordan ved hvilket tal jeg skal starte min X? Hvorfor -5 fremfor 0 f.eks?