Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 19661 til 19680 af 42938
-
Implicit differentiering...?
ForumindlægJeg er helt lost angående dette! Vil gerne kunne være istand til at lave beviset til eksamen. Så det ville være rigtig fedt, hvis der er en der har beviset med kommentarer? Kan nemlig ikke finde det i min bog. Hilsen Hans -
Livssyn i Iliaden og Odysseen!
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til old eksamen, men kan bare ikke finde ud af hvilke livssyn der er i Iliaden og Odysseen. Er det dionysisk i den ene og apollinsk i den anden, eller er det blandet? Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Dansk A Skriftlig hjælpemidler..
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A Skriftlig eksamen på tirsdag og ville lige høre om der er nogen der har en oversigt af forskellige stilarter, perioder el. lign. som kan være behjælpelige til eksamen. Det må meget gerne være pdf eller dokument, da der ikke er net til eksamen. Jeg har lidt svært ved at l... -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
Digt - "begreber" hjælp
ForumindlægHey jeg skal til eksamen i morgen tidligt nogle der kan fortælle mig hvad - Jeg-fortæller? Alvidende fortæller? Indre? Ydre? betyder/vil sige .... vil være meget taknemlig, hvis i kunne besvare det :) -
Ligninger og uligheder
ForumindlægHej........ skal have hjælp til eksamens spg. : Forklar om løsning af ligninger og uligheder, herunder løsninger af tio ligninger med to ubekendte. OG: Forklar begreberne differentialligning, løsning til differentialligning og linjeelement.. -
eksamensangst
Forumindlæghej alle sammen¨jeg har et problem jeg vil håbe i kan hjælpe mig lidt med. Jeg lider frygteligt af eksamensangst. Jeg bliver simpelthen altid så syg op til eksamerne, og har altid høj feber. Det kommer jo til at gå ud over min eksamen, og det gør mig bare endnu mere nervøs. Kender i det selv elle... -
dansk med omtanke
ForumindlægJeg anerkender og forstår skam godt dit synspunkt, Stygotius. Men nu er nudansk jo ikke "statisk"; sproget udvikler sig hele tiden. - Om det er noget vrøvl, det må jo stå for din egen regning. Eksempelvis er der mange, der siger (og skriver) "men derimod"; dét er da også er ov... -
Samfundsfagseksamen - hvordan
ForumindlægHej, jeg har en søster som skal til eksamen i samfundsfag på C-niveau, og vil derfor høre om der er nogen der kan fortælle lidt om hvordan eksamen er opbygget? (hun har en ikke særlig informativ lærer) Der var et udmærket indlæg, også om samf-C, i dette forum, men mangler lidt viden om hvordan m... -
selvportræt
Forumindlægjeg har fået til opgave at analysere dette digt.jeg kan ikke:lave madgå med hat hygge om folk bære smykkerordne blomsterhuske aftalertakke for gavergive rigtige drikke pengeholde på en mand vise interesseved forældremøder jeg kan ike holde op med:at ryge at drikkeat spise chokoladeat stjæle parap... -
Rigtige sætninger med "damit" og "um zu"?
ForumindlægHej! Skal benytte damit og um zu, ses disse sætninger korrekte ud? Og hvis ikke, hvad kan jeg så gøre bedre :) 1. Damit Maria uns zu dem Flughafen fahren kann, müssen wir am Sonntag reisen, weil sie keine Möglichkeit hätte, falls wir erst am Montag reisen würden. 2. Ich habe immer mich um The... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. Sidder med nogle få sætninger, hvor der skal bruges pronominer, som jeg ikke er særligt god til. 1. Gaby køber en cola i parken – Gaby compra un Coca Cola en el parque. 2. Han giver den til Carla – Él le da a Carla. 3. Hun giver ham et kys på munden – Ella le da un be... -
Kan en lærer sige til mig at det er umuligt for mig at bestå?
ForumindlægJeg afslutter matematik her til sommer(får 00 både skriftligt og mundligt), og da vi ikke har specielt mange moduler tilbage så spørger min lærer hvordan vi vil have at modulerne skal bruges, jeg stemmer for at vi får en prøve så jeg kan prøve at hæve min skriftlige karakter men det bliver ikke s... -
Egnet til gymnasiet? (vigtigt)
ForumindlægJeg går nu i 9. klasse og mine lærere fortalte mig at jeg ikke er egnet til gymnasiet fordi jeg er fovirret og usikker. Så de forslog at jeg skulle tage 10. klasse. Men det vil jeg IKKE! Men jeg kommer altid til tiden, aflevere mine ting og har den laveste fraværs procent i klassen. Jeg klare mig... -
Deltage aktivt i timerne på HF?
ForumindlægHej :) Jeg går på mit første år på en HF, hvilket jeg i øvrigt (indtil videre), synes rigtig godt om :) Jeg har over lidt tid set en del videoer med diverse tips/tricks til at få gode høje karakterer, hvor det hver gang siges, at man bær sige en masse i timerne (række hånden op mindst 2-3 gange ... -
Fra 1.g stx til 1 hf
ForumindlægJeg tog direkte på gymnasie efter at have afsluttet niende klasse. Ligenu går jeg på stx (naturvidenskabelig retning), men har fortrudt det, da jeg ikke synes, at stx er noget for mig alligevel. Spørgsmålet er om jeg kan tage skifte over til hf i stedet for, selvom jeg ikke har gået i tiende kl... -
Hjælp til opgaver
ForumindlægHar terminsprøve imorgen, så er igang med at øve mig. Der er dog opstået problemer, så jeg håber at I lige kan hjælpe mig med nogle af dem inden imorgen.Opgaverne er her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/MED0587SF.pdf2) Jeg har brugt regression, men får en mærkelig f... -
Piller mod eksamensangst
ForumindlægJeg skal skrive en artikel om unge kvinders brug af piller mod eksamensangst. Men jeg mangler kontakt til en pige, der har egne erfaringer med pillerne og vil fortælle om det. Hun skal enten have brugt betablokkere (fx. propranolol) til en eksamen tidligere eller fået en recept, så hun kan bruge ... -
Fra HF til VUC
ForumindlægHej, jeg går på en 2 åring HF. Hvis jeg nu ikke går op til engelsk B så lukker jeg vel ikke min eksam. kan jeg så ikke tage de fag om på VUC enkeltfag som jeg har fået en dårlig karakter i og så forhåbentlig få en bedre karakter i faget, og dermed et højere gemmesnit. Det tag selvfølgelig et å... -
hvordan gør man??
Forumindlæghvordan kan man slappe bedre af til sin eksamen?? Hvilke ting kan man gøre for at man slapper af når man kommer ind foran lærer og censor ?? jeg mangler et godt råd for jeg har virkelig angst for at stå foran folk og fremlægge.. håber i har et godt råd hilsen Annika
