Generelt

Deltage aktivt i timerne på HF?

26. august 2022 af Annicca (Slettet)
Hej :)
Jeg går på mit første år på en HF, hvilket jeg i øvrigt (indtil videre), synes rigtig godt om :)
Jeg har over lidt tid set en del videoer med diverse tips/tricks til at få gode høje karakterer, hvor det hver gang siges, at man bær sige en masse i timerne (række hånden op mindst 2-3 gange pr. modul) osv. for at forbedre deg mundtlige, MEN nu går jeg på HF, hvor vi altså ikke får standpunktskaraktere/eller årskarakterer, SÅ gælder dette stadig på HF?

Jeg vil selvføglig EIGTIG gerne give mine lærer et godt indtryk af, at jeg faktisk interreseret mig for fagene og deltager aktivt, men er det nødvendigt at følge disse regler. Gælder det ikke på HF?

Sorry for den lidt lange formulering.
På forhånd mange tak.
Go’ weekend :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. august 2022 af Anders521

#0 Det er ikke nødvendigt at følge disse råd.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. august 2022 af MN0710

#0 Hej :)
Jeg går på mit første år på en HF, hvilket jeg i øvrigt (indtil videre), synes rigtig godt om :)
Jeg har over lidt tid set en del videoer med diverse tips/tricks til at få gode høje karakterer, hvor det hver gang siges, at man bær sige en masse i timerne (række hånden op mindst 2-3 gange pr. modul) osv. for at forbedre deg mundtlige, MEN nu går jeg på HF, hvor vi altså ikke får standpunktskaraktere/eller årskarakterer, SÅ gælder dette stadig på HF?

Jeg vil selvføglig EIGTIG gerne give mine lærer et godt indtryk af, at jeg faktisk interreseret mig for fagene og deltager aktivt, men er det nødvendigt at følge disse regler. Gælder det ikke på HF?

Sorry for den lidt lange formulering.
På forhånd mange tak.
Go’ weekend :)

Altså jeg vil altid foreslå at deltage aktivt i timerne. Det gør, at du får brugt det du har lært, og at du husker det bedre. Du får også meget mere ud af undervisningen, og det kan hjælpe med at holde koncentrationen. Efter jeg begyndte at deltage mere aktivt i undervisningen, så klarede jeg mig faktisk også meget bedre i skolen :).


Skriv et svar til: Deltage aktivt i timerne på HF?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.