Studievejledning

Kan en lærer sige til mig at det er umuligt for mig at bestå?

22. marts 2018 af madstic

Jeg afslutter matematik her til sommer(får 00 både skriftligt og mundligt), og da vi ikke har specielt mange moduler tilbage så spørger min lærer hvordan vi vil have at modulerne skal bruges, jeg stemmer for at vi får en prøve så jeg kan prøve at hæve min skriftlige karakter men det bliver ikke stemt ind, vi laver istedet 2 afleveringer(som min lærer tidligere har fortalt næsten ikke har nogen effekt på karakteren), jeg går derfor hen til min lærer efter modulet og spørger hvordan jeg så kan hæve min karakter og muligvis bestå, han siger så at det er umuligt at jeg består, må han det??

Skal ikke bruge nogle råd til at hæve min karakter eller noget, jeg vil bare vide om min lærer må sige så noget.

Håber i kan hjælpe mig.


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. marts 2018 af jp0000

Må og må - det må vedkommende vel gerne, men man kan så diskutere, om det er hensigtsmæssigt at sige til en elev. Dog vil jeg sige, at du bør overveje situationen, og hvordan din lærer egentlig mente det. Der er nok en grund til, at du har fået 00 i både skriftlig og mundtlig.

Brugbart svar (0)

Svar #2
22. marts 2018 af Skaljeglavedinelektier

Hvis læreren mener, din præstation igennem hele året har været for ringe til, at du vil kunne hæve din karakter, så det er vel sådan, det er.  


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. marts 2018 af Justitia

Ja.


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. marts 2018 af Justitia

Hvorfor skulle han ikke må det?


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. marts 2018 af guuoo2

Du kan vist stadig nå at vælge at tage året om


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. marts 2018 af Mathian

Din lærer har måske sagt det på en måde, eller i en tone, der måske har givet dig et indtryk af, at han stiller grundlæggende spørgsmålstegn ved dine personlige og kognitive evner til at bestå og lære matematik. Sådan tror jeg ikke han har ment det, det ville ihvertfald komme bag på mig, hvis han gjorde. Men tror du mere skal se det som, at han har vurderet ud fra de omstændigheder I er i nu, at du ikke har mulighed for at hæve din karakter, i og med at mulighederne for at du kan bevise at du er 02 eller en højere karakter værd, ikke er eksisterende. Han skal jo også holde sig til en bestemt procedure for karaktergivning vil jeg tro. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. marts 2018 af guzbak

Hvis det er rigtigt, så ja. Det kommer jo an på hvor sent i forløbet man er.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Kan en lærer sige til mig at det er umuligt for mig at bestå?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.