Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19661 til 19680 af 110438
-
24 timer med Pamela Anderson!
Forumindlæg.. ville jeg foretrække frem for 24 timers fysiktest.. Men sådan er verden nu engang.. Til gengæld føler jeg at jeg står i lort til halsen, så vær venlig at læs videre, jeg har virkelig brug for en hjælpende hånd! Er der nogen venlige sjæle som har noget tid tilovers i morgen, og er i stand til ... -
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Hjælp til beregninger
ForumindlægHej, har haft problemer med disse opgaver i virkelig lang tid - og kommer ingen vegne desværre. Håber nogle vil yde lidt hjælp a^(-n)*b^(-m)*b^(-m+1)/(2*a)^(-n) a^n*b^(-m+1)*a/b^(-m) -
indsæt reducer
ForumindlægHej SP Jeg bliver bedt om at indsætte (-b / 2a) i f(x (funktionen for en andengradspolynumioum) og reducere mest muligt. f(-b / 2a) = a(-b / 2a)2 + b(-b / 2a) + c hvordan reducerer jeg dette mest muligt? -
Fortegn i andengradspolynomier
ForumindlægHej Når man har et andetgradspolynomium (altså ax^2+bx+c), hvordan finder man ud af hvilke fortegn a,b,c og d har? Jeg ved at når a er positiv vender funktionen 'benene opad' og at d bestemmer antal skæringspunkter med x-aksen... Men hvordan bestemmer man b og c? På forhånd tak -
Ligning
Forumindlæg(a+b)(a-b) håber jeg kan få hjælp til den. Tak på forhånd. -
Reducering
ForumindlægHej. Hvordan kan dette lade sig gøre? (a-b) / 2 = 1/2(a-b) På forhånd tak. -
Matematik
ForumindlægHej hvordan beregner jeg følgende? a^n*b^(-m+1)*a/b^(-m) = a^n*b^m*a/b^(m+1) and a^n*b^m*a/b^(m+1) = a^n*b^(m+1)/(b^m*a) -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
kemi studentereksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi (mellemniveau) fredag og ikke har nået at fået læst/forstået særlig meget, da jeg har 3 eksamener indenfor 8 dage og derfor så har måttet prioritere! derfor ville jeg høre om der var nogen som har været oppe i kemi der kunne fortælle om det er muligt at nå at forberede sig &quo... -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
jokes/grin med matematikken?
Forumindlæghej, jeg går i 3. g. og som tak til min matematiklærer har vores klasse tænkt os at give ham en gave og et kort. Gaven har vi fundet, vi mangler bare at designe kortet. Vi har tænkt os at et eller andet som kunne give ham et smil på læben, det kunne f.eks. være en sjov/god matematisk joke, et sjo... -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
omregning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at omregne 5,12623062*10^^-12 J til eV? -
Forklaring af hævemidler på kemisk måde
ForumindlægHej...Jeg er igang med en opgave som jeg har for i naturfag (kokkeskole)hvor jeg skal undersøge noget om hævemidler ( og skal til eksamen i det )men jeg har ikke fundet så meget om det, og hørte om denne side og syntes det kunne være cool hvis nogle kunne forklar mig lidt kemisk om følgene :)Bage... -
Isoler n
ForumindlægHejJeg sidder med følgende formel:Va/Na*Ta = Vb/(15-Na)*TbJeg skal finde Na eller isolerer Na på den ene side af lighedstegnet.Jeg ender med:Va * Tb/Ta*Vb = 2NaAxell -
henfaldsskema for 90/39Y..
Forumindlæg.. det er hvad der staar vi skal lave. men hvordan ved man om den er beta-, gamma-, elller alfa-radioaktivt?ps. der burde vaere et forum der hed naturfag.. -
røntgenspektrum
Forumindlægjeg har optaget et spektrum af røntgenstråling og kender bølgelængden for de to alfa og beta-toppe, så dermed burde jeg beregne via Bragg ligningen beregne gitteradstandend som er gitterafstanden i et saltkrystal (NaCl).mit problem er bare: 1) hvilken vinkel skal jeg bruge?2) jeg har to toppe i m... -
den kemiske forklaring på global opvarmning?
Forumindlæghej, jeg har fået en opgave, og jeg skal finde ud af hvad den kemiske forklaring på global opvarmning er ? er der nogen der kan hjælpe mig lidt? -
Anvendelse af 2. grads polynomier
ForumindlægHej derinde ! Er der nogle der kan give nogle bud på hvad 2. grads funktioner bruges til ude i den "virkelige verden" ? Tusind tak !
