Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 19681 til 19700 af 22746
-
Metodeafsnittet
ForumindlægMan skal ikke skrive om generel videnskabsteori i metodeafsnittet, vel? Hvis jeg fx skriver i fysik og religion skal jeg IKKE skrive om positivismen og hermenuetikken generelt, men i stedet finde noget konkret ved min opgave, som evt. adskiller sig fra normale metoder. Eller hvorledes? Derudover... -
Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået mig en fysik aflevering hvorpå jeg skal gå ind og redegøre for Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip. Jeg har været ved at læse en masse men jeg har meget svært ved at sammenfatte det til en redegørelse. Derfor søger jeg jeres hjælp - hvis nogle af je... -
El
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik aflevering som jeg er lidt i tvivl om, opgaven lyder således: Det handler om en rygsæk der kan producere strøm mens man går med den. En generator omsætter energien i denne bevægelse til elektrisk energi med en effekt på 7,4 W Hvor hurtigt skal man mindst gå hvert sk... -
Kemi - Saltesopløslighed
ForumindlægFind omregningsfaktoren fra massebrøk (i g pr. kg) af chlorid til salinitet i g pr. kg (læs fx om Fysiske egenskaber for havvand i Databogen side 252, 10. udgave, 1997 eller nyere). Omregningen fra chloridkoncentration til koncentration af samtlige opløste salte er mulig da havvands kemiske sam... -
Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og har matematik og fysik som studieretningfag. Jeg er i gang med et mini-studieretningsprojekt, hvor emnet er det skrå kast. Jeg har sat mig ind i alle formler, når der ikke tages højde for luftmodstand. Jeg vil dog gerne hive niveauet i mit projekt endnu højere op og har... -
Spørgsmål omkring matematik!!
ForumindlægHej.. Har en spørgsmål og nogle svarmuligheder.. Kan ikke finde ud af hvilken af dem det er.. SÅ håber virkelig der er nogen derude som kan hjælpe mig.. Håber ikke jeg er for besværlig, men det kunne være fedt hvis nogen gav en begrundelse med samtidig... På forhånd tak!! Hvorfor siger man, at... -
Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe.. .
ForumindlægJeg har et spørgsmål vedr. Fysik, nærmere betegnet el. Den er meget simpel og jeg skal bare vide, ja se opg. beskrivelse Opgavebeskrivelse: Hvor mange elektroner strømmer der gennem pæren i en lampe i løbet af 10. minutter, når størmmer er 0,30A. 10 * 60 = 600 sek I = Q/t Q = t * I -- Q = 600s... -
Kemi - Saltesopløslighed
ForumindlægFind omregningsfaktoren fra massebrøk (i g pr. kg) af chlorid til salinitet i g pr. kg (læs fx om Fysiske egenskaber for havvand i Databogen side 252, 10. udgave, 1997 eller nyere). Omregningen fra chloridkoncentration til koncentration af samtlige opløste salte er mulig da havvands kemiske sam... -
Vejledende eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg ved, at der i fag som matematik og fysik er blevet lavet såkaldte "vejledende eksamenssæt". I faget dansk har vi fået udleveret "vejledende opgavesæt nummer 2" - Jeg har prøvet at søge på nettet og har desværre ikke kunne finde "vejledende opgavesæt nummer 1"... -
Sparepærer og glødepærer
ForumindlægHej har en opgave i fysik, som jeg ikke kan gennemskue :) Her er den: En sparepære koster 50 kr. og "lever" 8000 timer. En glødepære koster 12 kr. og "lever" 1000 timer. En 7 W sparepære giver lige så meget lys som en 40 W glødepære. Beregn energiforbruget for hver type pære i... -
SR-opgave Newtons afkølingslov
ForumindlægJeg er igang med at skrive min 2.g SR-opgave (fysik-matematik) der handler om Newtons Afkølingslov samt differentiering og har fået sat følgende opgave: Gør rede for Newtons afkølingslov: P = a · ?T = a · (T - Tomg). Forklar de indgående størrelser og vis, at den kan omskrives til dT/dt = k · ... -
hjælp maybe?
Forumindlæghey jeg har et problem med min fysik opgave, jeg ved ikke hvad for nogle formler jeg skal bruge for at regne dem. her er spørgsmålende: En bil plus chauffør vejer 950 kg og kører med en hastighed på 100 km/h på en vandret vej. Bilen bremses med en kraft på 3000 N. a) Bilen bremses,... -
Lys og bølger
ForumindlægHej! Jeg har en spørgsmål til fysik, som jeg ikke ved hvordan jeg skal finde ud af 1) Hvilken temperatur har en genstand der lyser hvidt? Jeg tror at det er meningen jeg skal bruge "blackbody spektum" på hjemmesiden , men jeg ved ikke hvilken temperatur der ska være for at genstan... -
AT om jernbaner
ForumindlægHej. Kan I hjælpe mig med at finde ud af, hvad jeg kan skrive om om jernbaner i perioden 1851-1914? Selve opgaveformuleringen hedder "Videnskabelig gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914. Jeg vil meget gerne skrive om jernbaner i enten Naturgeografi/dansk, naturgeografi/historie,... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
Kemi-fældningsreaktioner
ForumindlægHej, jeg skal til prøve i NV, hvor jeg skal vælge et forsøg inden for et af de 2 temaer kost og CSI, og et af fagene, kemi, fysik, biotek og biologi. Har valgt fældningsreaktioner inden for emnet kost. I mit forsøg påviser jeg ioner i fødevarer vha. fældningsreaktioner. Jeg skal til prøve snakke... -
Transformation
ForumindlægHej, jeg er den dreng på 15 fra Sønderjylland. Jeg spurgte i dag min fysik/kemi lærer hvad der sker hvis man gør følgende: Man laver en transformator, hvor primærspolen er 400 vindinger og sekundærspolen er på 1200 vindinger. Den eneste forskel er at ledningerne i begge spoler skal være præcis l... -
AT?
ForumindlægHej Jeg er stadig meget i tvivl om hvad jeg vil skrive om og i, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe. Jeg har Mat A, Bio A, Fys B, Kem B som linje Jeg vil helst have fysik sammen med et humanistisk fag enten dansk eller engelsk......men jeg er fuldstændig ude på herrens mark hvad angår emne.... -
HJÆLP! Bodeplot af RC-led (lavpasfilter)
ForumindlægPLEASE hjælp mig!!! jeg er helt lost. Jeg har opstillet en RC-kreds (lavpasfilter), og skal dertil lave to bodeplot (et for forstærkningen og et for faseforskydningen) Hvad skal ud af akserne, og hvordan for jeg omregnet min Uin og Uout om til den samlede forskel (tror nok akserne skal...
