Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19701 til 19720 af 158924
-
supplere fag til fysikstudie
ForumindlægHej! Jeg har en generel studiekompetanse fra norsk gymnasie, men mangler fag på rigtig nivau for at studere fysik på KU som jeg gerne vil. Jeg ønsker at tage Matematik 0-A, Fysik 0-A og Kemi 0-B hurtigst muligt. Jeg skal ikke lave andet ved siden af, og mit spørgsmål er, hvor mæget tid jeg ska... -
det haster;(
Forumindlægheej folkens beregn arealet i enheden m2 a. en cirkel med en diameter på 6,5 μm. facit ( 3,3 * 10-11 m2) b. jordens overflade facit (5,11 * 1014 m2) -
Bestemmelse af mulig baserækkefølge?
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt fra en skriftlig biologi A-eksamen som viser sig at være lidt udfordrende af den grund, at den nødvendige baggrundsviden so far har været ren selvstudie...thanks kære lærer! Anyway, en af opgaverne omhandler angivelse af en mulig baserækkefølge udfra nogle viste amin... -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
Drejeskive...
ForumindlægHej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak.. -
Finde regneforskrift når man kender 2 punkter på eksponentiel graf
ForumindlægHejsa.. Hvordan finder man regneforskriten på en eksponentiel graf, når man kender 2 punkter på grafen? På forhånd tak. Mvh. Anders -
hjælp til sinus!
ForumindlægHej! jeg har et hurtigt spørgsmål! Hvad beskriver sinus i trekanter? har tænkt og søgt, men kan simpelthen ikke finde det! på forhånd tak.! -
Barycentre - hjælp!!
ForumindlægHvad er definitionen på et barycentre?? HVordan regnes det hvis der er flere ubekendte?? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak:) -
Definér Rumfang
ForumindlægEr gået en smule i stå omkring min matematik rapport omkring et spørgsmål der hedder: Definér rumfang! Mangler nogle gode ord, nogle der kan hjælpe? -
haster......
ForumindlægHej alle brugerer her på stp, til delprøven uden hjælpe midler i matematik på B-niveau, hvilket stof kan man risikere at komme op i ? bare en kort opsummering ønskes, på forhånd , tak. -
Hjælp
ForumindlægI morgen skal jeg optil problemløsning i matematik, nogle som har nogle gode hjemmesider hvor jeg muligvis kan få noget viden? Please svar :) -
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
Trigonometri - 2 sider og en vinkel
ForumindlægHejsa Jeg har fået en opgave, der lyder på at vinkel A er 27 grader og side a=8 og side b=10 Jeg skal så finde c når: 1) Vinkel B er spids 2) Vinkel B er stump Min fremgangsmåde er så at bruge sinus relationerne, hvor jeg løser den i forhold til min manglende vinkel. Dette gør jeg på min ti89... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
SU i pausen mellem militæret og videregående uddannelse
ForumindlægJeg har netop afsluttet 3. år på HHX i Nykøbing Falster og planen er, at jeg herefter vil læse Erhversøkonomi-Psykologi (ha.psyk) på Copenhagen Business School. Men først skal jeg ind og aftjene min værnepligt og her opstår to problemer: 1. Jeg er nødsaget til at opsige mit nuværende kollegievære... -
kemisk ligevægt...hjælp
ForumindlægHej :-)Jeg har et problem med en ligevægt-opgave. Jeg har følgende ligevægt:3H2 + N2 ->Altså ammoniaksyntesen. Der er i starten 0,7 mol NH3, 3,0 mol N2 og 2,0 mol H2. Volumen er 10 L. T = 400 grader C.Jeg har beregnes K til at være 2,04.Desuden har jeg beregnet de 3 gassers partialtryk:pH2 = ... -
Andengradsligninger og polynomier
Forumindlæghej jeg skal bruge 1-2 sider notater om andengradsligninger og polynomier. gerne med formler og eksempler -
Opgave
ForumindlægHvordan kan man forholde sig etisk til ebola-epidemien? Hvad menes der med etisk? -
SPANSK STIL
ForumindlægHej er der en som har lyst til at kigge min spanske stil igennem (1 side) og promært koncentrere sig om præteritum og imperfektum??? Vh Julie -
rettelse af tysk stil
Forumindlæger der nogle der gider at rette min stil på 1 ½ side ??
