Søgning på: religion c begreber. Resultater: 19701 til 19720 af 70434
-
Hjæælp, det haster!!!!
Forumindlægjeg sidder og skal aflevere en matematik rapport, hvor vi skal opstille en hypotese. jeg skal forklare følgende begreber.. - Hændelse - sansynlighed for en hændelse - stikprøve - repræsentativet - hypotesetest - signifikansniveau og fraktiler. KAN NOGEN HJÆLPE MIG? - jeg forstår heller ikke,... -
Engelsk første delprøve, uden hjælpemidler.
ForumindlægHej alle sammen, har ikke nogle problemer med engelsk, og kan sagtens finde fejlene, men kan bare ikke alle de fagtermologiske udtryk, så er der nogle som lige kan skrive nogle af dem sammen med eksempler. Synes det er lidt bedre at kunne skrive begreberne, istedet for bare at vide hvad fejlen ... -
Fuldstændig og partikulær løsning
ForumindlægJeg skal diskutere begrebet fuldstændig løsning og partikulær løsning. Hvorkan kan jeg diskutere det? Såvidt jeg ved, at partikulær løsning er ligesom her: dN/dt = 3t·N og fuldstændig løsning er dermed ∫1/N dN = ∫3t dt ⇔ N(t) = C·e(3x^2)/2 -
kræfter i mudder?
ForumindlægHej Jeg sidder lige med to opgaver jeg har lidt svært ved at forklare og løse. Først skal jeg beskrive de kræfter som påvirker en hest og rytter mens de synker ned i noget mudder. Hernæst skal jeg vha. fysiske love og begreber, forklare hvorfor en helikopeter, modsat hesten + rytteren, g... -
SRP - Framing?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i samfundsfag og engelsk med emnet "Integrationen i Storbritannien og UKIP" Jeg skal analysere tekster med UKIP som afsenderen, og skal bruge begrebet framing. Men kan ikke finde artikler, hvor Nigel Farage har brugt framing til at frame et pro... -
Kommunikationsteori HASTER
ForumindlægHej SP Jeg skal aflevere skriflig eksamen i faget kommunikationsprodukter d. 10 januar. Den går bl.a. ud på, at jeg skal analysere en tekst, hvor: der gennem inddragelse af teksten samt kommunikationsteoretiske begreber fokuseres på, hvordan afsender fremstilles. Hvilken kommunikationsteori ka... -
konkurrenceevne
Forumindlægplease hjælp mig med de 2 opgaverskal aflevere det imorgen please help Vurder hvilke konsekvenser outsourcing har for kravene til den danske arbejdsstyrke fremover. Kom herunder ind på begrebet konkurrenceevne.Forklar hvilke muligheder regeringen har for at styrke den danske konkurrenceevne ... -
det haster
ForumindlægVi ønsker at fremstille 100,00 ml bufferopløsning med pH = 5,0. Beregn y, når vi skal anvende følgende forskrift: 2,00 ml 1,000M CH3COOH (aq) y ml 1,000 M NaOH (aq). demineraliseret vand ad 100,0 opgaven beregnes ved begrebet bufferområde = pH = pKs-1 til pKs+1 Det haster.. -
Samfunds-lexikon?
ForumindlægHeyHar hørt en lille fugl synge om at der findes et leksikon til brug i samfundsfag mht. forklaring af forskellige samfundsfaglige begreber etc.Nogen der kan bekræfte at det findes og i så fald hvad det evt. hedder, så jeg kan smutte på biblo og låne det?Hvad er jeres erfaring med det, er det bru... -
Funktionsværdi?
ForumindlægHej folkens.Ja, nu har jeg siddet og grublet lidt over, hvordan man egentlig definerer begrebet "funktionsværdi". Lad os tage et mere konkret tilfælde:"Grundtallet for den naturlige logaritme er det tal, hvis funktionsværdi er 1."Hvordan skal man forstå "funktionsværdi&qu... -
Redistribution
ForumindlægMåske et dumt spørgsmål, men synes ikke min historiebog uddyber begrebet 'redistribution' godt nok. Kan man ikke godt betragte et redistribuerende samfund som lettere socialistisk, da alle får en del af kagen? Altså, staten tager jo produktionsudbyttet og deler det forholdsvist ligeligt u... -
Moral og etik
ForumindlægHej Def. for moral:opfattelse af, hvordan man bør handle Def. for etik: læren om og opfattelsen af, hvilke handlinger og tankemåder er rigtige og forkerte Mit spørgsmål er så bare hvad er egentlig forskellen på de 2 begreber, sådan helt præcist, jeg synes nemlig at definitioner ser re... -
Mundtlig Matematik om differentialkvotient
ForumindlægJeg skal op i mundtlig Matematik A-niveau og her er et af de spørgsmål jeg kan trække til eksamen: 1. Differentialregning: a.Gør rede for begrebet differentialkvotient og giv en geometrisk fortolkning. b.Bevis at funktionerne (f(x) = kvadratrod af x) og g(x) = x^a er differentiable. Nogen der k... -
Pendulets Svingningstid HJÆLP
ForumindlægI det vedhæftede dokument, lægger der skemaer PLEASE HJÆLP! den skal afleveres imorgen og kan ikke finde ud af det Forklar pendulets svingning ud fra energi begreberne. Hvilke af de fire variable er afhængig, og hvilke er uafhængig? Er afhængighederne, I fandt, som I forventede dem? ... -
Pendulets Svingningstid HJÆLP
ForumindlægI det vedhæftede dokument, lægger der skemaer PLEASE HJÆLP! den skal afleveres imorgen og kan ikke finde ud af det Forklar pendulets svingning ud fra energi begreberne. Hvilke af de fire variable er afhængig, og hvilke er uafhængig? Er afhængighederne, I fandt, som I forventede dem? Te... -
Differentialregning
ForumindlægHej :) Jeg håber I kan hjælpe mig med at komme i gang . Hvordan vil I tage fat i denne opgave og hvilke områder vil I komme ind på . I er velkomme til at sende video klip , hvis det kan svare på mit spørgsmål. Gør rede for begrebet differentialkvotient. Udled differentialkvotienten fo... -
AT- DANSK HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "Et løft af sløret" af Rushy Rashid.. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det her an. Hvordan analyserer og fortolker man en selvbiografi? Hvad er biografisk metode? Og hvordan anvender man fortælletekniske begreber? Kunne virkelig godt bruge n... -
Hjælp til procent og rentesregning.
ForumindlægGøre rede for hvad procentregning er , beskriv herunder begrebet fremskrivningsfaktoren. Gøre rede for formlen til kapitalfremskrivning Kn = K0 x (1+r) n og vis eksempler på hverdan man bestemmer en ad størrelserne når man kender de tre andre. Man kan indrage projektet Renter og Annuitet. -
span
ForumindlægOpgaven lyder på:Vis at Span((1,3,2),(0,1,2)) = Span((2,7,6),(-1,0,4))Jeg ved at (2,7,6) og (-1,0,4) kan skrives som linearkombination af (1,3,2) og (0,1,2), da det var det de foregående opgaver gik ud på.Hvordan viser jeg ovenstående? Jeg må også lige indrømme at jeg ikke forstår begrebet Span, ... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e...
