Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19701 til 19720 af 34803
-
Dit Yndlingscitat?
ForumindlægEllo folks! ;) Synes det kunne være sjovt at se hvad folks yndligs citat er. JEg har en teori om at man synes godt om citater der siger noget om en selv. Hvad er dit? -
Bioanalytiker bøger
ForumindlægHej Jeg sælger disse bøger: Medisinsk Mikrobiologi Af Degre, Miklos m.fl. 2. Udgave, 2000, 739 sider ISBN-10 82-00-45056-2 ISBN-13 978-82-00-45056-6 Som ny, ingen overstregninger 300 kr Medical Genetics Af Lynn B. Jorde , Jorde o.a. , Michael J. Bamshad , John C. Carey , Raymond L. White 3. Udga... -
Er lidt depri, har mistet håbet..
ForumindlægSIdder lidt og er depri og mit sølle snit på 6,89. Jeg har MAt A og ligge på 4 mdt. såvels som skrt. Endvidere har jeg en tendens til at kludre i det til eksaminerne, så er virkelig bare helt nede, har sgu mistet håbet efterhåndne... Jeg har kun en drøm og det er såmen at læse medicin, men et fak... -
brug for hjælp.. forstår ikke teksten ..
ForumindlægHej. Jeg har læst denne tekst mange gange, men forstår den bare ikke skal redegør for hvad der siges om Odysseus og analyser Homers metode når han skal begynde historien Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? 1 Muse, fortæl mig om manden, den aldrig forlegne, der flakked viden omkring da h... -
2. verdenskrig -kunne den have været forhindret?
ForumindlægDa jeg på nuværende tidspunkt sidder og skriver dansk-historie opgave, er jeg gået lidt i stå. Jeg har valgt udelukkende at skrive i historie, og er kommet til det sidste spørgsmål i min problemstilling - 'vurderingsdelen' Det lyder således: <p class="MsoNormal" style="... -
mangler en haj til fransk, er gået lidt død..
ForumindlægHey alle er ikke den skarpeste kniv i skuffen til fransk, så ville lige høre om der var nogle der ville hjælpe med min oversættelse herunder...1) Præsten bliver bange, da han ser den lille djævel.Le prêtre devient peur, comme il voit le petit diable. 2) Djævlen beder ham om råd.Le diable demande ... -
HASTER :: HJÆLP
ForumindlægAdjektiver 5.1: Adjektivets bøjning - indsæt den rigtige form af adjektivet. 1. Il s’est acheté une voiture neuvelle. 2. Il porte un vieil habit. 3. Devant nous se dressent les montagnes blanches. 4. Nous avons une très belle vue de nos fenêtres. 5. Ils ont construit de nouvel immeubles. 6. Vous ... -
ethanols reaktion med et oxidationstal
ForumindlægHejsa. Jeg har fået en kemi rapport for som indeholder spørgsmålet, "kom ind på teorien om ethanol som en alkohol (type og opløselighed mm) og hvordan den kan reagere med et mildt oxidationsmiddel som fx KMnO4." Jeg har skrevet teorien omkring ethanol som en alkohol, men er itvivl om h... -
Alt er forkert! Studieretning + klasse! HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Jeg håber virkelig I vil kunne hjælpe mig. Jeg sidder nemlig fast i et STORT dillemma. Her kommer situationen (beskrevet -->)Jeg går på et fantastisk gymnasium, som jeg er rigtig glad for. Det er stort, og er ret tæt på hvor jeg bor. Jeg går lige nu i 2.g og starter i 3.g efter ... -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
løsning af 61=9x+15y?
ForumindlægHej alle sammen. Nogle der kan forklare dette regnestykke: Findes der hele tal af x og y, så primtallet 61 kan skrives på formen 61?9x+15y? Giv i bekræftende fald en løsning på værdierne for x og y. Har samme problem med stykket 61=9x+16y. Jeg ved at man skal bruge Euklids udvidede al... -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
Kan det og sin være grundled?
ForumindlægF.eks. “Hans far bor i USA sammen med sin nye kæreste.” Kan “sin” være et grundled? Endnu et eksempel er “Monsteret er en del mindre uhyggeligt end det fra hans mareridt.” Kan “det” være et grundled? -
Supplering
ForumindlægJeg står i den situation at jeg har opdaget at jeg ikke kan komme ind på min uddannelse pga., fra mit synspunkt, nogle mærkelige regler. Jeg vil gerne læse International virksomhedskommunikation – engelsk(http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng), men da jeg den... -
Små sætninger!
ForumindlægHej Studieportalen .. Nogle der lige kunne kigge, og eventuelt rette disse sætninger? På forhånd tak. I 1958 udgav Louise Rinser en novelle, som hedder ”Die rote Katze”. Im Jahr 1958 veröffentlichte Louise Spülen eine kurze Geschichte mit dem Titel "Die rote Katze." Histor... -
Et hurtig redox spørgsmål
ForumindlægMan har følgende redoxreaktion:5Fe++ +MnO4- + 8H+ ---> 5Fe+++ + Mn++ +4H2OSpørgsmålet lyder:Hvor mange mL 0,0206 M KMnO4 skal der anvendes for at Fe++ oxideres til Fe+++.Jeg vil ikke ha' resultater eller regnemåde, blot hvad det er jeg skal kigge på. Jeg kan se at forholdet er 1:5 men så k... -
Min læres rettigheder
ForumindlægUha. Jeg er havnet i en irriterende situation med min lærer. Jeg har endnu ikke konfronteret nogle med det, da jeg ikke ved, om jeg kan tillade mig det. : Min historielærer er en type, der kun møder op 50% af tiden, og vi har hende blot i en lektion om ugen. Jeg synes ret godt om hende, da hun e... -
Læs mit digt (:
ForumindlægHej læs mit digt (: Det er en fiktionelle historie om en pige der bliver misbrugt af en mand. Jeg tager imod kritik og rettelse af stavefejl og kommafejl! “Historien om lille Bitte” Åben mund koncentreret i et sammenkrøllet ansigt Koncentreret om noget så simpelt som at komme i gang Hænder på en... -
grundlæggende om reaktionsskemaer
Forumindlæghej!Da jeg gik i gymnasiet havde jeg kemi på c.niveau, men det er efterhånden tre år siden jeg gik i første g. jeg har aldrig forstået kemi særligt godt, men har altså besluttet at jeg gerne vil kende lidt mere til det helt grundlæggende inden jeg begynder på uni.Jeg sidder med følgende eksempel:... -
Opgaver!!
ForumindlægHej!Er der ikke nogen som har løst til at kigge på disse fire små opgaver.Der er nogle enkelte steder hvor jeg er gået i stå!Opgave 1)y-stråling med energien 500keV har den lineære absorptionskoefficient 2cm^-1 i bly.a)Omregn u til SI-enhed.b)Beregn halveringstykkelsenc)Hvor stor en del trænger i...
