Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19741 til 19760 af 156874
-
Hjælp
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at løse den her? Sammenlign indbyggertallet pr. kvadratkilometer i Region Nordjylland med indbyggertallet pr. kvadratkilometer i hele Danmark? Skal lige siges jeg er lort til matematik så... Please hjælp -
Solhøjde
ForumindlægHvad er solhøjde? og hvad betyder solhøjden for refleksionen? Tak på forhånd. -
Kunst i Viljens Triumf
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analyserer den tyske propaganda film, Viljens Triumf, fra 2. verdenskrig. Se filmen her: http://video.google.com/videoplay?docid=-1624809629731313480&q=Triumph+of+the+Will&total=1012&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0 Ca. 0:08:00 og 0:08:40 ses der en tysk statue o... -
Regression
ForumindlægUnder mit spørgsmål til mundtlig eksamen ved regression har jeg fået et spørgsmål der hedder: Hvad er forskellen på data og matematisk model? -
Dopplereffekt
ForumindlægJeg forstår ikke helt følgende "Dopplereffekt er et fænomen indenfor bølger, der gør, at den relative forskel i hastighed mellem kilde og modtager giver en ændring af bølgelængde" Betyder det, at i forhold til om kilden er henholdsvis tæt eller langt væk fra modtager (relative), så vil... -
Hjælp til sandsynlighedes regning
ForumindlægHejsa, håber på lidt hjælpe. Emma og Mathias spiller terning spil med 2 terninger. Eks. Emma sjår en 3'er og en 1'er (Summen 4) Mathias gætter: "Jeg slår mere" Hvad er sandsynligheden for at få summen 3? Hvad er sandsynligheden for at Mathias vinder?? Smil fra mig -
Argumentation for matematisk påstand
ForumindlægGivet en trekant ABC, hvor vinkel A=47 grader, a=12 og c=9: "Da siden c er mindre end siden a, er vinkel C mindre end vinkel A" (og dermed spids) Kan nogen forklare, hvorfor ovenstående er sandt? -
Nummering af kromosompar
ForumindlægHej SP Har spørgsmålet: Hvordan nummeres kromosomer? På forhånd tak! -
Elektroforese
ForumindlægVi har fået et spørgsmål hvor vi skal besvare hvordan DNA'et bliver adskilt i elektroforese? Men der er både svarmuligheder som "ladning" og "størrelse", men begge er jo rigtige? Hvad er mest korrekt at svare? -
Fysik - energibevarelse?
ForumindlægEr ved at læse op til eksamen og har svært ved disse opgaver. Nogen der kan hjælpe med at løse dem eller give nogle ledetråde? - på forhånd tak :) -
monotoniforhold ud fra afledet funktion
ForumindlægHejsa.. Jeg skal kunne foreklare ud fra en afledet funktion, hvad et monotoniforhold skal være og jeg ved ikke hvordan.. den er: f'(x) = 2x^2+x-1 help please.. jeg kan slet ikke se mig ud af den opgave... -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi... -
Engelsk - Free writing
ForumindlægHej, jeg har skrevet en skriftlig fremstilling i engelsk, som jeg gerne vil have hjælp til at rette og evt. få et godt sprog. Opgaven og kravene er vedhæftede. Hvis der er nogle som er villig til at hjælpe vil jeg gerne sende min skriftlig fremstilling privat. Opgaven: Festive Celebrations ... -
Optagelsesprøve til HHX
Forumindlæg**DET HASTER!!** Jeg søger en nyere gymnasieelev som har gennemgået optagelsesprøven til HHX, da jeg gerne vil stille vedkommende nogle spørgsmål omkring prøven, da prøven foregår i morgen. Stiller dem også bare herover hvis der evt. er andre der kan svare på mine spørgsmål. Skal op i dansk, en... -
HJÆLP Matematik/Kemi :)!
ForumindlægJeg har nu siddet med følgende opgave i et par timer, og har derfor brug for hjælp, da jeg virkelig ikke ved hvordan man løser opgaven. :) Håber nogen kan hjælpe mig med dem. Opgave 3) Vi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som f.eks. vand og benzen, når stoffet er ... -
Har jeg bestået engelsk?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg blev student i sommeren 09,. Jeg havde engelsk A niveau, jeg fik 2 i mundlig og 0 i skriftlig - så nu er jeg igang med et supplerings kursus på VUC, engelsk B. Den uddannelse jeg gerne vil ind på kræver at man har bestået engelsk B. Men hvis jeg bare består engelsk B skriftli... -
Matematik HHx, onsdag - hvordan gik det?
ForumindlægHej ;Lige som mange af jer var jeg oppe i Matematik A skriftlig i dag, hvordan synes i andre den var?Jegselv synes den var nem og overskuelig, på nær opgave 6 med differentialligningen, jeg tror på trods af det at vi var heldige, mange "typeopgaver" i blandt. -
Opløsning af vektor efter 2 retninger, uden hjælpemidler ????
ForumindlægHej, Jeg skal snart til terminsprøve i skriftlig mat A og sidder netop og undrer mig over, om der kommer opgaver uden hjælpemidler med opløsning af vektor efter 2 retninger? Har nogen oplevet dette før? Mvh, -
FSA Geografi 2009
ForumindlægHej . Nogle som skal op i skriftlig geografi ? Hvad dag skal i op, tirsdag eller torsdag, og hvad tid? Vil gerne høre om den er svær, hvad i har fået eller hvad den handler om, da jeg misunder jer der skal op i geografi, og det altid er hyggeligt med disse indlæg. Jeg skal DESVÆRRE op i biologi, ... -
At isolere.
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at isolere M? R = K * L / 3 * M^2 Skråstregen er en divisionsstreg.
