Søgning på: analyse william. Resultater: 19741 til 19760 af 24034
-
Herman Bang - Frøkenen
ForumindlægHejsa til alle jer derude...Er der nogle af jer, som har arbejdet med Herman Bangs novelle 'Frøkenen' som derfor så har nogle gode notater? Eller hvis du kan huske hvad I har snakket om, så er det også fint ... Jeg er lidt lost med den, og har prøvet at søge på den, men uden held ...Håber... -
Hvad er godt, og hvad er ondt?
ForumindlægJeg skal lave en religions aflvering, hvor på jeg skal besvare følgende punkter: Hvad er godt og hvad er ondt? - og hvordan bestemmer man det? Vi griner meget i DK: Men må man grine af incestofre, handicappede, voldtægsofre..? Nogen der har noget godt viden/info? :-) -
Karakter snyd...
ForumindlægKan det overhovedet opdages hvis man "pynter" lidt på sine karakterer, når man søger ind på videregående uddannelser. Altså man kan vel bare scanne dem pæne;) Det er ikke en opfordning til nogen som helst( det er jo møg ulovligt)-men dem der vælger fra og til i bunkerne har vel ikke en ... -
Differential-sammensat funktion?
Forumindlæghej.. der er en opgave som driller mig.. nogle detr kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?? her er opgavenEn funktion f er bestemt ved f(x)=2kvadratrod(3x+1)Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i pinktet P(5,f(5))det eneste jeg kan komme i tanke om, er at finde den indre og ydre af funk... -
massemadier i SSO
Forumindlægjeg er virkelig stresset og aner ikke hvad jeg stille op med mit emne i SSO'en. Mit emne er massemedier og jeg har to veje jeg kan gå med det.\n1) skrive om forskellen på dækningen af indvandrer kriminalitet og kriminalitet begået af danskere. (og egentlig ikke kun om emnet kriminalitet og al... -
Sophus Claussen
ForumindlægEr der nogen der her noget til de to følgende digte:\nEkbatana og Rejseminder begge er skrevet af Sophus Claussen! -
SSO - Komplekse tal
ForumindlægHej... sidder og bakser med SSO nu... har valgt emnet komplekse tal... men er lidt på bar bund med en af de opgaver jeg fik stillet:\n\nLøs ligningen \n\n(z+i2)^3=(z+i2)^-3 - nogen der bare kan give et lille hint til hvad jeg skal bruge af formler ?? -
Grammatik i Dansk A?
ForumindlægEr det en forudsætning at kunne alle de ting som verber, akkusativ etc. eller kommer man ikke ind på det? Hvis man gør, i hvilke sammenhænge er det så? Tak D: D: -
Hjælp haster Fysik
ForumindlægHeej allesammen. sidder med en fysik opgave, som jeg håber i kan hjælpe med (; opgaven: forestil dig, at man har opdaget en type Ia supernova i en fjern galakse og målt den tilsynladende lystsyrke til ; 1,1 * 10^-14 W/m^2. efter at have fulgt lyskurven i nogle uger beregner forskerne sup... -
SSO-vurdering !
ForumindlægHey..Jeg skal næste uge skrive SSO om romerriget i Cæsar's tid. Jeg kender ik min kommende problemformulering, men det bliver omkring Cæsar og hans vej til magten. Jeg vil blot spørge herinde om hvad er værd at vurdere i afsnittet ( vurdering /diskussion) ? Jeg synes ik at det ville være et s... -
Hjælp...Dansk opg.....Skal rettes :D
ForumindlægEt hurtigt gennemlæsning :D ps: problem med nutid od datid :SIndledningAmalie Skram opvoksede i Bergen sammen med sin familie. Hvor hendes far drev en butik. Butikken gik meget dårlig for Mons Monsen , som Amalies far hed. Amalie Skram har været gift to gange og skilt fra begge mænd igen. Hendes ... -
At bede - hvad nytte?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvad teisters syn på "at bede" er. Specefikt tænker jeg på bøn til den kristne gud som er alvidende, almægtig og allestedsnærværende. Mener i at handlingen at bede har nogen effekt i den observerbare virkelighed? Her tænker jeg først og fremmest på... -
Hvilken sang er bedst, mens man laver lektier
ForumindlægHvilken sang er den bedste til at holde dit humør højt mens du laver lektier? Jeg vil selv bidrage med: Paul Stanlay - Live to Win, holder virkelig gejsten oppe når, lektierne ser uendelige ud. Rickroll, er bare god hvis man ikke er i humør til noget som helst, men skal aflevere en rapport næste ... -
Under en strålende sol - HASTER!!
ForumindlægHeej :) Jeg leder efter et referat om bogen !Under en strålende sol! af forfatteren Khaled Hosseini, men har desværre ikke kunnet finde et. Jeg håber der er en derude der kan give et lille resume eller referat og evt en personkarakteristik fra personerne i bogen. HJÆLP! -
Billedeanalyse
ForumindlægHej. Er der nogen der har en billedeanalyse af billedet "En landevej" ?? Det kunne være vildt dejligt hvis i havde! :) KH. Mig -
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
Oversættelse:P
ForumindlægHejsa! En der gider kaste et blik på min oversættelse omhandlende relative pronominer??I have a friend, who is going to London for six months. She wrote to a bureau, which speciality is private accommodations to people, who is seeking accommodation in London for a short-term period. In the let... -
Politiken
Forumindlæger nogen her henne der kender denne her Arikelen " Politiken : Kronik: Demokratiet af sporet" Politiken 31 august 2005?er der ikke nogen der vil fortælle mig hvad det handler om? -
Eksamenshjælp: Statistik i JMP SAS.
ForumindlægHej alle. Jeg er under tidspres og har brug for hjælp til at løse nogle opgaver i statistik i JMP. Hvordan laver jeg en summarisk fordelingsbeskrivelse med lagkagediagram, box-plot, normalfraktildiagram, CDF-plot osv når alle mine værdier er angiver som decimal tal? Eksempelvis 4,33. Det ... -
Bog? 1.g opgave
ForumindlægHejsa.Jeg er lidt på bar bund mht. at finde en bog jeg skal læse og skrive opgave om til dansk eksamen i 1.gKravene er at den ikke skal være for kompliceret at skrive om men heller ikke åbelys nem.Personligt kunne jeg godt tænke mig en bog med fx. kærlighed eller fantasy eller noget man kan relat...
