Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 19741 til 19760 af 65601
-
Synopsis problemformulering og problemstilling - Samfundsfag Eksamen B
ForumindlægHej studieportalen! Mig og min gruppe har trukket emnet identitetsdannelse og socialisation. Vores bilag handler meget om hvordan studerende unge i dag er under et stort psykisk pres pga. det karakterkrav der bliver stillet af samfundet. Vi har med henblik på dette lavet en problemformulering ... -
Eksamen imorgen. Jeg mangler nogle opgaver hjælp
ForumindlægIgennem skoleåret har vi lavet nogle forskellige forsøg, og skrevet forklaringer på dem. Der er dog sket det, at jeg enten ikke har været tilstede, eller har mistet dem. - Den lille kredsløb opgave - Nedarvning af blodtype - Den lille kulhydrat øvelse - Undersøgelse af dyr i søen. - fotosy... -
Er der nogen der tilbyder undervisning i matematik og mikroøkonomi?
ForumindlægHej :) Jeg er netop blevet færdig med min finansøkonom uddannelse, og er herefter gået i gang med at læse en HA-merit overbygning, som alt i alt giver mig en almen HA-bachelor i sidste ende. Jeg har bestået matematik på B-niveau, og beskæftiger mig nu med matematik på A-niveau, samt mikroøkonomi... -
Kvalitet på GSK? Mat A
ForumindlægHej. Jeg skal begynde på et Mat A kursus på GSK her om et par uger. Min valg af uniuddannelse kommer også til at afhænge om jeg kan lide mat på dette niveau lige så meget som jeg kunne lide det på B og C niveau, hvor jeg også klarede det ret godt med rene 12(skriftligt) og 10 taller. (mundtligt),... -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
[SØGER] Hjælpelærer til Matematik 1 DTU - 01005
ForumindlægKære studieportal. Kender du nogen, eller er du selv i stand til at privatundervise i Matematik 1? Jeg læser Civil kemi på DTU, og i forbindelse med mit studie har jeg obligatorisk matematik 1. Jeg har selv 12 i snit i matematik A, dog er dette pensum umiddelbart for komplekst og presset, til... -
Hvad er forskellen på fysik/matematik i folkeskolen og på gymnasiet?
ForumindlægOverskriften er det jeg spørger om. -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
Hvad skal der til for at få en god karakter, når man skriver matematik i SSO?
ForumindlægJa, jeg er i gang med at skrive om sfærisk geometri i SSO, og jeg vil selvfølgelig rigtigt gerne have en god karakter, men jeg aner ikke hvad pokker der skal til for at få god karakter, når det gælder matematik. Er det forståelse? Er det hvordan jeg forklar rent matematik? Eller? Heeelp. -
STX Eksamenssæt Matematik B, 7. december 2012
ForumindlægJeg sidder og er ved at regne eksamenssættet fra 7. december 2012 på matematik B, STX. Det er opgaverne med hjælpemidler (7-14) Er der ingen der har en besvarelse liggende til kontrol, jeg må låne? -
Repetition til Mat2b eksamen (uden hjælpmidler…)
ForumindlægDet er ved at være eksamenstid, hvilket også betyder matematikprøve/eksamen. Jeg er nok ikke den eneste, der fnder nogle af opgaverne i den første delprøve svære. Derfor håber jeg, at nogen af jer "Gode" vil hjælpe med, at gennemgå følgende stykker, da de typer opgaver kan volde problem... -
Kort spørgsmål ang. eksamen i morgen!
ForumindlægHer i mens jeg sidder og lægger sidste hånd på mit talepapir til samfundsfagseksamen på A niveau i morgen tidligt, kom jeg pludselig i tvivl om noget! Vores lærer har med store ord beordret os til ikke at ignorere nogen som helst bilag. At nogen bliver brugt mere end andre er self. okay. Spørgsmå... -
Fysik/Kemi eksamen - Et par spørgsmål
ForumindlægHejsa. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogle af jer kan svare på.. Hvis jeg trækker noget om atomer, eller atomets opbyning, hvordan kan jeg køre det over i salte? hvad skal jeg gøre/sige? hvilke forsøg kan jeg vise ved elektromagnetisme, induktion, transformation? tak tak!! -
To opgaver fra eksamen d. 23/5 2017
ForumindlægHej! Jeg har i opgave 6 løst f'(x)=1/x+3. Nu ved jeg så bare ikke hvordan jeg undersøger om y=4x+1 er en ligning for en tangent til grafen f... I opgave 12 ved jeg slet ikke lige hvordankjeg skal gribe den an; jeg har en idé om, at jeg skal bruge cosinus eller sinus men ved ikke lige hvor... -
Skriftlig bioteknologi eksamen maj 2012
ForumindlægHej Alle Savnede selv en lille hjælp til terminsprøven sidste år. Her er opgaven som jeg lavede maj 2012. Håber nogle af jer skal op i den. Mvh -
Jeg skal til eksamen imorgen :'( Hjææælp!
ForumindlægJeg har trukket et emne om Type diabetes og Insulin`? Er der nogen herinde som kan forklare mig nogle figur som jeg fatter intet af .. :'( PLEASE.. Hvad kan man sige om dette figur om Homoner? -
Gælder vægtningen?
ForumindlægHej alle Jeg står i den uheldige situation at jeg er kommet op i mundtlig matematik... Det er bestemt ikke lige det som jeg ville op i hvis jeg selv kunne bestemme, men sådan er livet nu engang. Mit spørgsmål er så om hvad for en karakter som jeg minimum skal have for at bestå selve fag... -
Folkeskole matematik - beregning af trekantens areal
ForumindlægHej Jeg ved at man skal bruge denne formel: h * g * 1/2 til at beregne arealet af en trekant med. Men i den opgave jeg har fået, står højden der ikke.Og jeg kan jo ikke måle med en lineal, idet det ville give en forkert resultat? Jeg har vedhæftet opgaven -
matematik hjælp HASTER<3 <3
ForumindlægOpgave 211: Nedstående tabel viser andelen af anfabeter kvinder i verdens lavindkomstlande. A) Bestem andelen f(x) som funktion af antal år x efter 1970 ved lineær regression. B) For mænd er den tilsvarende sammenhæng givet ved g( x) = -0,73x+50. Beregn andelen af mandlige a...
