Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 19741 til 19760 af 122597
-
Hastighed (integralregning)
ForumindlægKan nogen hjælpe mig? En cyklist bevæger sig med en hastig som er givet ved v(t)= 22-(22/22t+1), t >_(er større eller lig med) 0, hvor tiden t måles i timer og hastighed i km/t. a) hvor langt når cykelrytteren på 1 time (den har jeg løst, men kan ikke komme videre med b) b) Hvor lang t... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Ellære, simple formler hjælper ikke
ForumindlægOpg. 12 side 264 i Fysikbogen "Spektrum fysik 1". Bestem erstatnings resistansen ved at indføre passende betegnelser for strømmene (I1 = 3/5 og I2 = 2/5) gennem de forskellige resistorer. Strømmene har jeg selv regnet men kan ikke finde erstatnings resistansen. Tegningen nedenunder il... -
Hvad betyder tolkning
ForumindlægSidderog forbereder mig til en dansk eksamen i morgen og kom pludselig i tvivl, hvad betyder og hvad er forskellen på en tolkning og en analyse? Sarah -
Tage hf enkeltfag om
ForumindlægHar lige et spørgsmål. Er der nogen som ved om man kan tage hf enkeltfag om? Jeg har en hf eksamen fra tidligere, og har i de sidste halve år taget mat fra b til a via fjernstudie, mit spørgsmål er så, om man kan tage dette forløb om, hvis man vælger ikke at gå til eksamen, eller eksempelvis du... -
Søger matematik opgave...!
ForumindlægHej alle sammen!Jeg søger besarelserne til eksamens sættet fra 2001 (mat. linje 2-årigt forløb til B-neveau(med hjælpe midler)), der stammer fra hæftet "eksamens opgaver i matematik II". Jeg er godt klar over, at det er forkert at spørger efter besvarelserne bare sådan, men det skyldes,... -
Hjælp med anvendelse af formel
ForumindlægFiguren viser en modeltegning af en drage. To drenge befinder sig 60m fra hinanden i punkterne A og B på jorden. Den ene dreng holder dragen i en snor, der går fra punktet A til punktet C på dragen. Det oplyses, at Vinkel A = 38 grader og Vinkel B = 57 grader a) Bestem Vinkel C og længden a... -
Orgelpibe & noget med en guitar
Forumindlæg110) En orgelpibe, der er aben i begge ender, afgiver en tone på 240 Hz? a) hvor lang er piben? b) Hvilken tone afgiver piben, hvis den lukkes for oven? 111) På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz a) Hvilken bølgelængde har de lydbølger, der udsendes fra stre... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej En opgave jeg ikke forstår, Håber der er nogen der kan hjælpe: Et Post-fly skal nedkaste en sæk julepost. Flyets hastighed er konstant 70[m/s] i vandret retning. Flyets højde er konstant 250m. Til tidspunktet t=0 er den vandrette koordinat lig med 0m. a) Opstil en vektorfunktion der beskriver... -
Spændingsfald U over batteri
ForumindlægHar svært ved opgave b. -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
Salg og service
ForumindlægEr der nogen der har været op i Salg og Service? Hvordan gik det med Opgave 8"Opstart din eget Bestseller butik"? -
Disposition
ForumindlægJeg kan engang huske at have fundet en opgave på studieportalen, med et rigtig godt overblik over alle perioderne, romantisme, postmoderne samfund, folkeviser, den europæiske Høj-renæssance - men jeg kan ikke finde opgaven mere. Er der nogen der vil hjlælpe mig med at finde den? -
7-tallet
ForumindlægHar lige været oppe i fysik, og fik 7.Da læren ikke synetes jeg var for passivMen hvad indikerer 7 egentlig? Jeg svarede ikke vildt meget forkert, og nåede da frem til det meste.Er 7, i det hele taget en dårlig karakter? -
FSA
ForumindlægHej. \nJeg opdagede først denne gode side for få dage siden, men har været en flitig bruger siden. Jeg skal op til FSA i kemi, fysik og biologi om kun 3 uger og har meget stof at indhente. I, evt. folkeskole elever, har måske nogle gode råd til hvilke rapporter, opgaver eller noter, jeg kan benyt... -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Differentialregning
ForumindlægHar nu læst stoffet om differential regning fra bogen (Mat B, systime) og er forundret over hvor dårligt den forklarer det (I forhold til diverse youtube videoer). Men så kommer den skriftlige løsning der simpelthen er et ark med en række numre. Ingen forklaring om hvad man skal andet end det e... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære...
