Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19741 til 19760 af 153151
-
oversættelse
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp med at oversætte en stykke tekst fra dansk til engelsk. Har oversat det men er ikke sikker på om det er rigtigt.Dansk:Som "exchange student" bliver du en populær elev på skolen, og dine kammerater vil gerne have dig med til forskellige aktiviteter.Engelsk:As ... -
Karakterblad/bevis, hjælp!!!
ForumindlægDer er nogen, som siger at læsning ikke kommer på gymnasiekarakterbeviset. Men hvorfor står der så dette på mit? (Jeg går i 8 klasse efter sommerferie). I kan se under vedhæftede filer. Hvordan/hvorfra kan jeg vide, hvad der tæller i den obligatoriske afgangsprøve? Altså den, hvor man skal vid... -
Nogen som kan oversætte en lille del dansk til tysk
ForumindlægHistorien handler om Andreas Baader som er fra årgang 1943. Vi får ikke så meget om hans forældre, men at faren var uddannet historiker og blev indkaldt til krig. Moren, Annelise og hans fire enker var bekymret for hans fremtid, da han ikke gik i skole og allerede som 16 årig blev anholdt for... -
Udregning af karaktergennemsnit på HHX
ForumindlægVi har netop modtaget karakterbog på 2. år på HHX, og nu er det jeg vil spørge jer om I ved hvordan de forskellige "satser" er.Jeg mener: Erhvervsøkonomi og Afsætning tæller mere end fx. Historie og DanskMen er der nogle der ved hvilke fag skal ganges med hvad osv. ? -
Naturgeografi + humanistisk fag??!
ForumindlægJeg mangler stadig at vælge emne til AT og kunne rigtig godt tænke mig at kombinere naturgeografi med et humanistisk fag. Er der nogen ideer? (helst ikke historie) Ellers har jeg også tænkt på design/matematik, hvor man måske kunne indrage noget arkitektur... Eller er der måske andre ideer til de... -
Homerisk lignelse?
Forumindlæghej folkens.. ville lige høre om der var nogen der kunne svare mig på hvad en homerisk lignelse helt præcis er? er nemlig ikke helt sikker.. Sidder lige nu med Odysseen, og forsøger at analysere og fortolke den, og fokuserer især på Epita ornans, homeriske lignelser (så vidt man nu kan når man ik... -
Oversættelse
ForumindlægHej, er der nogle, som ved, om dette er oversat rigtigt. Fra Dansk til Spansk: Grunden til jeg står og skriver om denne genforening er, at det viser den spanske historie <=> La razón por estoy escribiendo sobre la reunión es lo muestra la historia de España. Tak på fo... -
Rettelse af korte sætninger fra da-ty
ForumindlægHej derude.. Håber der er nogen der vil kigge på de her sætninger og rette dem - dér hvor der er grammatiske fejl, beder jeg om uddybning (mht. hvis det kasus, eller bare tiden) De er oversat fra DANSK TIL TYSK. På forhånd tak. 1) I Trier oplever man fortiden In Trier OPLEVER man die Vergang... -
Eksamensprojekt - ideer
ForumindlægJeg har brug for ideer til hvad jeg evt. kunne skrive om i eksamensprojekt. Lige nu står jeg på bare bund :( Jeg ønsker at skrive i samfund og historie eller religion og filosofi, men har endnu ikke fået en idé som er lige mig. Det er noget der skal fremlægges mundtligt og derfor vil jeg være på... -
Velfærdssamfundet
ForumindlægHej Jeg ville lige høre - selvom jeg tror det er et skud i tågen - om nogle havde noget historie/historiske kilder om velfærdssstatens opståen? Muligvis en tabel eller anden kilde.. Den må især gerne omhandle hvilke problemer der fulgte med velfærdssamfundet.. Ville være så skønt, hvis nogle... -
Mærkeligt (eksamen)
ForumindlægHej Alle Jeg var til eksamen i AT i dag og fik desuden 10 så det var fint nok. men men men vi snakkede slet ikke om metoder i dialogen - hvilket jeg ellers strækt havde regnet med. jeg kom selv ind på det i fremlæggelsen med dialogen var for det meste om mine kilder og så snakkede vi ellers bar... -
Studieretnig
ForumindlægEr der en studieretning til STX, HTX,HHX, eller HF som har Engelsk A/B, Samfundsfag B/C, Religion B/C, Historie A/B, Psygologi B/C, Kunstneri. fag C, Tysk B/C, Kemi B/C ? -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
ondskab
Forumindlæghej alle sammen Jeg er igang med at lave en projekt om Ku Klux Klan, det er både i historie og psy... Det er psykologi delen jeg vil have hjælp til. min problemformulering : hvem/hvad er ku klux klan? hvad er deres formål med det de gør mod de... -
Kildekritisk analyse af Krystalnatten den 9 november 1938
ForumindlægJeg er igang med at skrive en kildekristisk analyse af "Krystalnatten", og vil meget gerne hører hvis der er nogle der har tid til lige at kigge den igennem, idet det er første gang jeg laver en kritisk analyse på en kilde i historie. Jeg sender gerne opgaven på besked. -
Sandsynlighed og kombinatorik
ForumindlægPå hvor mange måder kan 8 forskellige ting fordeles i 4 forskellige skuffer? På hvor mange måder kan der gøres når der er 4 forskellige ting og 8 skuffer, og der højst må anbringes en ting i hver skuffe. Er der nogen der kunne forklare mig opgaven og regnevejen? min matematik lærer har stillet ... -
differentialligning - metode?
ForumindlægHejsa! Jeg ville høre om der er nogen der evt. kan hjælpe mig med en metode til at løse denne differentiallignings opgave: dy/dx = (3x-3y)/(y-5x) x>0 opgaven går på om der findes løsninger y=f(x) der er halvlinjer hvis forlængelser går gennem (0,0) . Det ville være en stor hjælp hvis nogen ku... -
Areal under graf uden integralregning
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder med følgende opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Jeg har spurgt i min klasse, men der er ikke rigtig nogen, som kan forklare, hvordan man gør. Opgaven: Bevis uden brug af integralregning, at arealet under grafen for y = x^3 fra 0 til 1 er lig med 1/4.... -
Møde ? Hjælp
ForumindlægHej :) Jeg er blevet kaldt til møde her idag pågrund af ringe årskarakter og dårlig eksame;( Jeg havde dansk Eksamen her idag, men besluttede mig for at melde mig syg på grund af opkast og dårlig mave. Det værste var at jeg idag blev ringet op af min studievejleder som åbenbart men... -
[email protected]
ForumindlægHvordan finder man opgaver andre har skrevet???
