Dansk

Karakterblad/bevis, hjælp!!!

08. august 2015 af Kiththan03 (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Der er nogen, som siger at læsning ikke kommer på gymnasiekarakterbeviset. Men hvorfor står der så dette på mit? (Jeg går i 8 klasse efter sommerferie).

I kan se under vedhæftede filer.

Hvordan/hvorfra kan jeg vide, hvad der tæller i den obligatoriske afgangsprøve? Altså den, hvor man skal videre til gym eller andet.
Vedhæftet fil: image.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. august 2015 af Stats

Tja... Folkeskolen er bare plat og forvirrende..

Uduelige lærer som tror at de er bedrevidende.. De tror de ved alt... Men i realiteten, så er de bare snot dumme, og mange af dem har kun lige taget gymnasiet + lærerseminariet..

Kun mundtligt og skriftligt kommer på eksamensbladet..

- Hvad er orden? I bruger vel computer, med eksempelvis Word, hvor der er automatisk stavekontrol og kommasætning?

Mit karakterblad stod der. 6-6-6-6-6-6-6-6 hæhæ.. :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson

Svar #2
08. august 2015 af Kiththan03 (Slettet)

Og du kunne godt komme på HTX eller HHX? Spørger kun, fordi jeg tænker for meget om min fremtid! (Ikke for at håne)

Brugbart svar (0)

Svar #3
08. august 2015 af Arccossintan (Slettet)

#1 Tja, nu findes der jo sådan set også rigtig gode folkeskolelærere, der repræsenterer et højt fagligt niveau og som formår at se kvaliteterne i de børn, som alle andre ikke kan se kvaliteterne i. Det er vist en meget grov generalisering, du har rodet dig ud i der, og at folkeskolelærere i virkeligheden er snotdumme, må vist stå for egen regning. Og hvad så, om folkeskolelærere ikke er akademikere? De udfylder en meget vigtig opgave her i samfundet, og når denne går galt, tror jeg helt ærligt ikke, at det er lærernes skyld; det er nok nærmere politiske barrierer, der forringer det faglige niveau.

#0 Du får en mundtlig og en skriftlig karakter. Med de karakterer, du har, må du absolut ikke være bekymret for, om du kan komme ind på gymnasiet. Indtil dig i øvrigt på, at de karakterer du får i folkeskolen er helt og aldeles ubrugelige, når først du er startet på gymnasiet.

Svar #4

Vil det så sige, at de karakter, som bliver givet nu, er kun til det bevis, for at kunne blive optaget på gym?

Brugbart svar (0)

Svar #5
08. august 2015 af Stats

#0 Du får en mundtlig og en skriftlig karakter. Med de karakterer, du har, må du absolut ikke være bekymret for, om du kan komme ind på gymnasiet. Indtil dig i øvrigt på, at de karakterer du får i folkeskolen er helt og aldeles ubrugelige, når først du er startet på gymnasiet.

100% korrekt.

#1 Tja, nu findes der jo sådan set også rigtig gode folkeskolelærere, der repræsenterer et højt fagligt niveau og som formår at se kvaliteterne i de børn, som alle andre ikke kan se kvaliteterne i. Det er vist en meget grov generalisering, du har rodet dig ud i der, og at folkeskolelærere i virkeligheden er snotdumme, må vist stå for egen regning. Og hvad så, om folkeskolelærere ikke er akademikere? De udfylder en meget vigtig opgave her i samfundet, og når denne går galt, tror jeg helt ærligt ikke, at det er lærernes skyld; det er nok nærmere politiske barrierer, der forringer det faglige niveau.

Mange af dem der valgte folkeskolen i sin tid, valgte den pga. den lange sommerferie... De valgte den også pga. den ekstrem gode pension.

Ja de udfylder en meget vigtig opgave, meget vigtig, vigtig opgave, og derfor er det også ekstremt vigtigt at de ved hvad de snakker om...

Om det hører med til det politiske eller ej, tja, - Hvis jeg valgte mit ynglingsarbejde - Det arbejde man brænder for - det arbejde som hver fredag, ærvres over, at jeg skal holde 2 dages fri - det arbejde, jeg også kan finde på, at bruge lidt af min fritid på, af ren og skær interesse - det arbejde, hvor de altid forlader arbejdet 2 timer efter fordi der var noget som interesserede dig...... Kan man se hvor jeg vil hen??? Det politiske spiller selvfølgelig en rolle, men hvis man har lærer der udelukkende vælger denne udd. pga. af de bonusser der er ved arbejdet og ikke vil ofre deres fritid på det, så er de dermed også elendige lærer.

Virkelig historie...: Min kammerat som lige er uddannet, tog udelukkende en folkeskolelærer uddannelse, blot pga. den lange ferie.. Manden er skide god til historie, men er satme dårlig til at skrive og han underviser i dansk. Han kan snapt nok lægge 2 og 2 sammen, men underviser i natur&teknik. Han er i dag sur over, at han skal arbejde længere end så mange andre. Han er irreteret over at han ikke har lang ferie. Han er irreteret over, at han skal lære en hel lærerbog, for derefter at lære børn om det... Han er irreteret over sit liv som skolelærer...

Jeg tror sQ desværre, at der findes mange skolelærer som ikke burde være det og som ikke er kvalificeret nok til deres arbejde... - Men hver mand har jo sin holdning til det.... 

- - -

Mvh Dennis Svensson

Brugbart svar (1)

Svar #6

#4: Ja. Nu er der jo ikke et officielt krav om karakterer i gymnasiet (endnu), men dine karakterer fortæller dine lærere/din studievejleder, der skal indstille dig til gymnasiet, om du er egnet eller ej. Lige så snart du starter i gymnasiet, har dine nye gymnasielærere intet kendskab til dig og dine karakterer, og de giver dig udelukkende karakterer på baggrund af, hvad du foretager dig i gymnasiet, hvorfor de fleste vil falde i karakterer, da grundlaget for at give karakterer i starten er meget tyndt.

Brugbart svar (0)

Svar #7

#5: Helt afgjort, ja, så findes der, både fagligt og menneskeligt, ukvalificerede folkeskolelærere, men dette er jo ikke ensbetydende med at alle er det. Jeg er ikke klar over, hvilke bonusser du hentyder til, men mig bekendt, er lønnen ussel taget arbejdsbyrden og 'menneskeligt slid' i betragtning. Jeg er i familie med en folkeskolelærer, som arbejder meget, og han elsker sit arbejde, og han bruger også betydelige mængder tid på at forberede sig (i sin fritid), men hans løn er ikke prangende, og (han) arbejder med utaknemmelige, udisciplinerede unge mennesker, der er skide ligeglade med om han har forberedt sig hjemmefra, men han gør det alligevel, da han har håb og visioner for de unge. I visse folkeskolemiljøer er disse i øvrigt ret psykisk opslidende.

Lad nu ikke denne tråd køre af sporet, men lad os holde os til trådstarters spørgsmål :)

Svar #8

Jeg har en masse gode lærer, som tit gør indsats, for at børnene skal lærer noget. Men der en dansklærer, som er et ****. Han går og leger med elevernes fremtid. Han gider ikke hjælpe, og når vi har time finder han noget på danskfaget ( hvilket nogle gange er godt). Han gider selvfølgelig ikke at rette det, men når vi spørger, så finder han en dato, hvor han er sikker på, at vi ikke kan spørge ham!
De fleste PÅ SKOLEN er ved at samle underskrifter til at få ham fyret.

Brugbart svar (0)

Svar #9
08. august 2015 af Stats

Ok... Det er nok bare Lollands folkeskoler der sucks. (Heldigvis bor jeg ikke der mere)

Min lille historie med 6 taller som jeg fik, det var selvfølgelig bare for at fortælle dig, at du har intet at frygte...

På universitetet tager de udelukkende udgangspunkt i dine gymnasiekaraktere. Folkeskolekarakterene har intet med universitetet at gøre.
- - -

Mvh Dennis Svensson

Brugbart svar (0)

Svar #10
08. august 2015 af Stygotius (Slettet)

Man kan godt se at "smatty" har haft nogle elendige folkeskolelærere.

Svar #11

Tja.. Jeg har flyttet skole tre gange for at finde nogle gode lærere. Og 4 gang fandt jeg nogle gode lærere i mellemtrinet. Men uheldigvis fik jeg nogle elendige lærere i udskolingen. Det er lidt trels.

Brugbart svar (2)

Svar #12
08. august 2015 af Stygotius (Slettet)

Man kan roligt sige ar 99.999% af folkeskolens lærere i sprog  (dansk- engelsk - tysk) er uduelige,                 -fuldstændigt  ukvalificeret til deres arbejde.  De ved INTET om sprog..

Skriv et svar til: Karakterblad/bevis, hjælp!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.