Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19761 til 19780 af 29788
-
Ingen lyd fra min pc.
ForumindlægHej jeg har lige købt en ny bærbar og det er så underligt at jeg ikke kan høre lyd fra højtalerne på computeren, men kan godt høre gennem høretelefornerne, der står at alt er aktiveret og lydstyrken er det højeste. Lige før kunne jeg godt høre gennem højtalerne, men jeg tror at jeg kom til at tas... -
Mundtlig dansk for 9. klasse, nødsituation!
ForumindlægJeg har desperat brug for hjælp til min mundtlige dansk eksamen, eftersom den er i morgen. Tænker det måske er nyttig at vide, at mit trukne emne er romantikken, og mit prøveoplæg er et maleri. Har problmer med, hvad en konklusion og vurdering er, altså hvad skal jeg fortælle, når jeg når... -
HF-enkeltfag og 1. standpunktskarakter
ForumindlægHey! Jeg har lige fået min eksamensbevis fra 1.g og kan se at jeg kun har fået 1. standpunktskarakter i samfundsfag, vil det så sige at jeg har afsluttede faget, altså tæller det som en slags "årskarakter" eller skal jeg tage faget om? Jeg er nu i gang med et HF (enkeltfag) og ved ... -
reaktionhastighed
ForumindlægVi sidder med en række opgaver om reaktionhastigheder hvor vi så er gået død i den her. Vi er ikke så gode så hvis i måske kunne forklare os hvordan man gør :) Der anvendes 10,0 mL 4,00·10-3 M Na2S2O3 med stivelse. Forklar, at begyndelseskoncentrationen af S2O32- bliver 8,00·10-4 M. Forklar desud... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne oversættelse? "Ofte er det strandede eksistenser, der gemmer en forbrydelse eller en sorg. Måske behøver eneboeren i denne tekst bare ro." Har selv oversat det til: "Oft ist es scheitern Existenzen, die ein Verbrechen oder eine Trauer ver... -
bestem tallene a,b og c
ForumindlægHej. Jeg sidder lige med en opgave, som driller, måske nogen kan hjælpe mig?? Et andengradspolynomium f er bestemt ved: f(x)= ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5 Jeg mener at det er noget med at sige: expand(f(x)=a(1+2)(1-4) ... for at finde a .. Men det kan min... -
kvatilsæt og boksplot - studentereksamens fra august 2008
Forumindlægjeg sidder med opgave 11.a fra stx studentereksamens fra august 2008 og kan slet ikke lige finde ud af hvad jeg skal konkludere... måske en havde lavet den og kunne hjælpe lidt... opgaven er følgende.. To elever, A og B, ønsker at sammenligne deres taletid i mobiltelefon. De indsamler derfor over... -
skoven som gud glemte..
Forumindlæghej alle sammen jeg står i det problem at jeg skal aflevere en tekst analyse på fredag og jeg mangler at svare på 2 spørgsmål.. så jeg ville spørge jer om i ikke lå med en opgave omkring bogen "skoven som gud glemte" skrevet af annika luther som måske kunne skubbe mig lidt i gang med de... -
Projektopgave i billedkunst
ForumindlægHey allesammen :) Jeg skal muligvis op i billedkunst her til sommer (C fag) men uanset om jeg skal op eller ej, skal jeg have lavet en opgave i det. Temaet kan jeg sådan set selv vælge, men min lærer har forslået død/døden, så hele klassen har det samme tema og derfor kan hjælpe hinanden. J... -
Novellen bestie ballet
ForumindlægDa jeg er i gang med min dansk eksamen, og har trukket Den realistiske novelle, har jeg valgt at perspektivere til novellen Bestie ballet, problemet er bare at jeg ikke kan finde novellen nogen steder, så jeg lige kan få læste den igennem, så jeg er sikker på det jeg siger til eksamen er rigtigt.... -
.. har -og vil/ har og vil/ har, og vil,/
ForumindlægHej, er i tvivl om, hvordan denne sætning, grammatisk og med tegnsætning, skal se ud: "Det er dog måske alligevel det dummeste sammensatte ord, der nogensinde har - og vil eksistere" Det er i slutningen, hvor der står "har - og vil eksistere", er i tvivl om der skal være... -
Mikroskopiske observationer
ForumindlægHej :) jeg sidder og laver en opgave der handler om reaktionshastigheder. Jeg har fået givet opgave at beskrive hvad er sker af mikroskopiske observationer i reaktionen: 5Br- (aq) + BrO3- (aq) + 6H+ (aq) → 3Br2(aq) + 3H2O (l) Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Er det meningen ... -
Sætning i oversættelse
ForumindlægHej Jeg skal oversætte følgende sætning: "Det vil Gonzalo ikke, og han og Pedro bliver venner" (i forbindelse med at Gonzalo bliver beordret til at slå Pedro) Jeg har oversat det til "Gonzalo no quiere eso, y él y Pedro se hacen amigos." Jeg er i tvivl om, om man skal skrive ... -
Hjælp til: "En, to, tre - NU!"
ForumindlægHej, jeg mangler lidt hjælp til bogen. Jeg har selv læst den, men jeg mangler stadig hjælp. Jeg stiller nogen spørgsmål forneden som måske kan få mig igang, så derfor vil jeg bede jer om at svare på dem hurtigst muligt :) Jeppes forhold til Basket og Jeppes forhold til Cecilie. Hvorfor har bogen ... -
Muntlig Statestik
ForumindlægHejsa, er ved at skrive muntlig fremlægninger og har så statestik nu. Jeg skal give et par eksempler på Binomialfordeling og dens anvendelse samt indrage nulhyptoese og venstre og højresidet test samt signifikansniveau. Jeg har lavet en test med terninger, men vil gerne indrage et mere eksempel... -
Når noget rådner / nedbrydes
ForumindlægHvilke faktorer er nødvendige i en nedbrydning/ forrådnelse? Er væske nødvendig? Alt som indeholder væske, rådner hurtigt. Frugt og grønt for eksempel. Hvis noget organisk materiale ligger på fuldstændig tør jord og det samme organiske materiale ligger på en fugtig skovbund, rådner det på skovbun... -
HJÆLP AT EKSAMEN.
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT eksamen i næste uge, og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting, jeg skal komme ind på. Jeg har hørt forskellige ting fra forskellige lærer... Men jeg ville høre om, det er meningen, at man skal komme med nye undersøgelser til eksamenen, som ikke indgik i synopsen. (F.eks. h... -
Nyt materiale og fokus til AT eksamen?
ForumindlægHej, Jeg skal op til AT eksamen i næste uge, og jeg er lidt i tvivl om hvilke ting, jeg skal komme ind på. Jeg har hørt forskellige ting fra forskellige lærer... Men jeg ville høre om, det er meningen, at man skal komme med nye undersøgelser til eksamenen, som ikke indgik i synopsen. (F.eks. h... -
Appelformer
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en sproglig analyse af kronikken "Knyt hånden og sig nej til dårlig mad". Her skal jeg så have fokus på appelformerne, men det finder jeg meget svært. Jeg har fundet frem til, at jeg mener at det er patos og logos der bruges. Patos, da han jo er meget "vred... -
Fældningsreaktioner?
ForumindlægHej Jeg jeg søger en der er god til kemi, og ved noget om fældningsreaktioner, eller måske bare har lavet Kemirapporten: fældningsreaktioner... Fordi så vil jeg gerne have noget hjælp over msn! Jeg har hårdt brug for det.. Jeg skal skrive et teoriafsnit, og jeg kan bare ikke få det skrevet, da je...
