Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 19761 til 19780 af 60879
-
Hvor stor er chancen for mundtlig matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg går i 2.g og har trukket skriftlig matematik. Hvor stor er chancen for at jeg osse trækker mundtlig matematik? Info: Sidste år var jeg oppe i mundtlig mediefag. I år afslutter jeg: Kemi C, Religion C og Matematik B Jeg har 5 A-fag på den lange sigt. -
Metoder
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at høre en uddybende beskrivelse af, hvordan fagene historie og engelsk kan indgå i et samspil. Altså hvad kan engelsk konnkret bidrage med som historie ikke kan, og omvendt? Altså ud over den kildekritiske tilgang og den historiske baggrund, hvilke huller kan his... -
24 timers eksamen - Historie - "National Identitet og danske krige i det 19. årh." Hjælp
ForumindlægHej, Jeg har trukket emnet "National Identitet og danske krige i det 19. årh.", og skal nu formulere nogle problemstillinger. Jeg har overvejet følgende: 1) Hvordan kommer fædrelandskærligheden til udtryk i kilderne? (Kigge på Vi, Vores, osv. ord) 2) Hvilken betydning havde krige... -
Gode ressourcer til at lære apla til eksamen på mandag? (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin etc)
ForumindlægJeg skal op på mandag, og jeg er ikke særlig god til apla, vil virkelig gerne bestå! Vi skal kunne lave syntaktisk analyse, morfologi oversætte latin og dansk og kunne analyserer det syntaktisk, hvor er nogle gode hjemmesider der kan hjælpe og youtube videoer og noter? TAK! -
Gode ressourcer til at lære apla til eksamen på mandag? (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin etc)
ForumindlægJeg skal op på mandag, og jeg er ikke særlig god til apla, vil virkelig gerne bestå! Vi skal kunne lave syntaktisk analyse, morfologi oversætte latin og dansk og kunne analyserer det syntaktisk, hvor er nogle gode hjemmesider der kan hjælpe og youtube videoer og noter? TAK! -
Gode ressourcer til at lære apla til eksamen på mandag? (Syntaktisk analyse, Morfologi, Latin etc)
ForumindlægJeg skal op på mandag, og jeg er ikke særlig god til apla, vil virkelig gerne bestå! Vi skal kunne lave syntaktisk analyse, morfologi oversætte latin og dansk og kunne analyserer det syntaktisk, hvor er nogle gode hjemmesider der kan hjælpe og youtube videoer og noter? TAK! -
Jeg er helt på bar bund, nogen der vil hjælpe mig at lave denne opgave? Den er eksamens relevant, så håber I vil tage denne opgave seriøs! På forhånd tak.
ForumindlægOpgave 1 Din chef i Sparbanken har netop lagt 2 ejendomsforbeholdskontrakter foran dig. En af bankens kunder vil gerne sælge kontrakt nr. 1 til banken, men din chef vil inden et køb være helt sikker på, at banken får et ejendomsforbehold som banken kan støtte ret på. Kontrakt nr. 2 er en kont... -
hey jeg skal op til eksamen meget snart, og skal også aflevere en disposition, ville spørge om der var nogen der kunne hjælpe mig på rette vej? :D
Forumindlæg -
Prøveoblæg til 10. Klasse mundtligt eksamen ''ungdom og identitet''
ForumindlægHej, jeg ville spørge jer ad om i kender nogle gode tekster/noveller/kortfilm eller andre gode prøveoblæge til emnet som jeg trækkede ''ungdom og identitet'' Kh Tonez -
B-niveau 24times eksamen "Binge-watching House of Cards and breaking bad is good for you"
ForumindlægJeg står med denne tekst og skal analysere den. Jeg er desværre bare helt gået i stå. Er der nogen der kan giva mig et skub i den rette retning. Umiddelbart skal jeg vel analysere den udfra Nonfiction. Mvh Kent http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/bingewatching-house-of-c... -
Tællelig og utællelig navneord
ForumindlægHvordan ved man om et navneord eller tællelig eller utællelig i engelsk? -
hjælp til mat/Kemi c/B?
ForumindlægHej. Jeg er lige blevet færdig med HF uddannelsen og jeg vil gerne hjælpe dig der skal starte på HF eller STX efter sommer og har svært ved matematik. Især HF! Jeg har mange noter og dispositioner til eksamen. Hvis du vil have hjælp så skriv lige på [email protected] Jeg kan også hjælpe lidt i ... -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ... -
SU-regler
ForumindlægHej med jer! Har lige en disskusion med en ven, som jeg gerne vil have afsluttet! :p Er der nogle, der ved om det er rigtigt at man på en vidergående uddannelse kan gå i 18 måneder uden at være studieaktiv og stadig få SU? Dvs. ikke at møde op til undervisning og eksaminer? Jeg synes det lyder... -
Økonomi på Universitetet
ForumindlægHvad skal der til for at studere økonomi på uni, og hvilke fag er gode at have haft før?`Hvor meget skriftlig arbejde er der, og er det et hårdt studie?\n\nPå forhånd tak. :) -
Ekspotentielle funktioner
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i MAT B imorgen.. Jeg kigger på eksamensspørgsmålet om ekspotentielle funktioner, hvor man bl.a. skal komme med nogle eksempler fra hverdagen der opfører sig "eksponentielt".. Er der nogle af jer, der har et eksempel og udregningen af det, som jeg k... -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
FYSIK HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej alle søde mennesker der ude :) skal oppe i prøve i fysik på tirsdag... jeg går i 9 klasse.. ved ikke hvad jeg skal øve mig på??? Håber virkelig i kan hjælpe mig? har virkelig brug for hjælp -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Hjælp.. det haster
ForumindlægJeg er virkelig idiot til matematik.... jeg skal til mundtlig mat eksame imorgen jeg vil gerne høre om der er noget jeg kan gøre så jeg bare er sikker på at bestå....
