Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19761 til 19780 af 36005
-
Differentialregning
ForumindlægJeg skal differentiere funktionen: f(x)= 3x^2 - 9x + 2 Og jeg ved at resultatet er: f'(x) = 6x - 9 Med der stopper min viden så også... Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre nu! Eller jo, jeg ved at jeg skal bruge tretrins-reglen, men jeg kan ikke få det til at virke. Er der nogen de... -
En opgave om vktorer.
ForumindlægOpgaven lyder således: Vis, at punkterne A(-2,2), B(-1,-2), C(4,1) og D(3,5) udspænder et parallelogram. Find den spidse vinkel mellem dets diagonaler. Er altså helt lost og håber på lidt hjælp. Viser jeg ikke at punkterne udspændet et parallelogram idet jeg tegner det? -
Idræt B eksamen
ForumindlægHello Er der nogen herinde der kan forklare mig hvordan idræt b eksamen foregår og er det svært at man får 12 ? Tak for det -
tabelværdien
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave der ser således ud: • Find tabelværdien og beregn den procentvise afvigelse. jeg har fundet ud af at jeg skal bruge denne formel: (målt-tabelværdi)/(tabelværdi*100)=procentvise afvigelse. Mit målte værdi er 0,7865 Mit problem er bare at jeg ikke ved,... -
Er et rent vandløb næringsrigt eller næringsfattigt?
ForumindlægHejsa, det er til mine lektier, og jeg kan ikke finde svar på nettet. Der står at vandet i en næringsrig sø er uklart - betyder det, at vandet er forurenet i den næringsrige sø? -
dejlig økonomi
Forumindlæghvorfor vil en lønudvikling, der er større end produktiviteten, give udslag i inflation? nogen der kan svare på spørgsmålet? -
nogen der ved hvordan Kopernikus kom frem til sin model?
Forumindlæghej jeg ville høre om der er nogen der ved hvordan Kopernikus Brahe kom frem til sin model (Det Kopernikanske Verdensbillede) ligesom tycho brahe kom frem til sin model ved at registrere en ny stjerne på himlen -
areal under 1.aksen?
ForumindlægSom i kan læse foroven hved jeg ikke hvordan man finder arealet af et område som er under 1.aksen eller for den sages skyld delvis over og delvis under, hvis i forestår? kan nogle forklare mig hvordan? -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3. -
Kristendom
ForumindlægHej kunne i hjælpe mig med det her spørgsmål så er i søde : Findes der andre opfattelser af verdens skabelse end den religiøse? -
Metoder?
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem. Jeg skal aflevere min synopsis i morgen, og ved ikke så meget om musikfagets emperi og motoder. Er der mon nogen der kan hjælpe? -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til? -
Engelsk komma
ForumindlægEr der nogen, som har et godt råd til, hvordan man kan kende forskel på hoved- og ledsætninger? Jeg kan godt se forskel, når sætningerne indledes med "that" osv . Men min lærer sagde, man kunne bruge "ikke-reglen" -jeg synes bare ikke, det fungerer. -
Hvad er en industrivirksomhed?
ForumindlægKan i også muligvis nævne nogle eksempler på en industrivirksomhed. Tak på forhånd -
Enzymers reaktive center?
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu med en opgave hvor jeg skal beskrive enzymers reaktive center. Jeg er kommet frem til at størstedelen af det reaktive center er upolært. I min bog står der dog at et substrat der reagerer med enzymets reaktive center blandt andet kan foretage hydrogen bindinger, men... -
genspejsning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe ? c) Vurder fordele og ulemper ved genspejsning, herunder inddrages eksempler på genspejsning. -
Globalisering
ForumindlægHej. Er der nogle som kan fortælle mig om globaliseringen og dens konsekvenser.? -
Elektroforese af aminosyre
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om hvorfor Cystein (cys, C) vil bevæge sig mod den positive ende (Se bilag). Nogen som kan forklare dette til mig? -
To andengradspolynomium
ForumindlægTo andengradspolynomium f og g givet ved f(x)= k*8x+2)*(x-6) g(x)=m*(x+2)*(x-6) hvor 0<m<k skitser i samme koordiantssytem en mulig graf for hver af funktionerne f og g. -
2. gradsligning
ForumindlægNår man i en 2.gradsligning har fået: d<0, vil det jo sige at ligningen INGEN løsning har. SKirver man så ikke således: Løsning=Ø
