Søgning på: Andet. Resultater: 19781 til 19800 af 91205
-
Ideer til mundtlig eksamen i engelsk - outline??
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til engelsk mundtlig eksamen, og har valgt at tage overemnet "Sydafrika", men er lidt på bar bund med hensyn til, hvad jeg gerne vil snakke om under det emne. Så jeg ville høre, om nogle af jer evt. har nogle ideer, eller selv har været op i Sydafrika? Det ville ... -
Røringspunkter
ForumindlægJeg sidder med vedhæftede opgave. Jeg har fået a til -12x+39,5 Men sidder fast ved opgave b. Er der nogen der kan hjælpe? -
formled
ForumindlægBen E. King: Stand by me. hvilket formled er det? AACA AAAA ABABCB Ved virkelig ikke hvilket det er. håber i kan hjælpe mig. -
Skifte Gymnasium?
ForumindlægHej alle brugere på SP. Har bare et enkelt spørgsmål, som jeg forhåbentligt får et svar på! Spørgsmålet lyder således - Kan man skifte fra HTX til STX før et grundforløb ender? Tak på forhånd! -
Matematik B HTX eksamensprojekt opgave 3
ForumindlægHejsa. Vi sidder og er i gang med eksamensprojektet i Mat B HTX. Vi er nået til opgave 3, og her er vi så gået i stå. Opgaven kan ses vedhæftet - i projektet har vi også fået en figur i Geogebra som vi skal anvende til hjælp med opgaverne. Vi har selv løst opgave a) og har fået vandret afstand ti... -
nulpunkter for en 2.orden funktion.
ForumindlægHvilken betydning har det for rødderne for et 2.ordens ligning hvis man ændre a,b eller c.?? -
Klokken af H.C Andersen
ForumindlægHej alle, Jeg skal op til min 9. klasses danskeksamen d. 17. maj, og kunne godt bruge lidt hjælp/inspiration:) Jeg har trukket romantikken, og valgt kunsteventyret "Klokken" skrevet at H. C Andersen. Ved at der er meget symbolik i teksten og det har aldrig været min helt stærke side,... -
Meiose?
ForumindlægHej derude. Jeg er ved at skrive en opgave om cellen, og min lærer vil gerne have svar på hvad meiose er. Det vil jeg også! Jeg har forstået mitose er - når en celle deler sig. Men hva' hulen er meiose? Er der ikke nogle mennesker der kan forklare mig det!? Helst på en måde, hvor jeg ikke e... -
Syntese
ForumindlægHej sp jeg har brug for hjælp til følgende opgaver i kemi. Jeg ved at den første reaktion er en substitutionsreaktion. Men jeg kan ikke finde ud af resten. Jeg vil også gerne have noget forklarende tekst til hvert spørgsmål. Tak på forhånd. -
Fortolkning af den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder og er godt i gang med min synopse om den lille pige med svovlstikkerne, og jeg mangler lidt hjælp til noget fortolkning. Jeg synes H.C Andersen kommer med en kritik af samfundet, men hvad vil han ellers fortælle (altså hvad er budskabet)? Tak på forhånd :D -
Vrede og hævn i bibelen?
ForumindlægHej Det er meget vigtigt for mig at finde svar på dette spørgsmål, men jeg aner ikke hvordan jeg skal svare på det, eller hvor jeg overhovedet kan finde noget om det. Nogle som kan hjælpe? Spørgsmålet lyder: "Vrede og hævn – hvad siges i biblen om de to begreber?" tak på forhånd -
Partikelfysik
ForumindlægHej allesammen Jeg er i tvivl om opgave B) i den vedhæftede opgaveformulering. Hvordan viser jeg at produkterne har lige store impuls? Jeg ved, at energi og impuls er bevarede størrelser, før og efter reaktionen, men jeg synes ikke det hjælper her, eller...? Hvordan viser jeg, ud fra masserne, ... -
GENSPLEJSNING
ForumindlægHvad er fordellene og ulemperne ved gensplejsning? ?? -
Hvad forstås der ved energibetragtniger inden for pladetektonik
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik eksamen på onsdag, og det eneste jeg mangler at få styr på, er energibetragtninger inden for pladetektonik. Mit eksamensspørgsmål ser sådan her ud: 1. Pladetektonik Du skal komme ind på: Begrundelser for teorien om pladetektonik (Har jeg gjort) Forkastningstyper (Har... -
Breivik sagen
ForumindlægUnder læsningen til historie eksamen har vi et emne omkring terrorisme og særlig fokus på breiviksagen. Er der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad det betyder at han er ekstremt højre orienteret? Jeg har allerede slået det op flere steder, men kan ikke rigtig sætte det ind i en sammenhæng... -
Stand up som fordybelsesområde..
ForumindlægHejsa Jeg har trukket "stand up" som fordybelsesområde til min mundtlig dansk eksamen. Har nogle af jer været oppe i det? og har i nogle tips og tricks? alle mine noter ser ud til at være sjuskede, og kan ikke finde noget "nyttigt".. tak på forhånd -
Egenvektor (egenskaber)
Forumindlæghej. jeg sidder fast i en opgave. jeg skal forklar om egenskaber ved egenvektorer med forskellige egenværdierne. jeg har søgt om det, med uden den store success. hvis i kan svare på det, så er det en stor hjælp. hvis i kan give en link, som kan hjælpe mig med at besvare problemet, så vil og... -
Studere geologi
ForumindlægHej, har taenkt i et stykke tid nu paa at studere geologi, men mangler lidt info / raad fra en som kender til studiet. Jeg gaar lige nu paa HF (er 20 aar) og er faerdig om 1 aar. Jeg interesserer mig meget for videnskab, heriblandt kemi, fysik, astronomi, biologi, og har laest, at geologi skulle ... -
Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede?? -
Propen og dibrom
ForumindlægJeg har problemer med en opgave jeg skal tegne reaktionsskeamer med stregformler over hvilke af de isomere stoffer (som jeg har tegnet i opgaven før (dibrompropaner)) som kan fremstilles af propen og dibrom. Jeg synes umidelbart at det brude være dem alle. Men må bromatomerne i en sådan reaktion ...
