Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19781 til 19800 af 29788
-
Indledning i kronik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en kronik, og vil godt have en god og fangende indledning. Jeg synes dog, at det er lidt svært at finde ud af hvordan jeg skal starte. Er der nogle der har nogle idéer til hvordan man kan starte? Måske nogle tag-selv-sætninger fra nettet (jeg kan dog ikke selv finde... -
Opgave om kosmologi og stjernene
ForumindlægKære alle jer herinde på SP ;) Jeg har lidt problemer med en opgave som senest skal afleveres i morgen. Kan I måske vær behjælpelige :D Solen har en masse på 2,0·?10?^30 kg. Heraf er 73 % hydrogenkerner (protoner), hvoraf 13 % er ved tilstrækkelig høj temperatur til at kunne fusio... -
Test
ForumindlægEr det evt- en mulighed for at udvikle/have nogle flere test herinde på siden? Jeg er selv personlig meget glad for testene herinde på siden. Men synes måske at det efterhånden er lang tid siden, at der er kommet nogle nye til, ikke sandt? Tænker især på samfundsfagdelen, hvor der ikke er kommet ... -
Eksamenshjælp til Matematik
ForumindlægHaster !! Jeg søger hjælp til min datter til skr. eksamen i matematik i 10. klasse om 3 uger. Du må meget gerne være lærerstuderende, eller måske er du går du i 3 g på STX eller HTX. Du må have tålmodighed og pædagogiske evner. Jeg hører meget gerne fra dig. God løn gives. Du skal bo nord for kb... -
Simpelt spørgsmål om kinetisk energi!! DET HASTER!!!!
ForumindlægHej, Jeg har fået tilddelt en opgave, og har forstået det meste. Hvis en bil med massen 1200 kg kører med en fart på 30 m/s (dvs. 108 km/h), har den en kinetisk energi på 1/2 * 1200 kg * (30? m/s)?2 = 540.000 Dog ved jeg at resultatet er 540 kJ. Nogen der kan uddybe helt præcist, hvorfor ... -
Fordobling og halvringskonstant.
ForumindlægJeg har formlerne for at finde fordobling og halveringskonstanterne, men jeg ved ikke om det er de rigtige. Fordoblingskonstant: T2 = x2-x1 = ln(2)/ln(a) Halveringskonstant: T½ = x2-x1 = ln(½)/ln(a) er det rigtigt? Jeg forstår ikke hvorfor der er to lighedstegn, og jeg f... -
Lille fysik opg. om potentiel energi??
ForumindlægHejsa (: Jeg har en opgave jeg ikke kan finde ud af, som jeg tænkte i måske kunne hjælpe med hvis er kloge ;p ? - Hvor meget stiger temperaturen i en person som falder ud fra rundetårn og rammer jorden? Jeg har så fundet højden på rundetårn og tager bare udgangspunkt i min egen vægt. Dvs. Rundet... -
DIO , inspiration :)
ForumindlægJa så er det tid til DIO ;) jeg har været så (U)heldig at trække samtidshistorie og international økonomi som de 2 fag der skal kobles sammen. Jeg har virkelig svært ved begge fag og kunne derfor godt bruge noget inspiration. Jeg har tænkt lidt på at skrive om den økonomiske krise lige nu (som in... -
Hvordan gør man det???
ForumindlægEn rektangulær kasse hviler mod en lodret mur som vist på figuren: C(øverste hjørne) 120cm (lang) 50cm (ende) 30o a) Beregn C’s højde over jordoverfladen, dvs. find den lodrette afstand fra punkt C og ned til jorden. Jeg ved ikke om I kan forstille jer den. Jeg kunne ikke kopi... -
Jura kvote 2
ForumindlægHej alle sammen. Jeg søgte for nyligt jura på kvote 2 og kom desværre ikke ind på trods af et godt snit og fine erfaringer i mine 2 sabbatår. Jeg er i tvivl om hvor langt fra jeg er fra at komme ind og hvilke forbedringer jeg kan gøre. Jeg ville høre om der var nogen herinde, som er blevet opta... -
Opgave 2 (Gnidningskraft)
ForumindlægDa man byggede pyramiderne i Ægypten blev de store stenblokke trukket på slæder hen over sandet af en hær af slaver. Hver slave kunne trække med ca. 200 N. Gnidningskoefficienten mellem slæde slæden og sandet var skønsmæssigt 0,3. a) Hvad er den tungeste sten en gruppe på 5000 slaver kan trække... -
Atomare spektre
ForumindlægHvordan beregnes bølgelængderne ud for alle linjer for kviksølv Sådan lyder opagven: Ud fra jeres to spektre (Hg), skal du bestemme bølgelængderne for alle de linjer, som man kan se. Da der er mange bliver det en ret lang liste – noter ud for hver linje hvor kraftig den er – de ... -
Engelsk mundtlig eksamen.. HJÆLP MIG
ForumindlægHej, nu er der snart kun 3 uger tilbage, inden jeg skal til den mundtlig eksamen i engelsk. Som hovedemne har jeg valgt : Crime Underemne : Crime in USA Det jeg undrer mig over er: • Racism • Gangs, drugs and money • Murder/killing • Victim • Conflicts be... -
Kontroversiel ordbrug
ForumindlægFaldt over en artiken på tv2: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-17613010.html?rss Efter et overfald siger Vagtchefen: "Det kunne måske være fordi, at når man er røver, tænker man ikke som normale mennesker", hvorefter hans beskrivelse af tyven lyder: "Flammerøveren beskrives... -
Analyse af P.S.Krøyer Hip hip hurra! :) vigtigt! :)
ForumindlægHey guys, jeg er i gang med at analysere billedet Hip hip hurra! af P.S.Krøyer, som jeg skal forklare om til min Dansk eksamen. Jeg syntes selv det går fint, men jeg tænkte på om der er nogen af jer der også har analyseret dette billede, for hvis i har, så ville jeg gerne høre om der er nogen t... -
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd... -
Vektorer.
ForumindlægI et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a = ( -3 , t + 2) og b = ( t , -1) Hvor t er et tal. Bestem t, således at a og b er ortogonale. Bestem t, således at a og b er parallelle. Jeg vil høre, om en vil hjælpe mig med ovenstående opgave.. Jeg er skiftet gymnasium, og har derfor... -
Elektrisk måleteknik
ForumindlægHej jeg sidder med denne repititions opgave om emnet ellære. Jeg plejer at være utrolig god til alle emner i fysik, dog har jeg altid været forvirret omkring dette... Kan nogen måske give mig nogle små fifs til, hvordan jeg skal gribe opgave a) an? Synes slet ikke jeg kan finde hoved eller hale i... -
Hvad mener i og hvorfor ?
ForumindlægFosterdiagnostik Man har fundet genet for ordblindhed, og man kan nu ved fosterdiagnostik finde de fostre, som vil blive til ordblinde børn. Det er dyrt med specialundervisning til de ordblinde. Bør forældre til ordblinde børn vælge at få abort ? Hvad mener i , i må meget gerne argumentere for de... -
Hvad påvirker kalkulations renten
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang med min eksamens opgave i økonomi, og har et spørgmål angående kalkulations renten. Kalkulations renten kan b.la. blive påvirker af den almindelige forrentning og skatter. Men er der nogle, som kan give mig en forklaring på hvordan de kan påvirke kalkulations ren...
