Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19781 til 19800 af 24857
-
Lineær & ulineær til diff. lininger
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder følgende: Er differentialligningen: dz/dt + cos(z) = 0, lineær eller ulineær? Jeg har læst lidt om det på nettet, og jeg synes det er lidt kompliceret at følge med. Kan I forklare mig en anden eks. til hvordan man kan se om det er lineær eller ulineær? Mang... -
Kondensator
ForumindlægJeg har brug for noget seriøst viden om kondensator. Jeg ville gerne læse lidt om hvad der ske med di electrica og hvordan en kondensator virker når den bliver kortsluttet. Håber der er nogen som kan hjælpe mig lidt. -
hjælp mig
ForumindlægHejsa håber at nogen gider at rette det her...det er præpositioner....hmmm håber at der nogen er så flink og gøre dette En mand er på vej hjem. Han går ind i byen. Det er om natten, og han er helt alene på gaden. Snart står han foran det hus, som længe har været hans mål. Huset står uskadt mellem... -
Ormehuller, tidsrejse og Einsteins's relativitetsteori
Forumindlæghey derude, Er der nogen af jer, som ved hvilken sammenhæng der er mellem Einstein's relativitetsteori og ormehuller/tidsrejse ? hvis ja, vil I så ikke gerne forklare mig det? på forhånd taaak .. -
2 minutter
ForumindlægEr nogen der vil rette det jeg har skrevet? Det er meget vigtigt, plz do it!!I agree with Roger’s philosophy of life. Parents have to understand that the teenagers are rebellious. They try to prove their parents that they can do whatever they want even though it is wrong or without parents’ permi... -
Colaraket
ForumindlægHej alleJeg kunne godt tænke mig at vide om nogen af jer havde en god ide til hvad der kunne skrives af teori til en forsøg om affyring af raket.Vi har udregnet fart og højde på raketten men hvad kan der skrives af teori til dette?VHJaskop -
Har ingen interesse for udannelse?
ForumindlægHej. Jeg går og bruger meget tid på og finde ud af, hvad jeg vil med mit liv. Selvom jeg har masser af interesser synes jeg det alt for svært og dedicate til en ting, og jeg bliver kun ældre. Måske har jeg ingen interesse for en uddannelse overhovedet og bare vil lærer om alt fra alle mulige sted... -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
Formelsamling til matematik er færdig!
ForumindlægHer har I en formelsamling. Jeg vil ikke skrive om den her, da der står en smule i forordet. Jeg har både uploadet den her, og så får I også lige et link, hvor den også kan findes. peecee.dk/upload/view/169460 -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Han eller ham?
ForumindlægHvad hedder det korrekt? Jeg er højere end ham. eller Jeg er højere end han (er). Jeg tror omkring 90% siger/skriver det første, men det er jo ikke altid, at flertallet har ret. -
2 penduler med samme snorlængde og forskellig masse svinger lige hurtigt. BEVIS DET
Forumindlæg2 penduler med samme snorlængde og forskellig masse svinger lige hurtigt.Hvordan kan man bevise det at det passer ?? -
karaktertransaktion fra 3.g til hf?
ForumindlægEr det muligt at overfører alle sine eksamenkarakterer til et hf-bevis, da dette vil give mig et langt højere gennemsnit, da mine årskarakterer trækker vildt meget ned? Eller er der andre måder at slippe af med dem på ? -
Ændring af sprog i \tableofcontents
ForumindlægHej Jeg har problemer med at få mit tableofcontents til at blive dansksproget. Min preable: ________________________ \documentclass[danish,a4paper,twocolumn,amsmath,amssymb]{revtex4} %\oddsidemargin 0.0in %\evensidemargin 0.0in \usepackage[danish]{babel} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepac... -
Hurtigt spørgsmål vedr. historie eksamen
ForumindlægSkal op i historie på fredag, men er nu kommet i tvivl om jeg selv skal have alle teksterne med?? Eller får jeg udleveret den tekst jeg trækker? (går på gym) Har desuden hørt om en "ny lov" (eller hva det nu er) om at man må ha de noter man har skrevet hjemmefra med ind til eksamination... -
Struktur
ForumindlægEfter at have læst en del emner herinde er jeg efterhånden blevet meget i tvivl om strukturen i AT i henhold til synopsis og fremlæggelse. Min synopsis har jeg struktureret således, at jeg har skrevet problemstillingerne og hvilke metode der kan benyttes til at løse de forskellige problemstilling... -
Plz hjælp har virkelige prøve for jeres hjælp
ForumindlægHej folkens jeg har bruge for jeres hjælp til AT. Hvordan kan man kombinere religion og historie, når religion humanistiske fakultet og historie er samfundsvidenskablige fakultet? jeg skal op i det på mandag så vil meget gerne have hjælp til den inden. tusind tak -
IB-elev søges
ForumindlægJa, overskriften siger alt...Jeg søger en IB-studerende som kan hjælpe mig med nogle spøgsmål mht. studiet, her over studi.Jeg har forskellige spørgsmål, som jeg ikke vil skrive ligenu, men efter jeg har fået svar.Jeg sætter stor pris på hjælpen!!:) -
Metode - Newton
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan Newton kom frem til hans love. Var det ved deducering eller inducering? John -
Einsteins specielle relativitets teori - Tidsrejser
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i AT imorgen og sidder med et lille problem. Min fysiklærer sagde at rejser tilbage i tiden ikke var mulige, ud fra einsteins specielle relativitets teori. Jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor! Nogen der kan hjælpe mig???? på forhånd tak!
