Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19781 til 19800 af 36005
-
BMI - ARGH
ForumindlægBmi: under 18,5 undervægtig 18,5-24,9 normalvægtig 25,0-29,9 overvægtig 30,0 og derover svært overvægt Jeg har fået spørgsålet: Indfør passende variabel, og opstil en formel for BMI. Jeg VED at man beregner en persons BMI ved at sige vægt/højde gange højde MEN HVAD ER EN VARIABEL? og hv... -
Epidemi i srp
ForumindlægJeg skriver om epidemi i matematik og samfundsfag til srp'en ii december. Men jeg er stadig i tvivl om, hvordan jeg kan berøre "epidemi" på det samfundsfaglige omårde, så jeg kan nå en god karakter der? Mine egne overvejelser er, at komme ind på det etiske. Og hvilken epidemi er m... -
tier potens!?!?
ForumindlægHvad betyder det når der står følgenede: Angiv resultatet med tierpotens.. jeg kan ikke huske hvad det er.. noget med at gange samme tal op i sig selv?!.. eller noget af samme skuffe ikk?.. stykket er ´forholdsvis nemt.. ohms lov.. Beregn strømstyrken når U = 2GV og R = 4Mohm 2GV dividere... -
Energi?
Forumindlæger der nogen fordele og ulemper ved brug af atomkraft, vandkraft og vindenergi? -
"LlamarSE"? Begynderspørgsmål.
ForumindlægHej alle. Jeg er i år startet med Spansk på højniveau, og har et stykke tid gået og tænkt på dette: Hvilken betydning har det (og hvorfor), når et verbum har endelsen "se"? F.eks hedder det jo "Me llamo Simon" ("Jeg kaldes Simon"), men ordet "llamar" kan o... -
Trigonometri - Sin^-1?
ForumindlægHej Alle Hvornår er det lige man skal bruge sin-1? -
AT: videnskaben i litteraturen
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om ikke der er nogen derude der har læst noget dansk eller engelsk litteratur (noveller,romaner,digte), der fortæller lidt om teknologi, videnskab og generelt gennembrud inden for disse? Jeg synes ikke jeg har fundet noget brugbart i det herlige ressourcerum som vi lidende A... -
organiske kemii
Forumindlæger det her 4-ethylbutan eller 4-ethylheptan -
Halveringstid
ForumindlægHej! Jeg sidder og arbejder på fysiklektierne til i morgen. Det er ekstra vigtigt, at det meste er rigtigt, da lærerne skal skrive karakterene til 2. standpunktskarakter ind, og derfor er dette det sidste vi kan imponere lærerne med. Men sidder og grubler over noget med halveringstid. uden at sk... -
Ledsætninger og hovedsætninger?
ForumindlægHvordan ved man at det er en ledsætning eller en hovedsætning? -
Kultursammenstød
ForumindlægNogen som har eksempler på kultursammenstød ? -
Bestemmelse af enheder
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl, om hvorvidt enhederne er rigtige i mit udtryk. Hvis de er, så skal jeg rette min model. Modellen er givet ved: h(t) = (5/2)2/5 * ((2/5)*h05/2 - k * t)2/5 hvor k = (A/pi)*sqrt(2*g)*(H/R)^2 hvor A er et areal, g er tyngdeaccelerationen, H er en højde og R er en radius... -
Vektorer i rummet!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave som driller mig. Den burde være nem, for den er beregnet til at være en opgave uden hjælpemidler. Vil virkelig gerne ha' den lavet. Den lyder således: 2 vektorer i rummet: a=[5,13,-11] og c=[8,-7,2] Bestem længden af den længste af diagonalerne i det paral... -
Nu bliver jeg snart lettere irriteret....
ForumindlægOpråb til alle, der søger hjælp herinde.... Hvis du har spørgsmål til dine lektier, så opret en tråd her på SP, hvori du formulerer opgaven og redegør for det, du HAR forsøg, - så er der med garanti én eller flere, der "står på spring" for at hjælpe dig videre. Hvis du i s... -
Gave til værtsfamilie
ForumindlægHej, jeg skal snart til Spanien hvor jeg skal bo hos en spansk familie. Det er kun i en uge men jeg tænkte at jeg alligevel gerne ville give familien en lille gave - jeg ved bare ikke hvad? Jeg ved ikke super meget om familien andet end at de er fire, to forældre og to piger på henholdsvis 13 og ... -
Radioens historie
ForumindlægHejsa Jeg har i mit AT-forløb valgt at tage udgangspunkt i den teknologiske landvinding "opfindelsen af radiobølger". Til dette benyttes fagene fysik og historie. Fysikdelen burde være lige ud ad landevejen, historiedelen er imidlertid sværere synes jeg .. Der skal jo helst have været n... -
Differentialligning
ForumindlægJeg håber, der er nogle der kan hjælpe mig med denne opgave: En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandh... -
Hvad betyder 'bestemme monotoniforhold'?
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en masse opgaver om monotoniforhold. En af dem lyder specifikt: På figuren ses grafen for en funktion f. Lav en monotonillinje for funktionen. Bestem funktionens monotoniforhold. Men hvad ønsker de at jeg skal gøre når jeg skal bestemme funktionens monotoniforhold? ... -
genre
ForumindlægJeg er helt forvirret, har lige fået afvide af en klasse ven at vores lærer har sagt at genre i en analyse af en børnebog skal fylde 1 til 2 sider........? Kan det være rigtigt? nogel kloge folk der kan mane det til jorden? -
Fodnote
ForumindlægForfatternes navn er Morten V Schroeder når jeg skal angive det som fodnote er det fint bare at skrive forfatterens efter så der står Schroeder kun?
