Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19801 til 19820 af 31467
-
Reducering af brøker
ForumindlægHej, jeg har mangler lidt hjælp til 2 reducerings stykker.I første tilfælde er x = 0 (x+1)² - (x-1)²--------------- 2xOg i næste tilfælde er x=1x² - 1------x - 1Jeg ved at de bliver 5 og 2 (Lommeregner), men kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal reducerer dem i flere trin.Med ven... -
reducering af ligning
ForumindlægJeg kan simelthen ikke finde ud af af reducere den ligning kan I??c=(T-33)*(0,48 + 0,45 * kvadratroden af v - 0,044 * v) + 33 -
Lys, brydning
ForumindlægJeg skal udregne brydningsforholder fra luft til plexiglas, som jeg får til 1,5112, og fra plexiglas til luft - som jeg får til 0,6002.. Så skal jeg så vise at de to brydningsforholde ganget med hinanden skal give 1.. Og det gør det også (eller i hvertfald tæt på 0,907) - men hvorfor er det lige ... -
Differentialligning - øvelse???
ForumindlægHej! Jeg skal til prøve imorgen i differentialligninger. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle gode øvelser. på forhånd tak! :D -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
Hvordan udregnes opgaven??
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig at I lige kan svare mig på om nedenstående opgave omhandler en linæer regression?: a) Bestem en ligning for den rette linje der går igennem punkterne (5,8) og (15,3) For det andet - og dette er det vigtige spørgsmål!: b) Bestem y-koordinaten til det punkt på linjen hvis ... -
sekundær litteratur
ForumindlægHej.Jeg vil bare lige høre, omman skal have sek. litt. i alle fag ? -
At skrive kemisk reaktion i word/wordmat
ForumindlægHvordan skriver jeg en kemisk reaktion i word/wordmat? Altså hvor atomnummer mv. angives henholdsvis nedsunket og opløftet til højre og venstre for atomets initialer (se billede). Tak. -
Opgaver med facit
ForumindlægHejJeg går i øjeblikket på 2.hh, og har lige haft terminsprøve, men til min skuffelse var der nogen rimelig komplekse cosinus og sinus opgaver, derfor kunne jeg godt tænke mig at være lidt bedere forberedt med hvad det angår til næste prøve.Er der nogen af jer som ligger inde med nogle trekants b... -
hjælp til opgave
ForumindlægHej sidder her med en opgave om renteafskrivning jeg håber at i kan hjælpe mig med.hvilket regnformel skal jeg bruge her. Har en vindmølle der koster 2961248 kr, skal afskrive den med 20% om året, hvad koster den efter 1 år -
Ord og symboler
ForumindlægHej, er der nogen der kender et link, hvor man kan slå forskellige matematiske symboler op samt ord? F.eks. vil jeg godt helt præcis vide hvad et lemma er. Det er bare nemmere med et link fremfor at spørge her hver gang der kommer et nyt symbol/ord jeg ikke kender. Hilsen Daniel -
Hvilken videregående eller erhvervs uddannelse skal jeg vælge ?
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg færdiggjorde min gymnsiale uddannelse sidste år, og derfor skal jeg finde ud af, hvad jeg vil nu. Jeg ved ikke helt om, jeg vil læse på Uni, eller om jeg skal noget helt andet (måske tage en erhversuddannelse i s... -
t på til sidst eller hvad!??
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke afgøre om hvorvidt der skal t på endelsen i bestemte sammenhænge, når jeg skriver til hverdagen... fx: Jeg skal lige skrive mat færdig(t)?? Prolemet skyldes ikek mindst min ikke-danske baggrund, men hvorledes kan jeg takle dette problem? -
Sjov ligning
ForumindlægEn af mine venner gav mig lige den her ligning og sagde "du løser den aldrig".. og det kan jeg sq heller ikke :-D Kan i hjælpe??? 9x-7i>3(3x-7u) find i i, u, x er reelle tal På forhånd tak :-D -
DNA opbygning og funktion
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og er i gang med SRP og har et enkelt spørgsmål. Jeg skal b.la. svare på følgende: "lav en gennemgang af DNA's opbygning og funktion. Giv forklaringer på, hvordan der opstår variationer i DNA's basesekvens mellem individer af samme art. Forklar desuden hvordan de... -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser... -
Hvordan gik dansk eksamen? :D FP9 2015
ForumindlægHej alle 9.klasser der var oppe i dansk retsskrivning og læseprøve! Ville bare høre, hvordan det gik for jer, om I blev udfodret eller andre ting? -
Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej. De er fordi jeg for 2 måneder siden havde om Sin, Cos og Tan. Jeg må desvære sige at jeg har glemt hvordan jeg bruger det. Er der nogen der vil være rare at forklare hvordan man gøre. Opgave: Hvor lang er siden b, når c = 6, A = 45 grader og C= 90 grader på trekanten? Tak. -
Facebook bruger model - tnspire
ForumindlægHej. Jeg sidder og er igang med denne opgave, hvor jeg har besvaret opgave a, men jeg er lidt usikker på mit resultat. Kan det passe, at der var 873,12 facebook brugere ifølge modellen? (opgaven er vedhæftet) Og hvordan beregner med hastigheden? (opgave b) Har det noget at gøre med -0,922? -
Eksponentiel funktion
Forumindlægjeg har en opgave som skal afleveres på tirsdag og jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an.v = viskositet (hvor sejtflydende olien er ( ingen enhed))t = oliens temperatur.sammenhængen mellem v og t er af typen:v = b * a^tDer gælder følgende om to turbineolier P og Q: V ved 40 grader v ved 100...
