Søgning på: naturgeografi eksamen noter. Resultater: 19801 til 19820 af 46824
-
Grænseløse forældre!
ForumindlægHvorfor er det et voksende store indtryk hos de midaldrende/ældre generationer, at børn af alle borgere i Danmark, skal have en hue, no matter what!? Når begrebet "Prestige" Overhaler "Begrebet: seriøs flot eksamen"?! Når den værdiladede opfattelse af huen overstiger kvalitete... -
tangent
ForumindlægJeg har et par spørgsmål ang. tangenten. Min opgave lyder på at man skal bestemme en ligning for tangenten til parablen i punktet med førstekoordinat 1. Parablen har ligningen: Y = -0,5x2 + 3x + 1,5skal lige siges at det ikke skal forstås som et to tal men som i anden.Håber der en nogen som e... -
Matematik B - hvordan bliver man bedre??
ForumindlægHej alle.. Jeg har matematik på B (går i 3. g), og jeg skal snart op til terminsprøver og nok også matematik eksamen, så jeg sidder virkelig og har brug for tips til, hvordan jeg kan forbedre min karakter?? Har I sider i kan anbefale, andre tips I selv gjorde brug af? Alt tages ... -
HF
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål vedrørende HF. Skal man vælge en studieretning ligesom på STX, HHX og HTX, eller sammensætter man selv de fag, man vil have? (jeg taler ikke om enkeltfag, men bare om den ordinære HF) Når man taler om de naturvidenskabelige og samfundsvidenskabelige faggrupper, bet... -
Eksamensvejledning i mundt. historie
ForumindlægHejsa allesammen!Jeg skal til eksamen i historie, men er lidt på herrens mark. Min historielærer har ikke givet os en ordentlig eksamenvejledning og jeg aner ikke hvordan det kommer til at foregå. Har søgt på nettet og undervisningsministeriets hjemmeside, men er ikke blevet klogere. Hvis der er ... -
proportionalitet og omvendt proportionalitet
ForumindlægJeg har fået offentliggjort eksamensspørgsmålene til muntlig eksamen til matematik c-niveau hvor et af af spørgmålene lyder sådan:Der ønskes en redegørelse for ligefrem proportionalitet og omvendt proportionalitet.Hvordan ser graferne ud, og hvordan bestemmes ligningen for en ligefrem proportiona... -
HJÆLP.. hvordan forgår eksamenen?
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i oldtidskundskab, og ved virkelig ikke hvordan det skal foregå. Jeg ved at jeg får bl.a. et kendt tekst fra "pensumet" og den skal jeg tale om, men hvordan? Skal jeg analysere på den eks. hér er et episk lignelse eller patronymika...? Eller analysen skal v... -
Jeg er gået i stå! Hjælp, haster!
ForumindlægHej igen. Jeg er simpelthen gået i stå mht. historie eksamen og er lidt lost omkring det. Skal det supplerende materiale nævnes under analyse/diskussionen eller skal det komme til sidst? Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 2. Hvorfor fik Fremskridtspartiet fremga... -
Afgangsprøven i fysik/kemi, forberedelse
ForumindlægHej studies... Jeg skal snart op til fysik/kemi eksamen, hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt på min pensumliste, har I nogle gode råd? Hvad er vigtigt at huske? Er der noget, der trækker ned i karaktereren? Hvis ja, hvad? Kom med alle jeres råd, ALT kan bruges! :) Tak -
TI-89
ForumindlægHej Skal snart til eksamen i matematik, A-niveau, og har derfor lånt i TI-89. Er der en som kan forklare hvordan jeg udregner fx integrale med øvre og nedre grænse på den? Samt partiel integale.. Findes der evt. en "funktion samling" over TI-89, så jeg kan læse mig frem til det? Dorthe -
ENGELSK MUNDTLIG - BLACKS, WHITES AND RACISM!!!!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal op til min mundtlig engelsk eksamen og har valgt overemnet ''Blacks, Whites And Racism''. Har I nogle underemner, som jeg kan snakke om? Det må meget gerne være interessant og spændende. I må meget gerne komme med kilder også! Det ville være sådan en stor ... -
naturlige eksponentialfunktion og eksponentialfunktionen - HJÆLP!
ForumindlægHej Skal til matematik eksamen og er i tvivl om dette Kan i forklare mig hvad sammenhængen mellem f(x)=b*a^x og f(x)=b*e^kx er? Det er den eksponentielle udvikling og naturlige eksponential.... vi snakker om ikke?? :-) Jeg er nemlig lidt i tvivl om forskellen på udviklinger, -funktioner os... -
Hvornår har man hvidt på?
ForumindlægI forbindelse med at man bliver færdig med gym, hvornår har man så hvidt på? Der er sidste eksamen / hue på, Der er vogntur Der er translokation Og der er studenter fest... ^hvor mange af de events skal man havde hvidt på til? Jeg syntes ikke rigtigt at der er nogen der har styr på det... -
Fysik/kemi prøve på tirsdag
ForumindlægHejs PÅ Tirsdag skal jeg til prøve eksamen i fysik og kemi Jeg har tre emner som hedder Kemi : Det sure, det salte og basiske g Jordens salte El. Når felter forandres Atomfysik : Partikler med fart på... Så sagde min lærer: Hvilken teori Hvilken forsøg og en dispentation Håber i kan h... -
FSA HELP NOW
ForumindlægHej... Jeg skal meget snart op til eksamen i fysik/kemi(folkeskolen). Jeg kunne godt tænke mig at spørge, dem soom har prøvet det før, hvilke spørgsmål der bliver spurgt om, som kan give 10 i karakter? Det skal være inden for disse emner. Magnetisme, Radioaktivitet eller metaller/ikke-metaller ... -
Hvad søger man ind med?
ForumindlægHej. Jeg er en dreng med en drøm om at søge ind på CBS efter HHX. Lige nu går jeg i 1G, og har en del A fag. Men hvilke karakterer søger man egentlig ind med? Hvad danner det gennemsnit, man til sidst søger ind med? Er det alle karakternene, fra alle tre år? Eller er det de afsluttende kar... -
Romantikken
ForumindlægHej, Her til sommer skal jeg op i dansk, hvor jeg har trukket romantikken som mit "område". Jeg er dog lidt på bar bund omkring hvordan og hvad romantismen gik ud på og hvad det har med oplysningstiden at gøre. Hvis jeg nu til eksamen ville analyserer et billede, hvad kunne man så fo... -
Hjælp til Bevis
ForumindlægHej venner! Jeg er simpelthen totallll lost i beviser (generelt) og så lige det vi har om i skolen lige nu, integralregning. Er der nogen som kan forklare hvordan systemet er for beviser for min lærer er super dårlig til at forklare og jeg fatter intet + eksamen er nær :( på forhånd tak. vh. An... -
Samfundsfaglige teorier
ForumindlægHej Alle Jeg skal snart op i skriftlig eksamen i samfundsfag A og jeg vil derfor gerne have styr på de forskellige teorier der findes, men jeg har svært ved at skabe et overblik over hvilket teorier det er jeg skal have styr på. Nogle der kan hjælpe med en liste af de forskellige teorier? -
Konjunktiv...
ForumindlægJeg skal til spansk mundtlig eksamen her d. 16-17. Jeg synes faktisk selv jeg har ok styr på sproget og sådan, men en ting har jeg altid været ret dårlig til og det er konjunktiv. Her der ikke en eller anden hovedregel der gør det lidt nemmere a huske hvornår man skal bruge det? -har aldrig rig...
