Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19841 til 19860 af 29788
-
AT om dødsriget Religion/Historie
ForumindlægHej. Jeg har til 2.g AT årsprøve fået overemnet "Rejser", og kunne i den forbindelse godt tænke mig at beskæftige mig med rejsen til dødsriget. Jeg har tænkt mig at bruge historie på en samfundsvidenskabelige måde og lave en komparativ analyse af to forskellige syn på rejsen til dødsrig... -
gensplejsning og kloning
ForumindlægKan i hjælpe mig med hvad gensplejsning og kloning er ved planter, dyr og mennesker? Jeg skal også finde "fordele og ulemper ved brug af gensplejsning i dyre og menneskecellers DNA" Men jeg forstår det ikke rigtigt kan i måske hjælpe mig? Det samme gør jeg heller ikke med følgene &quo... -
Problemformulering til 2.g opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skal lave min endelige problemformulering til 2. g opgave. Jeg har lidt, men jeg føler ikke jeg har et konkret problem at tage udgangspunkt i. Håber i kunne hjælpe mig lidt.. give mig lidt inspiration måske ?! :) Jeg har dette:(tidsperioden er 1850-1915) Redegør m... -
Fortolkning af slutning på "Solsort og snefnug" af Hanne-Vibeke Holst
ForumindlægJeg har valgt "Solsort og snefnug" som prøveoplæg til Dansk eksamen i 9. klasse - Jeg har læst teksten igennem en del gange, men først nu falder jeg over noget på side 82 .. Der hvor datteren er alene hjemme og moderen og faderen er ude i snevejret på vej til kirkegården. &quo... -
Heeelp HaSTeR rettelse pls
ForumindlægI valencia bor han på et godt hotel, men bliver skuffet, fordi han ikke kun skal være sammen med Belen, men også med alle hendes venner og kolleger. Til sidst bliver han dog glad, da belen giver ham mange kys. En Valencia vive en un buen hotel, pero se decepciona, porque no sólo debe ser c... -
Ohms Lov forsøg
ForumindlægVi har lavet et forsøg, hvor vi har målt spændingsfaldet over en modstand. Vi har indstillet vores spændingskilde til at sende 2 V ind i kredsløbet, og når der kun er én mondstand, så burde spændingsfaldet over modstanden være lig med den spænding, som der sendes ind i kredsløbet, altså 2 volt? ... -
Anoreksi disposition
ForumindlægHej Jeg er igang med min engelske disposition/synopse til min eksam. Jeg har valgt emnet Teen stuff, og mit underemne har jeg valgt skal være anoreksi. Har lavet en disp men synes ikke den er helt perfekt endnu. Måske har du ideer til det, eller har selv haft om det?? Det ville være super dejligt... -
Hvad menes der med disse 5 linjer?
ForumindlægMin tanke er, at vores etikopfattelse er blevet vildledende i samme grad, som moralsk værdi kun kan tilskrives handlinger, der udføres for at gøre det rigtige, uden yderligere motiver. Det er forståeligt, og fra samfundets synspunkt måske endda ønskeligt, at dette er den fremherskende holdning ik... -
Ordsprog
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg sidder og er ved at lave AT om Janteloven, og støder på et latinsk citat i Sandemoses bog "En Flygtning Krydser sit spor" s. 373 l. 12: "De profundis te Deum laudamus" - Er der nogen der ved hvad det betyder? Google Translate oversætter det til &quo... -
FSA 2010 Matematik
ForumindlægHej, jeg ville lige høre om nogle af jer evt har nogle gode metoder at forberede de forskellige ting på da jeg skal op i matematik imorgen og det er det fag jeg sådan set er dårligst til derfor ville det være super at kunne komme rundt om alle hjørner og ja jeg ved godt det ville være smart at la... -
Fra Syddansk i Slagelse til CBS
ForumindlægHej, jeg går i 3.g (HHX) og vil efter militæret gerne læse Erhvervsøkonomi, HA (HA almen). Lige pt er mit gennemsnit til at jeg godt kan komme ind på CBS, hvilket jeg også vil ønske, eftersom det ligger tættest på min bopæl. Men kommer det til at ske at mine karakterer falder, og mit gennemsnit i... -
Spørgsmål til mundtlig eksamen?
ForumindlægGrundet meget arbejde og udsigt til endnu mere pga. den berømte Corona virus, så kan jeg godt se at min forberedelsestid mod en matematik b eksamen forsvinder i et sort hul. Derfor ville jeg høre om der var nogen herinde, som måske havde været til eksamen b sidste år og som kunne hjælpe med spørg... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
Ellærens grundbegreber
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave hvori jeg skal forklare om ellærens grundbegreber. altså inden for el i fysik har vi indtil videre lavet opgaver om spændingskilde, resistans, resistor, energi og effekt, strøm og energiomsætning i et kredsløb. Jeg ved bare ikke hvad ellærens grundbegreber e... -
Første digitale billed format
ForumindlægHej Jeg har en opgave i IT hvor jeg har emnet billeder. En af de ting som jeg skal komme ind på er billed-formaterne. og herunder hvilket som var det første. Jeg har søgt lidt på nettet, men ikke været heldig med at finde et sted hvor der direkte stod hvilken format der var den første. Så jeg t... -
Hjælp søges: Reaktionstyper, fremstilling af citalopram.
ForumindlægJeg kunne godt bruge noget hjælp fra nogle kemieksperter, jeg skal til AT-eksamen på fredag, og det kunne være godt at få styr på kemidelen ordentligt, jeg har et billede af fremstillingen af citalopram som jeg skal redegøre for, og det ville være rart at få styr på reaktionstyperne (evt mekani... -
Funktioner
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lidt bøvl med noget matematik, som jeg skal aflevere i morgen og jeg håbede, at jeg måske kunne få noget hjælp. Her kommer opgavebeskrivelsen. To personer står og kaster en bold frem og tilbage mellem hinanden. Personen til venstre kaster, mens personen til højre griber. ... -
So2 indikator
ForumindlægJeg har fysik/kemi forsøg, hvor jeg skal fremstille en SO^2 indikator af lige dele H^2O^2 og HCl samt 15 dråber BaCl^2. Indikatoren skal give et hvidt bundfald sammen med gassen SO^2. ,, jeg har lavet forsøget men der kommer ingen bundfald i min H^2O^2 blandning, min lærer ved ikke engang hvad d... -
NIM spillet
ForumindlægNIM: Vinderen er den deltager der tager den sidste pind. Man kan spille med 1, to eller flere bunker. Eksempel på spilleregler: NIM med en bunke - Deltagerne må fjerne en eller to tændstikker fra bunken - Deltagerne skiftes NIM med to eller flere bunker - Deltagerne må fjerne lige så mange tænds... -
Trækker det ned?
ForumindlægHej SP. Jeg har brugt en kilde til en matematisk bevis i min SRP, men kilden er meget detaljeret og har mange mellemregninger. Jeg har forstået det hele og har tilføjet ektra mellemregninger og kommentarer, alligevel er jeg bange for at det vil trække ned da mine lærere måske kan se kilden som f...
