Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19841 til 19860 af 62610
-
opg. uden hjælpemidler haster
ForumindlægHej jeg sidder og skal til matematik eksamen STX B niveau her den 11. Maj. Og jeg har lige fundet ud af hvor dårlig jeg egentlig er til mange af de opgaver man skal kunne uden hjælpemidler :*( Derfor har jeg printet 30 sider med opgaver uden hjælpemidler og her er et par stykker jeg ikke kan komm... -
Reduceringstykker
ForumindlægHej :) Jeg håber meget at i vil hjælpe mig med nogle reduceringstykker her: I de to første skal man bare reducere; 3a+7b+a+3 = ? -4a+3-2a-7=? De to næste skal man hæve paranteserne og så reducere; (a-8)+(4a+9)=? (3x+5)-(x+1)=? I de to næste skal man gange ind i paranteserne og så reducere; 8+3(2... -
Problemregning
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af følgene opgaver: Et gulvtæppe er 4,60 meter langt og 3,50 meter bredt - Hvor meget koster det når 1m2 koster 85,50kr.? Anders, Cecilie og Daniel har tippet i fællesskab, og de har betalt henholdvis 2 kr., 5 kr. og 9 kr. De vinder og får i alt 3.888 kr. Hvor meget... -
Karaktere, hvor - hvordan, hvornår kan man klage?
ForumindlægHej alle. Vi har lige fået karakterer idag på HHX, og jeg er i den uheldige situation at jeg er ultimativt utilfreds! Både i faget Erhvervscase, som jeg fik 7 i og VØ hvor jeg skriftligt og mundtlig ligger på samme.. Begge er afsluttende derfor jeg er på skideren. Virksomhedsøkonomi, skiftlig, ... -
Haaii kan du ikke tage et kig på det her.? evt. rette lidt i det?
ForumindlægHallo ich heisse Tina Skovgaard. Ich komme aus eine kleine dorf (by) wie heisse Addit. Ich wohne zusammen mit mein Mutter, Vater und meine klines schwester. Mien Mutter heis Lisbeth und sie arbejde an eine farm (landbrug). Mein Vater heis Anders und ist selbstständig (selvstændig). Mein schwester... -
Stil
ForumindlægHar lidt problemer med tysk, så håber at der er nogen, der vil kigge min tysk stil igennem. På forhånd tak.. Ich habe frage eins gewählt, zu antworten. Weil ich will diskutieren, warum ich denke dass es ist besser für Mark, dass er in Deutschland aufgewachsen ist. Als wir wissen sind Mark in V... -
Fokus på kasus - Oversættelse
ForumindlægHej! Jeg leder efter en sjæl, som vil give mig grammatisk respons på nedenstående oversættelse - Det er en oversættelsesøvelse fra Einfach So - Jeg vil meget gerne have, at nogen påpeger, hvor fejlene er, så jeg selv kan rette dem. Men hvis nogen føler for at rette den og derefter forklare fejlen... -
Tysk stil (7 kl.)
ForumindlægHej! :) Jeg lidt svaert ved det tyske, som du nok kan se... Jeg ville blive rigtig glad hvis jeg kunne faa noget hjaelp. Jeg har gjort hvad jeg kunne: Meine Schule Hallo, mein name ist Oliver Emil Vestergaard Gregersen. Ich bin dreizehn jahre. Ich bin in der 7 Klasse. Ich habe eine Schwester ... -
Rettelse af en lille oversættelse
ForumindlægPÅ DANSK: Teksten tager sit udgangspunkt i en tysk storby. Novellen Geschäft ist Geschäft viser en hjemvendt soldats (Kriegsheimkehrer) reaktion på efterkrigen. Fortælleren er en jeg-fortæller.< -Vi hører historien fortalt af vores hovedperson, der netop er vendt hjem til tyskland efter 9 års ... -
Studietur (tysk) Plz hjælp!
ForumindlægHej alle, jeg har fået en stil for i tysk, hvor jeg skal skrive en dagbog om min studietur. Håber at der er nogle derude, som er god til tysk, der kan hjælpe mig med at rette stilen :). Det ville være en meget stor hjælp. Præcis kl. 23.30 i aften, skal den afleveres. På forhånd tak:). ... -
tysk stil, skal afleveres kl. 23.30 i aften. HJÆLP!
ForumindlægHej alle, jeg har fået en stil for i tysk, hvor jeg skal skrive en dagbog om min studietur. Håber at der er nogle derude, som er god til tysk, der kan hjælpe mig med at rette stilen :). Det ville være en meget stor hjælp. Præcis kl. 23.30 i aften, skal den afleveres. På forhånd tak:). ... -
Selvvalgtemne til FSA - hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej alle! Nu er det jo som sagt ved at være tid til, at vi skal op til folkeskolensafgangsprøver, og mundtlig engelsk er obligatorisk. En mundtlig prøve, bestående af 5 minutters præsentation af et selvvalgt emne, under et eller flere besluttede hovedemner sammen med klassen eller læreren. Der... -
Meget kort stil - hjælp
ForumindlægJa jeg har jo fået stil for... Det lyder måske lidt mærkeligt men den skal handle om en orm/larve, og stilen skal kun fylde en halv side... Så ville bare spørge om i havde en ide til handlingen synes faktisk det er lidt svært når den skal være så kort! -
!!Palæstinakonflikten!!
ForumindlægHej Er ved at skrive sso om palæstinakonflikten og er kommet meget i tvivl om analysedelen, idet det jeg har skrevet ind til videre virker meget redegørende .. (tror jeg).. Tænkte på om der er nogle der vil læse den igennem og evt. give mig en vurdering om jeg er på rette spor eller om det skal æ... -
Rette SRP
ForumindlægHej med jer derude (: Ville bare lige høre om der var et klogt hovede der ville rette min SRP? Emnet får i at vide over mail.. Mvh -
Mogens Herman Hansen og direkte demokrati i dag
ForumindlægHej alle! Jeg står overfor spørgsmålet 9;9;Diskuter med udgangspunkt i Mogens Herman Hansens synspunkter og med den nye teknologi der findes i dag, om det direkte demokrati, der var i oldtidens Grækenland, kunne fungere i dag9;9;9; Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælp... -
hjælllp
ForumindlægKan i svare på hvad en mediegrafikers arbejdsområder og funktioner er?Og hvilke medier de bruger i arbjedet.?Krav til uddannelsen?Krav om efteruddannelse?På forhånd tak! -
St. St. Blicher
ForumindlægKære Studi.Hvis der er nogle, som har læst "Brudstykker af en landsbydegns dagbog" og "Fru. Marie Grubbe", så vil jeg gerne høre om der også er andre der har fundet en lighed imellem disse to.Kan det passe at Frk. Sophie (Brudstykker...) er den samme som Fru. Marie Grubbe. I d... -
Jøderne i 2.WW
ForumindlægHar i skrevet noget om jøderne og holocaust??? Måske også noget om jøder i dag? Og jødernes forhold til tyskere i dag? -
SSO - Indledning
ForumindlægHarj, så sidder man lige og har fået SSO, og jeg kom lige til at tænke på hvor lang en indledning man skal have.. Er 10-20 linier nok, eller skal man op på en side?
