Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 19861 til 19880 af 47925
-
eksempel på talepapir
ForumindlægEr der nogle af jer der har været til AT-eksamen som har et eksempel på et talepapir. er nemlig i tvivl om hvordan det skal stilles op... Tak -
Hva afgør om at man kommer ind på gym
ForumindlægEr det eksamen eller terminsprøverne som afgør om at man kommer gymnasium ? -
Spørgsmål ang prøve
ForumindlægHej jeg sidder her og spekulerer på om man i 10 klasse får matematik FÆRDIGHEDS prøve til eksamen? -
Hvad gør du?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvordan I håndterer nervøsiteten i forhold til eksamener derude - og vil derfor invitere jer til at skrive i min blog. Sidste år hørte jeg at over 10% af alle studerende tager medicin for at holde nervøsiteten nede - det overraskede mig meget, dels fordi... -
vedr. karakterer
Forumindlæghejsa!ville bare høre om nogen ved at, hvis man har to 03-taller.. hvor meget det vil trække ned hvis man normalt får 8 taller i de fleste fag og et par 9 og 7 taller..kan det risikere at man dumper med de to 03? -
Engelsk
ForumindlægDet forholder sig således at jeg her efter sommerferien skal til at begynde i 3.g og jeg har haft engelsk B niveau i første og anden g. Jeg har valgt engelsk på A niveau samtidig med at jeg har engelsk på b niveau med halvdelen af klassen og halvdelen af en anden klasse. Så lyder mit spørgsmål så... -
Engelsk på C-niveau
ForumindlægHvornår har man engelsk på C-niveau? Jeg har søgt en stuideplads på en videregående uddannelse og der er specefikke adgangskrav som engelsk C-niveau skal være bestået. Jeg har altid været elendig til engelsk. Jeg fik tilbagemelding, at jeg ikke havde engelsk C-niveau bestået. Jeg har haft engels... -
Hjælp?
ForumindlægEn der kan hjælpe? -
Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &... -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Karakterfidus
ForumindlægSelvom det måske er lidt sent for mange af jer, kan der være en fidus, som betyder, at man kan komme ind på medicin, selvom kan er dårlig til eksempelvis matematik. http://www.berlingske.dk/danmark/studenter-benytter-karakterfidus -
HELIUM
Forumindlæghej. hvordan er helium opbygget ?? (jeg er ikke så god til fysik/kemi så jeres svar må gerne være let at forstå) :) -
Engelsk?
ForumindlægHejJeg har lige nu kemi og matematik på højtniveau. Jeg er dog ret træt af kemi og vil gerne skifte det ud med engelsk på højt niveau. Jeg har været til afsluttende eksamen i engelsk. Er dette overhovedet muligt? Og mener i jeg skal gøre det? Jeg er ok til engelsk (fik 9 til eksamen og i årskarak... -
Hvad kan en TI-89?
ForumindlægHej alle! Det er snart eksamen, og der skal vi bruge det mest populære CAS-værktøj, TI-89. Så jeg ville lige lave en liste over de ting, den nu kunne når man sad til eksamen og havde brug for den (og tid!). Well, jeg lægger ud.. 1. Differentialligninger: deSolve(funktionen,x,y) eller hvis pun... -
Hvordan kan jeg øve?
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlige eksame i Historie om en uge. I må meget gerne komme med nogle råd til hvordan jeg kan øve mig til Historie eksamen :):) Hvad vil være godt at huske osv. osv. tak på forhånd :) -
fsa : må man have ordbog?
ForumindlægHej allesammen ... Jeg skal til skriftlig eksamen imorgen- Og har været syg, så har ikke fået noget afvide om hvad man må have med til eksamen.... Så jeg ville høre om man må have alle slags ordbøger med imorgen? -
Årskarakter / Prøvekarakter
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg vil egentlig gerne have afløb for et spørgsmål. Jeg skal i skrivende stund afsende min ansøgning til en erhvervsakademiuddannelse. Jeg kom ikke ind sidste år, og her slog det mig, at jeg måske ved hvorfor. Jeg er igang med at skrive en kvote 2 ansøgning. Hvoriblandt ... -
Videre arbejde?
ForumindlægHej Jeg sidder og prøver at forberede mig på AT-eksamen, hvor jeg skal have noget "videre arbejde" med, men hvad indebærer det? Jeg har fagkombinationen kemi og historie med emnet antabus, hvor min problemformulering lyder: Hvordan virker antabus mod alkoholisme, og kan det virke posi... -
Nordamerikanske kolonier
Forumindlægjeg har i dag været oppe og trække emne til historie eksamen i morgen. var så heldig at trække fra de nordamerikanske kolonier til USA ca. 1600 - 1900 hvor der er fokus på 1776 - 1914. Men jeg er lidt på bar bund for ved ikke rigtig hvad det er jeg skal gøre. De følgende tekster jeg har trukket e...
