Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 19861 til 19880 af 179352
-
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
AT eksamen - Metodeafsnit
ForumindlægHey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde... -
HJÆLP SAMFUNDSFAG B EKSAMEN !
ForumindlægHej søde mennesker jeg skal til samfundsfag b på fredag Hvad skal man være god til for at score en god karakter ?? på fohånd mange tak -
Engelsk eksamen om 2 uger.
ForumindlægHej :-) Om mindre end to uger skal jeg aflever en dispostion i Engelsk, og jeg har stadig ikke fået valgt mit underemne.. Mit hovedemne er generations. Og må sige jeg er lidt på bar bund, Hjæælp :)! -
motiver help eksamen
ForumindlægHvilke motiver er der i denne tekst? Er helt lost. Ved godt at han reagerer på denne teknologiske samfund, men hvad er motivet? Gaderne er fyldt med blinde børn Det blæser koldt gennem byens tomme kranium. Ting falder ned fra himlen: radioer pilleglas, aviser, sæbe og splintret glas. Rundt om b... -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Mat eksamens spørgsmål!
ForumindlægUndersøg om f(x) = x*e^x + 3x er en løsning til differentialligningen y'= y+ y/x -2x. Jeg ved godt at jeg først skal differentiere fu ktionen, men hvad så derefter? :) -
Noter til fysik b (eksamen)?
ForumindlægEr der nogle, der har noter! Vil blive glad, hvis nogle ville dele dem med mig! :) -
Latin eksamen (24 timers) - HASTER!
ForumindlægHejsa! Sidder med noget latin, som jeg ikke kan finde ud af. der drejer sig om sætningerne: 1. Hoc fuit peculii mei fermentum. 2. Cito fit quod di volunt. Har virkelig brug for hjælp! Har kun til imorgen! Tak på forhånd" Hoc: Hic ”denne”, ”denne” eller ”d... -
a/(Sin A)=b/(Sin B)=c/(Sin C)
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave hvor jeg benytter formlen a/(Sin A) = b/(Sin B) = c/(Sin C), men jeg ved ikke hvordan jeg skal udregner opgave, da jeg får et mærkeligt tal. Det er opgave 1, b i det vedhæfted dokument. Det kunne være dejligt hvis nogen gad at hjælpe. -
ANG. SAMF. EKSAMEN
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
Matematik B Supplering (sommer)
ForumindlægHey, overvejer at vælge supplering indenfor matematik B, da jeg mangler det. Vil tage kurset i sommerferien. Men har nogle spørgsmål.. Vil det blive for uoverskueligt da det hele skal beståes i løbet af sommerferien eller hvordan? Nogle som har erfaringer med det? -
eksamens opgave NF
ForumindlægHej.. jeg er studerende på HF og skal til at skrive en tværfaglig eksamens opgave i fagene: Biologi, Geografi og Kemi. Mit overvejende emne er kost og sundhed. men har svært ved at præcisere det. Håber der er nogen der kan hjælpe med hvad jeg måske kan komme ind på? nogle forslag? Kan det vir... -
b) Bestem koordinaterne til A og B:
ForumindlægEn kurve i planen er givet ved ligningen: x^2-y^2-3/4x^4=0 Linjen l med ligningen: y=1/4x-1/2 b)Bestem koordinaterne til A og B Hvordan gør jeg det? JJ -
Population af havmåger - differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 319, Side 246, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 319 Væksten af en population af havmåger beskrives ved differentialligningen: dy / dt = 0,0045y ( 12 - y ) hvor y er antal måger i tusinder, og t er tiden i år. a) Hvad er væksthastigheden til det tidspunkt, hvor der 8000 måger ? . _____ Se evt vedhæftede fil med opgaveteksten og fac... -
idehistorie b -> historie a?
Forumindlæghey, har idehistorie b og teknologihistorie c fra htx. har senere fundet ud af at jeg gerne vil læse historie som desværre kræver historie a. mit spørgsmål til jer: er mit idehistorie og teknologihistorie fuldstændig spildt eller kan jeg bygge oven på det? forestiller mig noget gsk, f.eks. idehis... -
Beregn gennemsnit, A-fag (vægtning)
ForumindlægHej, er det ikke noget med at et A fag vægter med 2. Hvad er det helt præcist det vil sige? Hvis jeg ekspempelvis har fået 12 i et A-fag, hvad vil det så sige? -
Hvorfor er sqrt(a/b) = sqrt(a)/sqrt(b)
ForumindlægEr der nogen der - trin for trin - vil forklare hvorfor ovenstående er tilfældet? -
Case til eksamen i psykologi???
ForumindlægHej Alle Er der nogen der ved hvordan man skal gribe en case an til psykologi eksamen? Håber der er nogen der har en god fremgangsmåde, eller gode tips (: -
Mundlig engelsk eksamen i folkeskolen?
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan en mundtlig eksamen i engelsk i folkeskolen foregår? :) Må man selv vælge et emne inden man går ind?
