Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19881 til 19900 af 28854
-
Civilisationernes sammenstød i forhold til 9/11
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at skrive AT om 9/11 og jeg har en problemformulering, der lyder: 1. Gør rede for Huntingtons teori om ”Civilisationernes sammenstød” 2. Analyser udvalgte Suraer samt en af selvmordsbombernes afskedsbrev. Hvad var den religiøse bevæggrund for angreben... -
y''+k^2y=0 - Svært!
ForumindlægHvordan finder jeg fuldstændige løsning til diffrentialligningen y''+k2y=0? Den står ikke beskrevet i mine bøger :-S -
Gennemsnitskarakter! hjælp
Forumindlæghej, jeg har lige afsluttet 2.g, og har fået et gennemsnit på 3,9. Jeg er lidt bekymret, og vil derfor gerne vide om der er flere der har et gennemsnit der ligner, enten i 2.g, eller som afslutter med sådan et gennemsnit i 3.g. Det rart at vide hvis jeg ikke er den eneste der har sådan et gennems... -
Komma
ForumindlægEr der nogen, der er dygtige til grammatik, der vil hjælp mig med rette min kommatering i en 2 siders dk-stil?PLease :) -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
narcissisme
ForumindlægHej, jeg vil bare lige høre, om der er nogle af jer, som har noget materiale om narcissisme, som jeg kan få? TAK -
Kampen om kloden
ForumindlægJeg har lige set "dokumentaren" kampen om kloden og blev dybt forarget. En mindre ting er at overskriften ikke passer til indholdet; men det er man jo godt nok efterhånden blevet vant til. Det er meget værre med at at angive det som dokumentar. Det har intet med dokumentar at gøre. De... -
Mit hoved dunker!
ForumindlægHej alle! Jeg går i 3.g og har som mange andre 3.g'ere skrevet en srp-opgave. Vi får svar meget snart omkring vores karakter etc. men men har læst min igennem så mange gange og for hver gang bliver den dårligere! Jeg er rigtig paranoid og har mareridt om opgaven og kan ikke tænke på andet ... -
Plagiat
ForumindlægHej jeg skal op til SRP lige om lidt og jeg har fundet ud af, at jeg har glemt fodnote i en indledning. Jeg kan sagtens indrømme, at jeg har fået inspiration og skrevet lidt af. Jeg har derfor sat teksten ind på google også kom siden frem, som jeg har taget det fra. Det var meningen, at jeg vill... -
Nationalisme | Ideologi
KompendieNationalisme er navnet på en række ensartede idéer, en ideologi, om en bestemt holdning til samfundet. Nationalismens ideologiske historie går mange hundrede år tilbage, og nationalistiske tendenser har været at spore i lande over hele verden op gennem nyere tid.Hvad er nationalisme?Nationalisme ... -
HASTER! fysik - rapport
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en fysikrapport for første gang og nogle af emnerne er følgende: 1. historien bag vekselstrømsgeneratoren 2. elektrommagnetisme 3. Lenz regel 4. Induktionsstrøm Jeg har skrevet lidt om induktionsstrøm, men vil i ikke godst hjælpe mig med at beskrive de andre spørgsm... -
Kongehuset
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en rækkespørgsmål som vi skal have forskellige holdninger til. Derfor har jeg valgt studieportalen. Hvad ville en eventuel afskaffelse af monarkiet betyde for danske nationalidentitet? Hvorfor bliver historien en væsentlig faktor når man snakker om kongehuset.? El... -
Romerrigets fald
ForumindlægHej!!jeg skal til at skrive historie opgave om romerriget. Jeg har valgt at fokusere på årsagerne til dets fald, men egentlig synes jeg at det er ret svært at skrive om,. Jeg har downloaded opgave som er blevet lagt ud på nettet, men den er til intet brug, da jeg synes der mangler lidt mere histo... -
Kyssen
ForumindlægHar fået som hjemmeopgave at jeg skal holde et oplæg om en svensk historie som hedder "Kyssen" og er skrevet af Hjalmar Söderberg. Har fået pløjet mig igennem det svenske men syntes ligesom jeg mangler nogle guldkorn eller pointer. Har tænkt på at historiens morale er at hvorfor skulle ... -
SSO/Projektopgaven
ForumindlægJeg skal til at skrive den spkaldte 3. års opgave. Jeg har jævnligt fulgt debatten herinde, men har ikke rigtig fundet noget der interesserer mig. Som I nok ved er der kommet nye valgmuligheder. Disse har jeg taget til mig, og regner med at skrive "Projektopgaven"... Den skal skrives i ... -
Perspektivering
ForumindlægHej alle!. jeg har virkelig brug for hjælp til dette! Jeg har navigation med hovedfag matematk og historie som bifag. Jeg har nogle problemer angående historie! jeg skal holde en diskussion om hvorvidt england havde en indflydelse på matematikken og de teorier de kom med angående navigation.. h... -
forklaring..
Forumindlæg“He is coming home in all his might, in his shining armour.” Han er kommet hjem I al hans kraft/magt, i hans skinnende rustning. Jeg skal skrive om en tekst, men til at starte med om den her sætning historien starter med. Hvad mener i, at historien vil handle om, bare ved at læse d... -
problemformulering
Forumindlægtil dansk historie opgaven har jeg valgt at skrive i historie. Mit emne er middelalderlig tortur, og jeg har indtilvidere skrevet et udlkast til en problemformulering. vil bare lige høre om jeg er på rette spor: redegør: hvilke former for tortur blev anvendt? påvis: hvorfor blev der anvendt tor... -
Flygningebarn
ForumindlægJeg er virkelig på spanden, jeg har det meste af ugen ligget med influenza der hjemme, og blev ringet op igår af min lærer. Han fortalte mig, at jeg skal huske at lave den historie han mailede mig om. Hirstorien skal være noget fra bogen: 'Med ilden i ryggen' Historien skal handle om et f... -
fortællerstil?? Hjælp..
ForumindlægHej!!Jeg sidder lige med en veninde og analyser eventyre "Skyggen" af HC ANdersen og vi kan ikke finde ud af hvilken fortæller stil det er?? Har aldrig fattet det med 1,2 og 3. person..men kan da se det ikke er en Jeg-fortæller... men at det er en fortæller som følger den lærte mand... ...
