Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19901 til 19920 af 78613
-
Buddhisme
ForumindlægHej. Jeg har fået en liste af min lærer om nogle begreber, man skal kunne. På listen står der bl.a. universel medfølelse. Hvad har det med buddhisme at gøre? -
Ovid
ForumindlægVille høre om der er nogen der ligger inde med nogle notater til Ovid fra Ovids metamorfoser? Det undrer mig nemlig at der ikke ligger nogle herinde:) Jeg kan komme op i III, 131-510 VI, 1-311 VIII, 183-259 X, 503-739 Ville være en stor hjælp hvis nogle kunne hjælpe. -
bevis for skalarprodukt formlen
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med spørgesmålet? Giv et bevis for skalarproduktformlen ->^a · ->^b = |->^a||->^b| cos(v) -
Religionsnoter søges!
ForumindlægHej med jer Er der nogen er sidder inde med nogle gode religionsnoter som de godt vil give videre? -
Hjælp til universitet.
ForumindlægHej. Jeg afsluttede gymnasiet for et par uger siden, og jeg er i gang med at rydde op i mine noter og dokumenter. Jeg er dog ikke sikker på, om jeg skal smide det hele væk eller lade det blive. Til jer der går på universitetet, har I oplevet at I fik brugt jeres noter fra gymnasiet? Eller har no... -
Fedtstoffer
Forumindlægjeg sidder og skal op til biologieksamen. jeg er i gang med at skrive notater og jeg tænkte på, om en eller anden gad forklare lidt om mættede og umættede fedtstoffer, glycerol, osv. jeg forstår det bare slet ikkepå forhånd tak -
Geografi!!!
Forumindlæghello..jeg skal spørge om en enkelt ting, som jeg meget gerne vil have fastgjort!!...hvordan kan det være, at vulkanzonen ligger ved den destruktive pladerand?? - Jeg forstår godt at jordskælv forekommer ved destruktiv pladerande, idet der udløses spændinger, men hvorfor vulkaner??? tak for hjælp... -
Investering
ForumindlægHejsa!!Jeg er igang med en investerings opgave, men sidder noget fast.Man får en samlet årlig lønbesparelse på 1.300.000 kr, ved at investere i et anlæg.Anlægget har en levetid på 5 år, og ingen scrapværdi efter de 5 år.Anlægget koster 3.500.000 krultimo år 3, skal væsentlig dele udskiftes for 50... -
Afgangsprøve i fysik
ForumindlægHej, Jeg er ret nervøs for afgangsprøven i fysik 9 klasse. Jeg er mest bekymret for de spørgsmål lærer og censor stiller. Jeg kan godt sige: “Vi kan altså se, at den her gas fordamper“, men så kan jeg ikke forklare, hvorfor. Har i nogle gode råd til fysik prøven? -
bestemmelse af monotoniforhold
ForumindlægOpgaven lyder:bestem montoniforhold for f.f(x) = 3 - ((1)/(x+2))Problemet er at når jeg sætter f'(x) lig med 0, har ligningen ingen løsninger.Hvad gør jeg?? -
Filosofieksamen - hvad skal man gøre?
ForumindlægHej alle.Jeg skal til filosofieksamen på tirsdag og har ingen anelse om hvad det går ud på? Hvad gør man? Man trækker vel en tekst, men er den kendt/ukendt? Er der spørgsmål? Og hvad gør man når man er færdig med at analysere teksten?Håber I kan hjælpe. -
Rumforskning
ForumindlægNogen der kender en side som handler om de eksperimenter/prøver der bliver lavet med mennekser der skal ud i rummet, eller der undersøger nogle af de påvirkninger der er på menneskekroppen ved at rejse i rummet???? -
mundtlig fysik-kemi
Forumindlæghej ´med jer jeg sidder her og er ved at gå lidt død over min læseferie jeg læser op til mundtlig fysik-kemi, jeg er ret nervøs jeg tænkte om der er nogen der har nogle gode råd eller lign..? mange hilsner ida -
Macbeth!!!
Forumindlæghvorfor slår lady macbeth ikke duncan ihjel hvorfor lige macbeth der skal slå ham ihjel? -
sso - længde på referat
ForumindlægHej! Mit referat af bogen fylder 1½ side, er det ikke alt for meget? Jeg sys bare ikke jeg kan skære det mere ned uden at miste vigtige informationer. -
Hvordan skal jeg det
ForumindlægOpgave c kan ikke huske hvilken formel -
Prærieindianernes religion
ForumindlægJeg skal op i religion, men har været en del fraværende i en periode her i 3.g.. Det har resulteret i, at jeg næsten ingen notater har fra da vi gennengik Prærieindianerne. Er der nogen der ligger inde med nogen gode notater, vil jeg meget gerne se dem! På forhånd tak og held og lykke til alle.. -
Normalfordeling
ForumindlægEr der nogle mål hvornår en sandsynlighed er normalfordelt? -
hjælp det haster.
ForumindlægARGH! Min hjerne er fuldstændig koblet af, og står med en opgave, som lige så godt kunne være tyrkisk.. Jeg skal følgende: en eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(x) = 100 * e^-0,2*t -0,2*t det er selvfølgelig opløftet. **Bestem halveringskonstanten.. Hvordan gør jeg det, jeg ... -
homers odysse (kapitel 5)
ForumindlægHej alle har fået opgivet homes odysse kapitel 5 (1-199) og har nogle spørgsmål til dette stykke som jeg håber at nogen kan hjælpe mig med. Hvad var Kalyso gudinde for? Er Hermeias den samme som hermes og hvad er han gud for? Hvorfor bliver hermeias refereret til som Argos dræberen? (hvem var ...
