Fysik

Afgangsprøve i fysik

02. juni 2015 af logawbjpgv< (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg er ret nervøs for afgangsprøven i fysik 9 klasse. Jeg er mest bekymret for de spørgsmål lærer og censor stiller. Jeg kan godt sige: “Vi kan altså se, at den her gas fordamper“, men så kan jeg ikke forklare, hvorfor. 

Har i nogle gode råd til fysik prøven? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
02. juni 2015 af narg

Lav dispositioner til alle de emner du kan risikere at trække :-)


Brugbart svar (1)

Svar #2
04. juni 2015 af kongkylie (Slettet)

Hvis du, som nikki16 anbefaler, laver dispositioner og øver dig så er du godt på vej. Du behøver ikke at være nervøs for eksamen, for din lærer og censor har ikke valgt at lave eksamener for at ydmyge eleverne. Jeg vil anbefale dig at læse op på så meget som muligt du er i tvivl om, og så tage det stille og roligt til eksamenen. Jeg bliver også selv nervøs når jeg er til eksamener, men du vil formentlig komme ud for mange flere eksamener i dit liv, så du skal bare prøve at få det bedste ud af det, jeg prøver i hvert fald at se positivt på mine eksamener :-). 


Brugbart svar (1)

Svar #3
04. juni 2015 af Minta

Jeg skal også op i fysik/kemi om et par uger. Jeg har, som der også er blevet forslået, tænkt mig at lave dispositioner til alle emnerne, og derudover også noter/taleark. Det gør det meget mere overskueligt tænker jeg :) Hvis du har brug for at øve nogle forsøg igennem inden, så kan du evt lave en aftale med din fysik lærer, så du kan øve i lokalet. Det har jeg ihvertfald gjort...


Brugbart svar (1)

Svar #4
04. juni 2015 af Jb123

Hej, jeg jeg skal også op i fysik d. 19. juni og jeg skal sammen med min makker lave dispositioner for alle emner vi kan risikere at trække og ellers har jeg bare tænkt mig at læse hele pensum igennem og skrive notater til det jeg har svært ved at huske eller forstå og ligesom øve derfra :-)


Skriv et svar til: Afgangsprøve i fysik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.