Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 19901 til 19920 af 122597
-
Stået Studentereksamen
ForumindlægHej, Kom til at tænke på en ting angående de mundlige eksamener, hvad sker der hvis man ikke består f.eks. dansk mundtlig eksamen eller matematik mundtlige, altså får under 6, hvad betyder det så egentlig, kan det forhindre en i at få sin studentereksamen ? -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå). -
omskrivning af phytagoras
ForumindlægHeej:) når man omskriver phytagoras sætning til: a^2 + b^2 = (b+1)^2 hvor man så ender med at finde b = (a^2 -1) / 2 men hvordan kan man bare påstå at c = b+1 ?? er dette her relevant at tale om i forhold til eksamen? på forhånd tak! -
Nogle goe foreslag??
Forumindlæger der nogle der har nogle goe foreslag til hvordan et sprøgsmål til mundtlig B (sproglig) kan lyde til eksamen...??????? for jeg har ingen idé, da vores lærer aldrig er kommet med nogen..... -
alfapartikler - masse, effekt og dosis
ForumindlægHej - Håber der er nogle kloge hoveder herinde, der kan give mig et hint eller to til denne opgave. Håber I kan fortælle mig, hvilke formler jeg skal bruge, til at besvare opgaverne...En radioaktiv der udsender alfapartikler, bruges til behandling af hudkræft. Kilden anbringes direkte på huden, s... -
Lektieforum - Astronomi
ForumindlægJeg kan se at i har utrolig mange forskellige kategorier i lektieforummet og så undrede jeg mig over hvordan det kan være at der ikke er en katogori der hedder "astronomi" - det er trods alt et valgfag på mange gymnasier såsom eksempelvis filosofi. Undrede mig bare over det og kunne g... -
1. sutteflaske
ForumindlægHej folkens jeg står her med en fysik opgave ang. opvarmning af en sutteflaske. ville være rart hvis nogen ville hjælpe mig denne opg. Det er opgave 1. - opgaven kan finde på: " http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%... -
Skal jeg betale SU tilbage?
ForumindlægJeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag? -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
Gode gymnasier...
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vælge gymnasium.. Jeg bor i KØbenhavn N og vil gerne have et godt gymnasium, men jeg er virkelig i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge.. Er der nogen, der kan anbefale et godt gymnasium, som ikke ligger for langt væk? Jeg vil gerne have: Matemati... -
Opskiv henfaldsprocessen for CS-137
ForumindlægHi, jeg skal løse en opgave for fysik, som jeg har lidt svært med. Opskriv henfaldsprocessen for Cs-137. Find isotopens halveringstid i håndbogen og opskriv henfaldsloven. Det er oplyses fra fabrikanten, at aktiviteten af Cs-137 i minigeneratoren er 0,9 µCi(mikro curie). Før i diden brugte man e... -
Valgmuligheder ved AT
ForumindlægHejsa Er der nogen der ved om man kan vælge alle fag til AT-eksamen, eller om det skal være fag fra en studieretning? -
Hvor bliver x af?
ForumindlægHej med jer! Jeg er ved at repetere mine formler til eksamen, som ligger lige om hjørnet. Jeg er stødt på noget i toppunktsformlen i eksponentialfunktioner, som jeg undrer mig over. I det materiale, som jeg har fået af min lærer, lyder beviset således: f(x)=c <=> ax2 + bx + c = c ax2 + ... -
Engelsk terminsprøve
ForumindlægHejsa. Når man skal op til terminsprøve i skriftlig engelsk B, er det nogle nye opgave sæt eller er de gamle opgavesæt fra eksamen sidste år? -
Hydrodynamik SSO
ForumindlægHejsa Jeg står og skal vælge emne for min SSO opgave snart. Jeg har valgt at jeg vil skrive den i Fysik, og inden for hydrodynamik, jeg tænker laminer bevægelse og turbulens kunne være interessant at skrive om, da det har relevans til min kommende uddannelse. Jeg snakkede med min Fysik lære ida... -
vinkel af trekant,
Forumindlæghej jeg har et spørgsm,ål om trekants måling, hvordan finder jeg vinklen af B, samt finder mediaen ma, ? trekanten ser sådan ud, -
Mundtlig prøve 10. klasse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til den mundtlige prøve i matematik 10. klasse. Jeg tænkte på om der var nogen, som havde opgavesæt til forberedelse af den mundtlige prøve i matematik. Er der nogen der har nogle gode råd eller forslag til hvordan jeg kan forberede mig? Jeg har problemer med at tegne parabl... -
brug af TI-89
ForumindlægHvordan kan man bruge en TI-89 til at beregne toppunktet og graftegning til et andengradspolynomium (parabel) -
Matematik vektor hjælp
ForumindlægHjælp kræves Der står at jeg har vektoren a som er (2,-1,8) Jeg skal bestemme en plan som har vektor a som normalvektor. Hvad vil det sige? -
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#...
