Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19921 til 19940 af 48964
-
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Ba. samt cand. studerende - hjææælp!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder i en rigtig irriterende situation der ærligt talt gør mig pisse nervøs! Jeg mangler en sidste eksamen på mit studie bestående af 5 ECTS point førend jeg kan kalde mig bachelor. Problemet er bare at jeg har brug for gode råd til hvordan jeg kan forberede mig til den... -
Kære gymnasieelever: I aner intet om det virkelige liv!
ForumindlægKære gymnasieelever og diverse videregående folkNår man sådan læser hvad der bliver skrevet herinde som en fra det virkelige liv så chokerer det hele sku en.Altså hvem fanden tror i i er?Jeg er håndværker og selvom jeg bor hjemme så lever jeg i det virkelige liv.I lever virkelig i det man med et ... -
Den kolde krig, hjælp til problemformuleringer.
ForumindlægHej ! Jeg skal op i i historie i morgen og har derfor behov for noget hjælp. Jeg har trukket emnet den kolde krig, og har hertil fået 5 kilder som jeg har kigget på. Jeg har desværre bare svært ved at finde passende problemformuleringer og problemer med at finde ud af hvor jeg skal begrænse mig ... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
USA's Udenrigspolitik 1991 og frem?
ForumindlægHej :-) Jeg skal til at skrive SRP i historie og samfundsfag..(Begge A-niveau) Jeg har valgt emnet USA's udenrigspolitik uden rigtigt at have den store viden om det (ved dog lidt).. MEN, var til samtale i dag med mine vejledere og vi blev enige om at fokusere på USA's udenrigspolitik ef... -
Hjælp til at finde navne med betydning til min nye bog !!!
ForumindlægHejsa jeg skal til at skrive en ny bog. Alle personer i bogen har et navn, der har en særlig betydning, og som passer til deres rolle og person. F.eks. Silva = Skov (på latin) og William = beskytter Jeg mangler et navn til en ond hovederolle, så jeg tækte at jeg ville høre hvilke bud der ... -
Kolera - 1850 - 1910
ForumindlægHej alle! Jeg skal vise at jeg kan anvende historiefagets teori og metode, men jeg er virkelig i tvivl om hvad især "teori" inden for historie er... I 1849 var der mange som døde af kolera i KBH pga. dårlig sanitær situation.. Er der nogen der har nogen forslag til hvilken teori man, i ... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
oversættelse rettelse?
ForumindlægPå dansk.. El Mariachi er historien om en mand, der ankommer til en mexicansk landsby for at søge arbejde. Som sine forfædre ønsker han bare at spille guitar og leve med og af musikken. Han tror på det bedste og ved ikke, at noget slemt vil ske. det er tilfældigheder, der bestemmer, hvad der s... -
Hjælp til emnevalg i dansk/historieopgaven
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til at skrive dansk/historieopgave og skal derfor til at have lavet en problemformulering. Jeg har valgt at skrive i både dansk og historie men er endnu ikke helt sikker på mit emne. Indtil videre har jeg tænkt på moderne teknologi, apartheid i Sydafrika eller noget med udvi... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at se om disse er rigtigt oversat? a) Han lod sit hår farve rødt = Er liess seine Haare rot farben. b) Om lørdagen sover de længe = Am Samstag, schlafen sie lange. c) Månen skinnede hvidt over landskabet = Der Mond schien weiss auf die Landschaft. d) Paula over... -
Ny karakterskala
ForumindlægHej alle . Vi er en del i min klasse, der har diskuteret, hvorledes den nye skala fungerer mht. årskarakterer og eksamenskarakterer samt skriftlige karakterer på B-niveau. Så jeg ville høre, om der måske var nogen herinde, der havde et endegyldigt svar på disse diskussioner . Der er nogen i mi... -
Hvis man vælger Kemi på A niveau
ForumindlægHvis man vælger kemi på A niveau skal man så op til en årsprøve i skriftlig kemi i 3.g? -
Hvordan foregår den teoretiske del af idrætseksamen?
ForumindlægHejsa... Er der nogen som vil forklare mig hvordan den teoretiske del af idrætseksamen foregår? Det har vores lærer nemlig ikke lige uddybet.På forhånd tak -
ECTS-point?
ForumindlægJeg sidder og læser nogle artikler på ug.dk og falder over ordet "ECTS-point".Kan nogen forklare, hvordan opbygningen er mht. ECTS-point? -
Forbedring af STX gennemsnit?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er meget nervøs for at komme ud med et dårligt gennemsnit efter 3.g. Hvis jeg uheldigvis skulle ende med et dårligt gennemsnit, er der så noget man kan gøre for at forbedre det efter gymnasiet? Hvis man fx. har fået 4 i gns. og gerne vil ind på en uddannelse hvis krav... -
Karakter
ForumindlægHeyBliver den karakter man får til årsprøven i et afsluttende fag overført til eksamensgennemsnittet, hvis man ikke skal op i faget, eller bliver ens eksamensgennemsnit kun beregnet ud fra de 10 eksaminer man ska op i?Er der nogen der ved det?- Kayak -
Ondskab
ForumindlægHejsa Nogle forslag til en novelle, hvor det er en dansk forfatter, og temaet er Ondskab?? Tak på forhånd -
Hjææælp!!
Forumindlæg
