Søgning på: matematik b mundtlig eksamen. Resultater: 19921 til 19940 af 132899
-
Matematik og andet fag?
ForumindlægHej folkens Jeg søger ind på matematiske fag på KU. Jeg har sendt min ansøgning afsted, og kommer forhåbentlig ind med mit snit på lidt over 10. Mit spørgsmål går på opbygningen af studiet i forhold til inddragelse af andre fag.Jeg ved at der er mulighed for at kombinere med f.eks. økonomi, stati... -
Ægyptisk Matematik hjælp til overblik
ForumindlægHej SP. Jeg har som mange andre valgt at skrive om egyptisk Matematik (Matematik-Historie). Jeg skal have skrevet ned hvad for noget matematik jeg vil undersøge og aflevere det til min lærer på onsdag. Jeg skal også have skrevet ned hvordan jeg kan koble dette til den historiske del af det gamle ... -
nv eksamen!!! solvarmeanlæg
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe..har eksamen imorgen! oplysninger der er givet i opgaven: Vands densitet = 1000 kg/m3 E= m*c*( Tslut- Tbegynd) solfangeranlægget i Marstal på Ærø er verdens største anlæg. Solfangerens areal er 18 365 m2 til lagring af varmen er der bygget et damvarm... -
Tutor til re-eksamen!!
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg har desperat brug for en tutor, da jeg skal op til re-eksamen til december i en erhvervskunderådgivningscase!!! Det skal helst være en der bor i nordsjælland, da jeg selv går i skole i København og bor ca. 30 min væk derfra. Pleease hjælp !! I need you!! Mht. betaling ka... -
Fysik eksamen på torsdag! Hjælp...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til fysik eksamen til 9 klasse på torsdag, og jeg har virkelig brug for hjælp... Jeg mangler både noget teori og nogle forsøg. Teorien skal jeg nok finde ud af, men forsøgene giver mig problemer, så jeg håber at nogen gider hjælpe mig! Jeg mangler mest forsøg til emnerne... -
Eksamen, 9 klasse.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i fysik på onsdag d. 6 juni. Jeg sidder, og er igang med dispositioner til følgende emner: - Magnetisme. - Elektromagnetisme. - Induktion. - Transformation. - Atom og kernefysik. - Syrer og baser. Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan f... -
erhvervsret eksamen - valg af emne
ForumindlægHej med jer (-: Vil høre om nogen af jer, der har været oppe i erhvervsret eksamen - den prøveform, hvor man selv skal vælge et emne? Jeg vil høre om i ved/tror, at lærer og censor tænker over hvilket emne man har valgt i forhold til sværhedsgrad. Har det en betydning om man har valgt kaut... -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Kemi C Eksamen
ForumindlægHej. Jeg går i 2. g og skal her på onsdag op i kemieksamen på C-niveau. Derfor vil jeg tjekke med jer, om der er nogen af jer, der kan komme med nogle gode råd til en sådan eksamen. Nogle hjemmeside der er gode at tjekke ud, eksperimenter og forsøg der kunne være brugbare? Jeg er åben overfor all... -
Samfundsfag C eksamen - emner ?
Forumindlæghej ved ikke lige om det er rigtig sted at spørge om dette :) jeg skal til samfundsfag c eksamen om en uges tid så har hele ferien til at læse i, men er kommet i tvivl om hvilke emner vi kan komme op i. Det er selvfølgelig pensum, men syntes godt nok pensum er stort så det kan vel ikke være men... -
Kemi C - eksamen: Hvordan foregår det?
ForumindlægNu er det sådan at jeg skal op til kemi-eksamen på mandag, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Jeg ved kun at der er en forberedelsestid og eksamination som hver tager 24 minutter. Men hvordan foregår de 24 minutters eksamination? Er det sådan man selv skal "fremlægge" det spørgs... -
Eksamen fysik - bølger og lyd
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i fysik i morgen. Jeg har trukket emnet Bølger og lyd og underemnet Bølger og bølgefænomener. Derfor tænkte jeg på, hvilke ting i synes der er relevant at tage med? Jeg har selv tænkt bølgeligningen, bølgehastighed, bølgelængde, frekvens, svingningstid, resonans, grun... -
Metodeproblem inden AT-eksamen
ForumindlægHej drenge og piger Jeg skal til AT-eksamen snart, hvor jeg har valgt emnet "korstogene". Religion og historie udgør fagkombinationen, idenfor henholdvis den humaniske og samfundsvidenskabelige fakultet. Problemet er, at jeg idenfor historie har lavet hvad jeg udgiver for at være en s... -
Historie eksamen, please hjælp!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op og trække i historie på mandag og skal til eksamen om tirsdagen. Jeg har læst op til vores emner vi havde i 1.g., men jeg kan se, at jeg ikke kan nå at læse alt op. Jeg tænkte på om der er nogle alternativer i stedet for at stresse med at læse i sine historiebøger, h... -
Skriftlig eksamen i bioteknologi
ForumindlægHej SP Jeg skal så småt begynde på forberedelse til den skriftlige bioteknologi-eksamen, og eftersøger meget desperat nogle eksamenssæt, som jeg kan øve mig på.... Jeg har allerede skrevet til min lærer - det var ikke til stor nytte, og håber derfor, at der er en, der kan give mig en hjælpende ... -
Vil det være dumt med dette forsøg til eksamen
ForumindlægTil eksamen skal jeg muligvis have om Alkoholer og derfor har jeg prøvet at finde nogle forsøg til det. Jeg tænker jeg vil fremstille ethanol udfra vand, sukker og gær for så bagefter at lave destillation. Jeg har hørt at fremstilling af ethanolen vil tage lang tid, men kan jeg så ikke bare bru... -
Prince, engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i Prince til min engelsk eksamen og mit overordnet emne er "music that made a difference" - men hvad er det helt præcis for en "forskel", han har gjort? Jeg ved at han har været meget eksperimenterende og på den måde har gjort "ét eller andet". Kend... -
Lønnet hjælper til historie eksamen
ForumindlægHej, Jeg ville høre om der er en venlig og klog sjæl derude, der har lyst til at hjælpe mig til min historie eksamen. Jeg trækker den 23. Juni kl 12 og har brug for hjælp fra den tid og til kl 18 (eller bare når vi er færdige). Det kan foregå over nettet eller hvor vi mødes. jeg har brug for hjæ... -
Matematik opgave med mindste afstand?
ForumindlægHej. Jeg er blev bedt om at udregne den mindste afstand fra en parabels toppunkt (-2x^2+7x+1) T= (7/4,57,8). Afstanden via dist er 2,56. Men hvordan regner jeg den mindste afstand ud?På forhånd tak. -
Åh nej! (:
ForumindlægHej alle sammen' jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig matematik B, og er stødt på et problem i et af spørgsmålene. Er der nogle der ved hvordan jeg klare den her: • Bevis at en lineær funktion er differentiabel og at differentialkvotienten er hældningskoefficienten. På forhånd tak .
