Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19921 til 19940 af 34067
-
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
karaktergennemsnit
ForumindlægHej, Jeg går netop i 10. klasse i vejle, og man snakkede altid om at der var bestemt gennemsnit for at man blev optaget på en af de gymnasiale uddannelser i Danmark. Men netop nu i folkeskolen havde jeg et gennemsnit på 5,8 (6), og jeg blev erklæret fuldt ud uddannelsesparat. Er der nogen som... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Den svære opgave
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som min lærer kalder den svære opgave jeg har prøvet at få hjælp af mine venner og søskende de forstår den ikke -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
klage?
ForumindlægJeg har fået 7 i srp. det er ikke en dårlig karakter, men i forhold til mit normale niveau er dette lavt og skuffende. jeg overvejer at klage da jeg selv mener min SRP er til en langt højere karakter. er der nogle der kunne tænkte sig at læse den igennem og komme med deres mening om opgaven? :) -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
Valgfag. Mat B + samf B? Eller Historie A, eller nøjes med B? + samf B?
ForumindlægHey Studieportal. Jeg står i den situation at jeg skal vælge 2 B fag, eller 2 A, til næste år, der hvor jeg tager min HF. Jeg har indtil for nogle dage siden, overvejet at læse mat B, og Samf B. Da jeg gerne vil læse erhverskøkonomi på uni, når jeg bliver færdig. Eller retter det er pt det jeg... -
er der noget der kan hjælpe mig med Bilbrancen i danmark? HHX Projekt opgaver
ForumindlægHHX på B-ni. og Bilbtanhcen idanmark -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med følgende opgave? Den skal afleveres som en mundtlig aflevering. Jeg er simpelthen helt fortvivlet over hvordan jeg skal gribe den an. På forhånd tak for hjælpen. -
Potens regression mm
ForumindlægKære alle Har nogen opgaver som jeg er tvivl om, de bare skal laves i in spire for at løse dem?? -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
Skriftlig eksamen i samf A - hjælp!
ForumindlægHej alle jer. Jeg er nok ikke den eneste der skal skriftlig samf i morgen d 25/6... Jeg har idt problemer med at læse op - jeg har svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre og hvad jeg skal fokusere på. Har i nogle ideer? og ideer til hvad opgaven kunne komme til at handle om??? Jeg har sel... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
Geometri - find højden af en trekant via arealet
ForumindlægGo'aften folkens. Når man har fundet arealet af en trekant, kan man via arealet udregne højden af trekanten. Problemet er bare jeg ikke helt kan huske hvordan det fungere / kan ikke finde det i mine notater. Så ville sætte stor pris på, hvis en lige kunne komme med en forklaring og formel. ... -
Gennemsnit på STX
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på jeg forstår det der med gennemsnittet. Hvis man har fået 7 til eksamen og der er en vægtning på 1,5 er det så bare at gange dem sammen og få karakteren? Desuden er det så gennemsnittet af de 8 eksaminer der gælder eller for samtlige fag igennem årene?? -
Eksamen!
ForumindlægHej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres? -
Linjens ligning
ForumindlægHejsa Jeg skal "gør rede for linjens ligning på formen ax+by+c=0, specielt den geometriske betydning af koefficienterne a og b." Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad koefficienterne betyder og kan ikke lige finde det nogle steder. Nogen som gider at forklare mig det? På forhånd tak
