Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 19921 til 19940 af 34269
-
religion/samf. - metode
Forumindlæger der nogle som skriver i religin og samf. som har lavet metode, teori afsnittet færdig ? er i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an, derfor ville det være nice hvis en kunne komme med noget som kunne hjælpe mig igang:) Og forresten skriver om indvandrere i Danmark;) -
Problemformulering
ForumindlægHejsa folkens! Jeg har et stort problem. Da jeg er 3.g'er, har jeg, ligesom alle andre 3.g'ere fået en AT opgave smidt i hovedet, som skal afleveres på mandag. Problemet er nu bare, min dansklærer føler ikke hun har nok tid til at hjælpe mig (hun er min vejleder i dansk, det skal lige sig... -
Naturvidenskabelig metode (hvordan?)
ForumindlægHej alle.. Det her har været forklaret i mange andre tråde - men jeg forstår det simpelthen ikke... Jeg skriver i biologi, og har ikke lavet nogle forsøg og går i min synopsis ikke ud fra en bestemt teoretiker eller en bestemt teori. Jeg redegør for det der står i mine bøger. Er det nok at redegø... -
Karakrere eller ej ?
Forumindlæghvad synes du ? ? udtagelse eller karaktere ? og hvorfor ? -
Effekten af en bølge?
ForumindlægRadioteleskopets modtagerantenne har arealet 490m^2 målt vinkelret på retningen til Cygnus A hvorfra den modtager radiostråling med effekten 1,1*10^-13W. Afstanden til Cygnus A er 6,62*10^24 m.Bølgelængden på radiobølgerne er 0,750m (og frekvensen 0,002 Hz)b) Bestem den effekt, hvormed ... -
Samfundslex købes
ForumindlægJeg er interesseret i at købe bogen "Samfundslex" eller evt. et link til et sted hvor den kan købes (ikke til nyprisen 275,-) -
bio om blod - Haster!
ForumindlægHej.Jeg er startet i 2.g efter ferien og har fået min første skriftlige bioaflevering. Jeg aner ikke hvordan jeg skal tackle opgaven, denne er fra studentereksamen i sommer og lyder således:"Transfusion:Blod, der skal anvendes til transfusion, tappes i en pose, der indeholder citratopløsning... -
eksempler på eksamensspørgsmål til mundtlig mat b
Forumindlægjeg læser matematik b som selvstuderende og kunne godt tænke mig nogle eksempler på, hvilke opgaver jeg kan risikere at få til den mundtlige eksamenpå forhånd takmio8230 -
Drama
ForumindlægHej. Jeg skal på gymnasiet næste år. Og derfor har jeg valgt en linje med drama på B niveau. Hvis der er nogen der selv har drama på gymnasiet, vil I så ikke fortælle, hvad I laver? Mvh. Heidi -
Hjælp til opgave, om afstand mellem ligninger
ForumindlægHej.. Jeg har en opgave hvor jeg har følgende to foreskrifter m(x)=-x+6 og l(x)=x. Jeg har i en tidligere opgave funde ud af at der fra deres krydspunkt til punktet (6,6) som ligger på l er afstanden 3kvrod(2) Nu skal jeg så beregne og indtegne hvor på m at der er samme afstand, altså 3kv... -
eng. eksamenssæt sommer 08??
ForumindlægHej alle sammen jeg vil høre om der er nogen herinde, som ligger inde med engelsk eksamenssættet fra 08 ? -
haster
Forumindlægsynopse om racism ?? skal kunne snakke i ca 7 min.. nogen hjælp stor tak på forhånd. -
Tdc - økonomisk kredsløb
ForumindlægJeg sidder her med en prøve case-opgave og har problemer med de første opgaver som lyder: Forklar hvordan det økonomiske kredsløb ser ud og hvordan det hænger sammen Vis og forklar tdc position i det økonomiske kredsløb staten arbejder med en stram og lempelig finanspolitik, hvordan vil det påvir... -
Udvidet Euler
ForumindlægHej\n\nNogle der kan finde ud af udvidet Euler?\nJeg kan godt forstå den alm. Euler, men mister overblikket over den udvidet - jeg har søgt på nettet, efter en anden forklaring end den i vores mat. bog.\nJeg har står på, hvorfor den udvidet Euler er bedre en alm. Euler, men ja kan bare ikke genn... -
SSO - Størrelse
ForumindlægHej,\n\nJeg har to spørgsmål, hvoraf det ene måske burde ha ligget under 'generelt', men her er det alligevel:\n\n1. Gælder formler, udregninger osv. med i de maks. 15 sider?\n\n2. Hvad er én side i ord, anslag eller hvad den nu er givet i?\n\nTak på forhånd.. -
Noter
ForumindlægHey alle jer derude...\n\nJeg sidder her og prøver at få orden i mine noter, og hvis jeg skal være ærlig, gør det mig lidt stresset :S\n\nJeg er 1.g'er og kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer (og gode råd) om organiseringen af noter (ogaver m.m).\n\n;) -
Differentiering i Excel
ForumindlægHejsa!\nEr der nogen der ved om man kan differentiere i Excel - og hvordan? -
Enkelt eller dobbeltsidet test
ForumindlægJeg måler 20 prøver på to maskiner. De to maskiner måler forskelligt. Jeg har lavet nulhypotese og en alternativ hypotese. Ho: forskellene skyldes tilfældige fejl H1: forskellene skyldes systematiske fejl. Derefter lavede jeg en t-test og jeg måtte afvise H0. Jeg har fået at vide at min ttest e... -
Niveau til Fysik OL
ForumindlægJeg tænkte på, hvordan niveauet til Fysik OL plejer at være. Hvor mange går videre? Hvor mange stiller op? Hvor mange opgaver plejer skal man at skulle løse for at komme med? Nogen der har været med før, der ved noget om det? -
Kemiopgave om lattergas.
ForumindlægNogle der kan hjælpe med følgende opgave om lattergas?
