Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19941 til 19960 af 29788
-
reaktion
ForumindlægHej jeg ville lige spørger om nogle kunne måske hjælpe mig med følgende spørgsmål: Hvor foregår reaktionen CH4(g) + H2O(g) CO(g) + 3H2(g) (endoterm mod højre) Hvad er formålet ? Der står at den er endoterm mod højre. Er det godt at anvende så høj temperatur? Opskriv ligevægtsloven f... -
Suppleringskurser?
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogle som havde prøvet at supplere nogle fag, henover sommeren, og måske kunne svare på nogle af mine spørgsmål. Hvordan foregår undervisningen? Får man udleveret bøger eller er det noget man selv skal anskaffe? Afslutter man kurserne ved en prøve eller sker... -
Trigometri vilkårlig trekant
Forumindlæghej nu sidder jeg fast igen og håber der er nogen der ude der kan hjælpe mig. nu har jeg tegnet et skitse af opgaven på en vedhæftede, også spørgsmålet. jeg har prøvet at bruge formler for vilkårlig trekant men det er altid to af formlerne der er ukendt. men her er formlerne måske kan i forstå... -
Kolesterol og kylomikroner
ForumindlægHej :) Jeg sidder med mit eksamensprojekt som skal fremlægges her mandag om to dage. Jeg har om fiskeolie, herunder optagelsen af selve fedtsyrene, men jeg er på næsten bar bund, til trods for at have set video efter video på youtube. Måske du kan hjælpe? Vil gerne have skåret ud i pap h... -
Beregne polære koordinater til z^7
ForumindlægHej, Jeg får givet i en opgave at der for et komplekst tal z gives at Arg(z)=-pi/3 og |z|=2 Jeg skal derefter finde både de polære koordinater og den rektangulære form af z^7 Jeg er virkelig på bar bund omkring hvordan jeg skal regne på z^7, om jeg måske bare skal opløfte hele min udregning i ... -
Hjælp det haster - fysik eksame
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige 2 spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med, da jeg er lidt i tvivl. Det omhandler en journaløvelse, som jeg måske får brug for til min eksamination. Øvelsen gik ud på at sætte en slange på en trykmåler og så sætte slangen ned i forskellige dybder og måle t... -
Handlingsreferat af Joey Moe - Skakmat
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart op i mundtlig dansk hvor jeg har trukket overemnet "Musikvideo" og jeg har valgt delemnet "Joey Moe - Skakmat". Jeg har flere gange prøvet at sætte mig ind i hvad musikvideon egentlig handler om, men jeg synes simpelthen den er lidt for svær at s... -
Tysk tale rettelse :( Hastigt..
ForumindlægHej jeg har skrevet en tysk tale, som er for til på denne mandag 4/10 Jeg skal på arbejde i morgen og har sammen med denne irriterende opgave mange andre for. Så jeg håber I forstår min situation og vil hjælpe mig :) De områder i teksten, som står på dansk kan jeg ikke oversætte til tysk. Håber n... -
HF?
ForumindlægHej. Jeg gik på HHX til januar, hvor jeg droppede ud. Så brugte jeg et halvt år på at arbejde med egen virksomhed, og jeg er netop begyndt at studere på Aarhus Tech på en grafisk uddannelse. Jeg føler bare, at jeg spilder tiden og vil meget gerne have en gymnasial ungdomsuddannelse. Er det overh... -
ALGEBRA
ForumindlægGodaften her har jeg nogle stykker som jeg ikke kan finde ud af, tænkte måske om der er nogen her inde der kunne give mig en hånd og fortælle mig hvordan jeg finder resultatet: 1. det tal der ligger lige langt fra a og b 2. det næste lige tal efter a, idet a forudsættes at være ulige. 3. det næst... -
Hvor mange "penge" har den gns. studerende?
ForumindlægHej. Jeg er en 20-årig studerende som prøver at få økonomien til at hænge sammen, da jeg skal flytte hjemmefra om et par måneder, og det fik mig til at tænke på følgende spørgsmål: Hvor mange "penge" har mine jævnaldrende gennemsnitligt? Jeg tænker både ift. månedligt resultat (... -
Funktion som regneforskrift?
ForumindlægHej allesammen, jeg så lige en video om hvordan man regnede funktioner som regneforskrift f(x)=3*x-5 x=2 f(2)=3*2-5 =6-5 =1 f(2)=1 MEN, jeg forstod bare ikke hvorfor x=2 hvor kommer 2 fra? dsv. fortalte de ikke noget med hvorfor X=2, men ved i hvorfor? Er det fordi x giver altid 2... -
Fransk: SRP om Canada
ForumindlægJeg har i forbindelse med SRP valgt at skrive i fagene fransk og engelsk. Mit hovedemne er ikke endeligt fastlagt, men jeg har i sinde at skrive noget om det fransk- og engelsktalende Canadas syn på hinanden, og hvordan især den fransktalendes national/identitetsfølelse præges i et "opdelt&... -
skat ?
ForumindlægHejsa med jer. Måske ikke de rette forum, em har brug for lidt hjælp. Jeg er ved at uddanne mig til it-supporter og har hele året modtaget su som hjemmeboende ca 2700,- imens jeg gik på skole, nu starter jeg i lære 1/9 mit ? er hvad gør jeg kører jeg frikortet ud eller laver jeg et hovedkort,... -
Reformationen
ForumindlægHej :) Jeg skal til at lave dansk/historieopgave. Har lavet min problemformulering, som starter sådan: Jeg vil redegøre for den lutherske reformation. Nu er problemet bare, jeg aner ikke hvad jeg skal starte henne. Har lånt rigtig mande bøger, men har ikke fundet nogle kilder som jeg kan analyse... -
Toppunkt i 2.gradspolynomium.
ForumindlægJeg skal bestemme toppunktet for denne funktion: f(x) = -x2 + 4x +2 . Fandt diff.kvotienten ved at sige: f'(x) = -2x + 4 hvor x = -2 (tror måske det er dér fejlen ligger) Fandt diskriminanten ved: D = b2-4ac som blev D = 20 Toppunktet fik jeg til: (2, 5) Da tp = (-b/2a ; -D/4a) = ( -4/2*(-... -
Hjælp til Makro Økonomi
ForumindlægHey everybody Jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med Jeg er desværre kommet i den situation at jeg har dumpet min makro økonomi eksamen på CBS. Jeg har derfor en chance tilbage for at bestå, i slutningen af marts. Derfor vil jeg høre alle jer kloge mennesker om I måske kender... -
Hjælp til Makro Økonomi
ForumindlægHey everybody Jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med Jeg er desværre kommet i den situation at jeg har dumpet min makro økonomi eksamen på CBS. Jeg har derfor en chance tilbage for at bestå, i slutningen af marts. Derfor vil jeg høre alle jer kloge mennesker om I måske kende... -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg har givet en funktion f, der opfylder differentialligningen dy/dx = 2*(x+1)*√(y) og grafen for f går gennem punktet P(2,9). Jeg skal nu bestemme en forskrift for f og definitionsmængden for f. Her er jeg helt blank, både med hensyn til, hvilken metode, jeg skal bruge til integ... -
Dansk historisk person
ForumindlægHej Jeg søger en person fra danmarks historie, kravet er bare at personen skal være afdød. Det var meningen at jeg skulle fortælle om Tycho Brahe, men det blev desværre hurtigt valgt til anden side. Så jeg er lidt på bar bund. Jeg mener det er vigtigt at fortælle om noget som man selv interesser...
