Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 19941 til 19960 af 141881
-
Lagranges restled
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med opgaven jeg har vedhæftet? Er gået i stå. Tak :) -
Bestem kropstemperaturen for en person 2 timer efter personens død
ForumindlægHalløj. Nogen der kan hjælpe mig med denne her opgave?:). Tak på forhånd. -
HASTER... Aflevering til imorgen
ForumindlægHej....Er der nogle som vil hjælpe med et par opgaver. Jeg har virkelig brug for hjælp, for jeg forstår slet ikke hvad jeg skal gøre???Opgave 1:Om to vektore la´l og lb´l gælder(2a´- b´) * (a´+ b´) = 45, la´l = 6 og a´prik b´= -2Beregn længden af b´og gradtallet for vinklen mellem a´og b´Mit prob... -
henfald!
Forumindlægheeej :P her er lige en opgave jeg ikke helt har forstået:P nuklidet (235,92)U henfalder ved to på hinanden følgende processer til nuklidet (231,91)Pa opskriv henfaldsskema for de to processer :S - jeg kan vel se at det er alpha henfald ikk? så dvs. jeg skal plusse (4,2)H, men ved ikke h... -
Hjælp! Haster!
ForumindlægHej SP. Er der ikke en sød matematiker der kan hjælpe mig med min opgave. Se venligst tråden https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1348389 eller indlæg med titlen Haster! Vise at en mængde C er en kurve γ(t) = (x(t),t,z(t)) -
SSO
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive SSO i historie, dog kun i 2.g. Har ikke prøvet det før, så ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Har valgt Aztekerne og spaniernes erobering. Har forstået, at det ikke blot er at skrive et referat af ens bøger? Hvordan udskiller SSO sig udfra andre opgaver? :/ -
Likviditet
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig, hvad det er, jeg skal have med i likviditetsbudgettet? (Opgave 1, spørgsmål 1) http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:e0zI9u3M2d8J:www.studieportalen.dk/Forums/GetFile.aspx%3Fid%3D1246778+&cd=1&hl=da&ct=clnk&gl=dk -
hjælp til matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave.. Et beløb sættes i banken på en konto med en fast årlig rente. over 8 år vokser beløbet med 17,54%, og efter 14 år står der 73291 kr. 1) hvilket beløb blev sat i banken?? nogen der kan hjælpe mig... -
Hjælp til opg mht. stamfunktion
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til følgende opgave, på forhånd tak Funktion f givet ved f(x)=2x+4 1) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf har linien med ligningen y=3 som tangent 2) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf har linien med ligningen y=x+3 som tangent -
1,5 linjeaftand = Obligatorisk?
ForumindlægSKAL man have 1,5 linjeafstand i sin opgave, eller er det ikke vigtigt? For jeg har skrevet præcis 19½ side, og hvis jeg tager 1,5 linjeafstand bliver det jo længere end 20 sider. Burde jeg bare tage 1,5 linje afstand, og skide på at den bliver over 20 sider? Morten -
Parameterfremstilling :S
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder med en opgave som driller :S : En plan beta har ligning 4x - 3y - 2z = 10 Bestem en parameterfremstilling for den linje l som går gennem punktet P(-3 , 4 , 5) How do I do this :S ?? Nogen der kan hjælpe mig ? Hilsen Stina :) -
Fysikopgaver
ForumindlægHej jeg skal snart til årsprøve og må forberede mig. Er der nogen som har nogle gamle eksamenssæt liggende som jeg kan træne mig med. Altså kun opgaverne, ikke udregninger. Facit kunne dog godt bruges... Tak -
hjælp til: En skidt knægt af bent vinn nielsen
ForumindlægHej jeg ville hører om der var nogen der havde en opgave eller kunne smide en link til en hp med noget brugbart om bogen.. Skal nemlig igang med 1.g danskopgave om denne.. håber nogle kan hjælpe :) -
eksempler på eksamensspørgsmål til mundtlig mat b
Forumindlægjeg læser matematik b som selvstuderende og kunne godt tænke mig nogle eksempler på, hvilke opgaver jeg kan risikere at få til den mundtlige eksamenpå forhånd takmio8230 -
Grafer
ForumindlægHejsa! Er der nogle der kan hjælper mig med disse to grafer? Jeg vil gerne se eksempler eller noget. Jeg vil virkelig meget gerne have hjælp med de sidste to opgaver, da jeg har lavet de første to. Mange tak, på forhånd! -
optagelseprøven
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til optagelse prøve her om to uger, jeg skal op til stx. det hele forgår elektronisk gennem en PC. Hvilke slags opgaver kommer man ud for? så man kunne forbedre sig lidt tak på forhånd -
Graf
ForumindlægJeg i gang med at lave en opgave om graffer. Jeg er kommet til et punkt hvor der står: Vis i hvert tilfælde konstanten b og a i din graf Hvordan gør jeg det??? -
Beregning af brændpunkt?
ForumindlægHey har fået stillet den her opgave:• Hvordan man finder brændpunktet af en parabel (altså hvordan vil formlen se ud)• Hvordan man laver en ”udfoldning” af en paraboloide.Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme videre nogen der kan hjælpe =) ?Takker.. -
SSO - Vedlægges?
ForumindlægHej.. Jeg skriver om velfærdsstaten, og har hertil læst et par artikler som jeg referere til. Mit spørgsmål er bare om jeg skal kopiere disse artikler og aflevere dem sammen med min opgave? -
Hvor finder jeg gamle eksamensopgaver henne?
ForumindlægOverskriften siger måske lidt af sig selv.. Ved godt det er inde på UVM men synes bare ikke rigtig jeg kunne finde dem. Skal bruge eksamens opgaverne i kemi og matematik A-niveau 1 årig. På forhånd mange tak
