Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19941 til 19960 af 59860
-
HISTORIE EKSAMEN!!!
ForumindlægJeg har trukket temaet: Opdagelserne i mit prøvesæt har jeg disse kilder Billede 1: verdenskort af Klaudios Ptolemaios Billede 2: verdenskort af Abraham Ortelius Tekst 1: Columbus finder Cuba - uddrag af Columbus' dagbog 1492 tekst 2: Spaniernes vej til inkaerne tekst 3: Bart... -
Fysik opgave idealgas
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig har fået opgaven som følger: pumpen overfører 2,4m^3 gas pr sekund. temperaturen er 8c trykket 8,1MPa. når lageret er fyldt op er gastrykket 20 MPa og temperaturen 50c... Hvor lang tid varer det at fylde gaslageret? håber i kan hjælpe mig.. -
Hvordan udnytter man bedst mål betingelser?
ForumindlægHej, jeg har en opgave jeg godt kunne tænke mig at vende med Jer: Vi har nogle æsker der måler: 19,5*1,6*13,6. Æskerne puttes ind i en større kasse der skal opfylde følgende betingelser: Længeste + korteste side må maks. være 200 cm og længeste side + omkreds må maks. være 300 cm. Hvilke mål ... -
Lydbølger.
ForumindlægNogle spørgsmål jeg har ang. lydbølger.. 1)Kan lyd bølger "rejse" gennem luftform? gennem væske? Gennem fast materiale? (kan I evt . give nogle eksempler) For jeg har læst , at de kan (gennem alle formerne) men jeg er da lidt i tvivl.. f.eks hvordan de skal kunne rejse igennem fast mat... -
Afstand fra punkt til linje
ForumindlægHej. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan man beregner afstanden fra et punkt til en linje? f(x) = x^2 - x + 4/9 Punkt: (0,5 , 2) linje: y = -4x -
reducer
Forumindlægjeg har fået den simple opgave at reducer nogle udtryk, men dat det ved at være et stykke tid siden har jeg fuldstændig glemt reglerne -- pinligt -- så hvis der er en der vil hjælpe mig igang med det første stykke kan jeg sikkert nok lave resten selv -(a+b)+(a+1)b er det ikke noget med jeg skal... -
Diskriminanten
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er helt ny med 2. gradspolynomer, og skal finde et toppunkt på en ligning. Ligningen ser således ud: y=2x^2 - 4x + 4 Hvordan finder jeg så diskriminanten?? Nogen der kan hjælpe? mvh Peter -
Din Pizza er Italiensk...
ForumindlægHvordan er det den lyder den der remse om racisme? Kan kun huske Din kristus er jøde. Din bil er Japansk. Din pizza er Italiensk. Din kartoffel er Tysk. Din vin er Chiliensk. Dit demokrati er Græsk. Men er den ikke meget længere? -
Hjælp hurtigt
ForumindlægA: Forklar, at divisionen: 37,3 : 0,1 giver 373 B: Skriv en forklaring oå, hvordan et decimaltal kan divideres med et andet decimaltal -
graf indtagelse
Forumindlæghej ville lige spørge er gang med at lave en graf kurve, hvor den skal være linear regression nm :465 , 470, 475, 480, 485, 490 , 495 , 500, 505, 510, 515 measurement: 0,388 , 0,418, 0,437, 0,451, 0,450, 0,444, 0,436, 0,421, 0,401, 0,367 men spørgesmål er hvor meget forskel skal der være i x o... -
Ligning
ForumindlægHvad gør jeg galt med udregningerne af isolering af x: y=2x+6 -2x=-y+6 x=-y+8 Altså resultatet skulle vel gerne blive x=y+8 Hvad er der galt? Meget gerne en kommentar til udregninger... Flovt at jeg ikke kan finde ud af det :) -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
F(X) => f(x)
ForumindlægJeg skal gøre rede for at f(x)=xlnx-2x er en stamfunktion til f'(x)=lnx-1 Nogle der lige vil forklare mig det?? kan nemlig ikk selv se det -
Parallelogram
Forumindlæghej, hvis du har 4 punkter i en plan, nogle ideer omkring hvordan man kan redegør for det udgør et parrallelogram ? -
Det nye karaktersystem
ForumindlægHej, jeg tænkte på om der er nogen derved hvordan man udregner gennemsnittet i det nye karaktersystem, da det da umuligt kan være samme måde :O Er det ikke noget med A-niveau fag tæller mere end B osv. ? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL] -
Rødder please hjælp med rødder
ForumindlægTjek billedet det skal regnes ud med mellemregninger -
Tysk stil - Grammatik hjælp
ForumindlægHejsa. jeg har fået min første stil for i tysk og jeg er ikke helt sikker på grammatikken. Er der evt. nogle der ville tjekke den igennem og skrive mine fejl? det ville være en stor hjælp da jeg ikke er god til tysk grammatik... Her er hvad jeg har skrevet In meine Sommerferien war ich in A... -
Forskel på poesi og prosa?
ForumindlægJeg har brug for hjælp - mangler et mere konkret svar på, hvad forskellen på poesi og prosa er? Har søgt lidt rundt på nettet, og kan ikke finde 100 % svar. Er selvfølgelig godt klar over at prosa er noveller/eventyr, og at poesi er digte/lyrik og det der. Men mangler en lidt dybere forkl... -
'Brændpunkter' - hmmm
ForumindlægHej. Når man skal finded brændpunkter i en tekst som f.eks. "Nattens Dronning" - Tove Ditlevsen, hvad skal man så være opmærksom på? Har I nogle råd..?
