Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19941 til 19960 af 48240
-
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Udsætte prøven
ForumindlægHeij Allesammen ., Sidder nemlig i et meget stort problem ., Jeg skal nemlig op i engelsk den 25 - 26 / juni ., det er en niende klasse eksam ., Og jeg havde planlagt min ferie fra denne uge ( ugen hvor prøverne kommer til at foregå) og nu tænkte jeg, kan man udsætte prøven ? ., eller har i m... -
Hvilke karakterer tæller
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er tvivl om hvilke karakterer der tæller o gennemsnittet. Fx har jeg matematik på b niveau og jeg går i 1.g. Hvis det er jeg ikke trækker det til sommer når jeg skal til eksame, tæller min årskarakter så... -
Udmeldt af gymnasium midt i tredje år.... HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg afleverede for sent til DIO-eksamen (synopsis), er jeg desværre blevet udmeldt af gymnasiet. Dette er meget problematisk, da jeg var midt i tredje år. Jeg fik at vide af gymnasiet, at jeg enten kunne gå tredje år om, eller så kunne jeg forsætte på et andet gymnasium. D... -
Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk
ForumindlægHej Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter... -
Mediefagseksamen Hv...?
ForumindlægHej jeg skal til Mediefags eksamen til sommer og jeg er lidt på røven. Situationen er som følger. Vores Mediefagslære det første halve år kom kun 1 håndfuldgange så fik vi en ny og han er noget speciel. Han har ikke lært os en skid om hvordan vi bruger et kamera endnu og hans undervisning er ... -
nyhedsformidling
ForumindlægMeget utilfreds over min dansk eksamen (mundtlig) vil jeg høre om andre har oplevet noget lignende? Jeg trak 'nyhedsformidling' og skulle give analyse af 'På Thingvalla' af Herman Bang. Der var udover teksten ingen bilag. Spørgsmålene var: 1. genrebestem teksten og underbyg iagtag... -
Fejl i eksamenspensum
ForumindlægHej Jeg var i mandags til eksamen Under eksamenen blev jeg stillet spørgsmål jeg blev lidt shockeret over at blive spurt om, og som jeg selfølgelig havde vanskeligheder ved at svare på. Efter et chokerende 02 til mig, gik jeg hjem og efterkikkede disse spørgsmål i litteraturen vi havde fået ... -
pH
ForumindlægEr en spade til kemi! HJÆLPPP.... 1) (OH-)=1,5X10^-4M Beregn pH 2) pH af: 0,05M af HCOOH Ladning af myresyres syreform henholdsvis baseform Nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder ud af det ? -
Spørgsmål
ForumindlægHej SP. Jeg forstår ikke disse spørgsmål, kan I evt. hjælpe med at uddybe dem? Hvad adskiller matematik og kemi som fagområder? Hvad forstår man ved en matematisk model (fx pufferligningen) og grafisk visualisering af en matematisk model (fx bjerrumdiagrammer)? -
HJÆLP! SRP i farvestoffer
ForumindlægJeg skal skrive SRP i farvestoffer i kemi A og matematik A.. Mangler noget inspiration, så hvis der er nogle, som har skrevet SRP i dette emne vil jeg meget gerne se nogle opgaveformuleringer/opgvaver til inspiration.. Skal have taget stilling til om det skal være i organiske eller uorganiske far... -
Spørgsmål til afgangsprøve
ForumindlægHej :D\nJeg skal til afgangsprøve (FSA) om få dage, og vil derfor høre om I har nogle FORSLAG til at indrage noget biologi (25%) til disse emner.\n\n* METALLER - bl.a. egenskaber, korrosion, gennerelt viden om metaller.\n\n* MAGNETISME - bl.a. induktion, elektromagnetisme, transformation m.m.\n\n... -
Sådan finder du sidste års opgavesæt!
ForumindlægSidste års opgavesæt fra de skriftlige eksaminer på gymnasialt niveau finder du sådan her: Start på Undervisningsministeriets hjemmeside, Undervisningsministeriet, vælg Uddannelse, vælg Gymnasiale uddannelser > Prøver og eksamen vælg Centralt stillede skriftlige opgavesæt, s... -
hjælp søges
Forumindlægjeg skal op til skriftlig terminsprøve i kemi i morgen, og regner derfor nogle opgaver. http://us.uvm.dk/gymnasie//almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-3.pdfOpgave 2: Dimethyldiazenjeg har lidt problemer med c,d og e.jeg har beregnet c, men jeg kan se, der er andre her inde på siden der har... -
Samf/Sproglig, International & Penge
ForumindlægJeg er i gang med at tage mig en HF og klarer det rimeligt godt. Gik til eksamen i samfundsfag sidste år og fik 12 med lethed, og regner med at kunne gøre det samme i de fleste andre sproglige/samfundsfaglige fag. Jeg er dog pænt dårlig til matematik og naturvidenskab; regner med at dumpe kemi ... -
Int,..int.. integraler!?
ForumindlægSkal op til skr. kemi standardforsøg på mandag..! Og da jeg derfor, som bekendt, skal op i spektroskopi, vil jeg lige høre hvordan man beregner integraler.. har kigget på de forskellige indlæg der har været tidligere og er stødt på dette indlæg:Indlæg #6 af: XXXSkrevet den: 17-05-2005 21:00:03 -... -
phenolphthalein
ForumindlægHey alle sammen! Ser i jeg har fysik og kemi eksamen her om 5 dages tid og jeg er efterhånden ved at nærme mig stresspunktet :S I dag har jeg så arbejdet med syre, baser og salte, og pludselig kom jeg i tanke om ordet phenolphthalein, men jeg kan simpelthen ikke huske i hvilket sammenhæng det bru... -
ennæring og sundhed kraver?
Forumindlæghej ville lige høre den her uddannelse, ernæring og sundhed står der i ugs adgangskrav, at man skal have en hf. Men under oversigten over hovedtallene kan du se, hvor mange der søgte, og hvor mange der blev optaget på uddannelsen ved sidste optagelse. århus Kvote 1: 8,2 Standby: 7,5 betyd... -
mængdeberegninger - molarmasse for lightergas
ForumindlægHej! Jeg skal snart til eksamen i kemi. Jeg sidder og læser mine rapporter igennem, og kan pludselig ikke huske, hvordan jeg har gjort i mine beregninger. Jeg skal finde stofmængden for lightergassen, vha idealgasloven. Da trykket jo afhænger af temperaturen, skal jeg derfor finde trykket i ba... -
HJÆLP TIL FORSLAG AF NATURFAGSEKSAMEN!!!! DET HASTER
Forumindlæghej Siden at mine 9.klasses eksamen nærmere sig, har jeg trukket "teknologiens betydning for menneskernes sundhed og levevilkår". her skal jeg dække fysik, kemi, biologi og geografidelen af den emne jeg ville fordybe mig med. Mit problem er bare at jeg ikke ved hvilke emner jeg kan ko...
