Søgning på: matematik b eksamenssæt. Resultater: 19941 til 19960 af 106225
  • Middeltal - er dette korrekt?

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg sidder og er i gang med en besvarelse til et spørgsmål om grupperede observationer, og er blevet bedt om at komme ind på middeltal. Har vedhæftet et billede af min besvarelse til dét. Jeg er dog i tvivl om det jeg har skrevet er korrekt? Hvis ikke, ville jeg blive virkelig glad hvi...
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej folk...Jeg skal i gang med at skrive min 3.g opgave, men føler det lidt uoverskueligt. Emnet er i samarbejde med min lærer fastlagt til LINEÆR PROGRAMMERING.Men som sagt har jeg lidt tabt modet så at sige. Så hvis du sidder med et godt råd eller andet så bliver jeg lykkelig over en henvendels...
  • Fysik eksamen

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Er der nogen, som ville forklare mig, hvordan en fysik eksamen foregår på STX i 1.g? Og det er mundligt... På forhånd tak :)
  • Antal eksamner i gymnasiet

    Forumindlæg
    Hej Alle. Går i 3.g og har lige fået at vide at jeg skal op i mundtlig biologi og engelsk plus selvfølgelig AT. Derudover skal jeg op i 4 skriftlige prøver. Mit spørgsmål er hvor mange eksamener man skal op i gennem gymnsiertiden, for kan virkelig ikke finde ud af om AT tæller med eller om det b...
  • dumpe

    Forumindlæg
    for at dumpe til eksamen, skal man så have været dumpet i et fag ,eller bare være dumpet i gennemsnit ???
  • Hvad betyder dette?

    Forumindlæg
    Hvad forstår man ved korrellationskoefficienten?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning?
  • f eller f(x)

    Forumindlæg
    Jeg kom til at tænke på en ting. Jeg ved, at når man har en funktion f(x) og indtegner den i et koordinatsystem, siger man at man har indtegnet grafen for f. Er der helt klare linjer over, hvornår man bruger f og hvornår man bruger f(x)? Det er egentlig fordi jeg har følgende stående i en bog: ...
  • Tak på forhånd

    Forumindlæg
    Forklar hvordan man når frem til en formel for sandsynligheder i en binomialfordeling. Håber nogen kan svarer på dette, tak på forhånd :-)
  • logaritmefunktionen

    Forumindlæg
    hvordan kan jeg redegøre for logaritmefunktionen?
  • Arealberegning og normalfordeling.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal svare på følgende "Forklar hvordan arealberegning kan benyttes til beregninger i en normalfordeling" og kan ikke 100% få det til at give mening. Er der en, der vil give en grundig forklaring af det så det er muligt for mig at forstå ordentligt? Herunder i forbindelse med...
  • Varians og spredning

    Forumindlæg
    Er der en der kan forklare mig hvad varians og spredning er. Jeg forstår ikke helt de tal man får ud af det nemlig, er det % eller hvad er det?
  • Forståelse af enhedscirkel

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg vil gerne have en lidt bedre forståelse og information indenfor: Enhedscirklen Indskreven og omskreven cirkel. Håber der nogen der kan hjælpe med at forklare. På forhånd tak!
  • tværvektor

    Forumindlæg
    nogen som kan hjælpe? hvordan finder jeg vinklen mellem vektor a og tværvektoren til b når a=(2,5) og b=(-2,3)?
  • Udregne vinkel

    Forumindlæg
    Hej :) Hvordan udregner jeg vinkel B i trekant ABC, når det kun er opgivet, at b = 12, a = 9, c = 6.
  • bevisførelse af logaritme-regneregler

    Forumindlæg
    Jeg skal føre et bevis for at: log(a*b)=log(a)+log(b) Jeg er kørt helt flad i det, håber at der er nogen der kan komme med noget hjælp. For jeg kan i hverfald ikke lige overskue hvordan jeg skal komme fra det ene til det andet..:-(
  • hjælp endnu en gang

    Forumindlæg
    jeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. om der var en nem måde at regne dem på....?tak
  • reducering af udtryk? enkelt

    Forumindlæg
    hej nogle som vil hjælpe - husker ikke kvatradsætningerne... (4a+6b)^2-6b(8a+4b)-(4a+b)(4a-b) tak :) Mvh Mads
  • Differentation

    Forumindlæg
    Nu har jeg siddet et stykke tid og prøvet at differentieret (e^(b/x))^-1. Er der nogle der kan hjælpe mig på vej??
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hej. Har alle tre vinkler i en retvinklet trekant, og længden på siden a. Hvordan finder jeg længden på siden b?