Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19941 til 19960 af 92738
-
Emne til fagkombination - AT 2012????
ForumindlægHej derude :-) Som bekendt er emnet i AT i år Katastrofer - årsager og konsekvenser. Jeg har allerede tænkt på fagkombination og kommet frem til to forskellige. Men jeg er meget i tvivl om emne til den pågældende fagkombination. Derfor ville jeg høre om I derude, har nogle forslag til emne ti... -
Funktioner
ForumindlægHvorfor er log(c) = 2.8072 det samme som c= e^2.8072 -
Fysik på uni?
ForumindlægHej, jeg ville blive rigtig glad hvis nogle kunne give mig nogle informationer om hvordan det er at studere fysik på universitet, og om det er det rigtige studie for mig. Hvad arbejder en fysiker f.eks. med i hverdagen? Jeg ville helst ikke lave andet end forskning, og har altid fundet astrofysi... -
elektroner
ForumindlægHvor mange elektroner er der på 1 C? -
tre ligninger med tre ubekendte
Forumindlægnogen der kan hjælpe med opgaven? a*1+b*1+c=0 a*4^2+b*4+c=3 2a+b=4 facit er a=-1 b=6 og c= -5 men jeg kan ikke komme frem til resultatet. på forhånd tak. -
Sinusrelation
ForumindlægNemt spørgsmål som jeg lige har glemt hvordan man regner :) i en trekant kender jeg a = 4 b = 4 A = 56,31 B = 56,31 hvordan beregner jeg nu c og C ??? -
hvad er x
Forumindlæga. 4x+7 = -1+2x b. 4x-15 = -2x+8 c. 3x+½-x =2 + x + 6 forstår ikke hvad er x, så i må meget gerne hjælpe mig med at regne dem ud :-D -
Hjælp terminsprøve.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går i ottene klasse, der er terminsprøve i den kommende uge. Jeg vil meget gerne forberede mig, men ved ikke hvordan. Jeg er fuldt ud styr på matematik delen, men ved ikke så meget om dansk og engelsk delen. Så er der nogen der kan hjælpe med at fortælle hvordan man kan forb... -
Middeltal - er dette korrekt?
ForumindlægHej alle, jeg sidder og er i gang med en besvarelse til et spørgsmål om grupperede observationer, og er blevet bedt om at komme ind på middeltal. Har vedhæftet et billede af min besvarelse til dét. Jeg er dog i tvivl om det jeg har skrevet er korrekt? Hvis ikke, ville jeg blive virkelig glad hvi... -
SSO
ForumindlægHej folk...Jeg skal i gang med at skrive min 3.g opgave, men føler det lidt uoverskueligt. Emnet er i samarbejde med min lærer fastlagt til LINEÆR PROGRAMMERING.Men som sagt har jeg lidt tabt modet så at sige. Så hvis du sidder med et godt råd eller andet så bliver jeg lykkelig over en henvendels... -
Differentialligninger
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning? -
procent regning
ForumindlægER der nogen der kan hjælpe mig med pct. regning, helt fra bunden fra? Procent-regning er nok min svage side... -Skal afslutte mat på b-niveau, så ku være lækkert, hvis nogen kunne fortælle mig hvad jeg kan risikiere at komme op i og evt. komme med nogle opgaver som jeg så kan prøve at besvare. -
Differenskvotient og differentialkvotient
ForumindlægEr der en forskel på differenskvotient og differentialkvotient? Hvis ja, hvad er forskellen? Tak. -
f eller f(x)
ForumindlægJeg kom til at tænke på en ting. Jeg ved, at når man har en funktion f(x) og indtegner den i et koordinatsystem, siger man at man har indtegnet grafen for f. Er der helt klare linjer over, hvornår man bruger f og hvornår man bruger f(x)? Det er egentlig fordi jeg har følgende stående i en bog: ... -
Eksamensspørgsmål væksthastighed
ForumindlægHej, Jeg har et eksamensspørgsmål, hvor jeg skal forklare begrebet væksthastighed. Jeg har indtil videre skrevet følgende i min disposition Begrebet væksthastighed forklarer, et langt stykke af vejen, egentlig hvad differentialregning handler om. Det handler om at kigge på væksten, og ha... -
Sandsynlighedsregning og kombinatorik
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig Sandsynlighedsregning og kombinatorik Redegør med udgangspunkt i et konkret eksempel for beregninger af sandsynligheder for forskellige hændelser. -
dumpe
Forumindlægfor at dumpe til eksamen, skal man så have været dumpet i et fag ,eller bare være dumpet i gennemsnit ??? -
Hvad støder man på i et eksamenssæt?
ForumindlægEr det korrekt observeret, at følgende emner ses i et eksamenssæt? Eller hvad er der ellers ..? * Vektorer i 2D * Vektorer i 3D * Statistik * Differential- og integralregning * Differentialligninger -
Fourier Sinus Polynonium
Forumindlæga) Lad Sn være dét Fourier Sinus polynonium fundet i opgave 5. Brug Sn(1/2)-->f(1/2) for n-->oo til at vise at: 1-1/3+1/5----±1/(2k+1)-->pi/4 Hertil har jeg brugt, at f(1/2)=1(ses i en funktion), samt: k*Sn(1/2)-->k*f(1/2)=k I dette tilfælde er k=pi/4, heraf: pi/4*Sn(1/2)-->... -
eksponentielle sammenhængForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant.
ForumindlægForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant. n nogle der kan hjælpe?
