Debat

Lommeregner

08. august 2011 af MariaDahl (Slettet)

 Hey!

Jeg ville bare lige høre om, I kender forskellen mellem TI-Nspire TouchPad & TI-Nspire CAS Touchpad? Jeg er i tvivl om hvilken jeg skal købe, men prisen er det samme for begge modellerne.

Jeg ville bare spørge, hvilken der vil egne sig bedst for mig? Jeg skal snart starte i gymnasium og har matematik A.

Hilsen Maria :-)


Brugbart svar (1)

Svar #1
08. august 2011 af Hjælpnuuu (Slettet)

Jeg har en lommeregner ti-89 titanium til salg, hvis det er. :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
08. august 2011 af anonym000

 #0 
Vil ikke råde dig til at købe en ti-89, fordi du nemlig skal bruge en TI-Nspire ;)
Men som  regel, vil din gymnasium give dig et godt tilbud, så vent med at købe lommeregner.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #3
08. august 2011 af anonym000

men hvis du skal købe en selv så køb den med CAS, som du skal bruge på A-nivuea.

- - -

...............


Svar #4
08. august 2011 af MariaDahl (Slettet)

 OK. Mange tak for hjælpen :-)


Brugbart svar (1)

Svar #5
08. august 2011 af Walras

#2 Hvad kan en TI-Nspire, som en TI-89er ikke kan, som du nogensinde kommer til at bruge i gymnasiet? Jeg har adskillige kurser i videregående matematik, men min TI-89 kan stadig udregne alt det, jeg har været igennem. Desuden har TI-89eren været en fast del af gymnasiematematik i ihvertfald over 5 år.


Brugbart svar (1)

Svar #6
08. august 2011 af anonym000

#5 
En TI-Nspire bruger man på A-niveau i et almen gymnasium, TI-89'en bruger man på HF som normalt har mat på C eller B niveau. Så må du jo kunne regne ud at at TI-Nspire kan noget som den anden ikke kan eller kan lige så godt, som TI-Nspire. :)

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #7
08. august 2011 af Walras

#6 Jeg har skam haft matematik på A-niveau på det almene gymnasium med en TI-89er, som vores lærer købte ind i stort parti, fordi den kunne alt, der skulle til. Jeg tvivler oprigtigt på, at der skulle være et problem i at bruge en TI-89er. Måske de bare bruger TI-Nspire på dit gymnasium eller i din klasse, fordi det er den, som lærerne eller læreren selv benytter sig af og derfor kan yde hjælp i. 


Brugbart svar (1)

Svar #8
09. august 2011 af anonym000

 #7 
TI-Nspire er nyere end den seneste TI-89, hvilket gør at den evt kan nogle ting bedre og nemmere.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #9
09. august 2011 af Walras

#8 Nu er problemet så blot, at du automatisk antager, at TI-Nspire er en videreudvikling af TI-89 Titanium, idet den er nyere. Desværre ser dette ikke ud til at være tilfældet. TI-Nspire skulle mere eller mindre være en lommeregner, der er designet med henblik på High Schools i USA og skulle på den måde være mere et reklametrick end en egentlig udvidelse af repertoiret for CAS-værktøjer. Ulempen ved TI-Nspire skulle derimod være, at den løber hurtigere tør for batterier. Du kan læse en amerikansk debat her, hvis du skulle  være interesseret. 

Den generelle holdning ser ud til at være, at TI-Nspire er en "ligegyldighed", hvorfor det på ingen måde kan anbefales at udskifte sin TI-89 Titanium. Desuden er der adskillige ingeniør-studerende, der direkte taler for, at TI-89 Titanium skulle være den bedste løsning, hvis man da ikke er indstillet på at benytte sin laptop og et velvalgt matematikprogram som "lommeregner". Læg desuden mærke til, at der i debatten henvises til en gisninger om, hvorvidt TI vil fortsætte produktionen af Nspire, der åbenbart har været alt andet end en stor succes på det amerikanske marked. 


Brugbart svar (1)

Svar #10
11. august 2011 af Hjælpnuuu (Slettet)

#6

Ti-89 brugte jeg på A-niveau, så jeg ved faktisk ikke hvad du snakker om.


Brugbart svar (1)

Svar #11
11. august 2011 af anonym000

 #7
gider ikke engang at diskutere mere, TI-Nspire cx CAS er MEGET bedre..!! og jeg tror ikke du har haft mat på A hvis du har brugt een TI.89....
vores gymnasielærer har nok mere forstand på det end du har?

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #12
11. august 2011 af allan_sim

#11.

Det er fuldstændig ligegyldigt, om man bruger TI-Nspire eller TI-89, når vi snakker det rent matematiske. TI-89 kan ikke mindre rent matematisk end TI N-spire. Hilsen en gymnasielærer i matematik.


Brugbart svar (1)

Svar #13
11. august 2011 af anonym000

 og alle jer andre som siger at lorte Ti-89 er bedre en TI-Nspire cx CAS.

her er links

TI-89 
http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?vi=3&ci=4&varenr=9111100&gclid=CM7D54vEx6oCFc2JDgodSXVrzA



TI-Nspire cx CAS 
http://ef.dk/?pagetype=book&vareid=250058
 
- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #14
11. august 2011 af anonym000

 #11
Vores gymnasielærer siger den er bedst og nyere altså TI-Nspire cx CAS.
altså den gøre den hele meget nemmere bl.a. 

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #15
11. august 2011 af allan_sim

#14.

Men det er en pædagogisk diskussion, og det er her, at Texas har forsøgt at udvikle sig, så integration med dynamisk software osv. kommer i spil - dvs. så den også bruges som et decideret læringsmiddel. Så kan man altid diskutere, hvor godt det er lykkedes for dem, hvilket jeg synes er det egentlige omdrejningspunkt for indlæggene i denne tråd.

Rent matematisk kan man uden problemer klare kravene på A-niveau med TI-89.


Brugbart svar (1)

Svar #16
11. august 2011 af anonym000

 #15

okay, men jeg synes nu at TI-Nspire cx CAS er bedst :D

- - -

...............


Skriv et svar til: Lommeregner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.