Historie

Hvorfor er historie et obligatorisk A-niveau fag???

25. marts 2014 af Danielpott (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvorfor fanden i helvede er historie dog et A fag, og obligatorisk?

I mine øjne er historie lige så vigtigt som fysik og kemi, SPECIELT engelsk og matematik?
Historie er efter min mening røvkedeligt, og jeg føler ikke (til mine fremtidsplaner) jeg får brug for det :///
Jeg kunne godt tænke mig at blive læge, og historie har intet med det at gøre, historie er der i mine øjne kun
for at vi kan få noget at vide om datiden, som alligevel er så uinterressant. Det var dog utroligt...
 


Svar #1
25. marts 2014 af Danielpott (Slettet)

Jeg mente ikke at datiden er uinterressant, for det er den skam, men hvad i helvede skal vi dog bruge datiden til???
 


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. marts 2014 af Icopy (Slettet)

Historie er forforståelsen for den verden vi lever i dag. Det er vigtigt at du har den almene viden, når man skal kalde sig en "gymnasie-elev". 

Men du har ret - folk der tager HHX har ikke historie på A, så den er heller ikke essentiel. Men det giver point i min bog, hvis man kan sin historie. :o)


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. marts 2014 af JEEJ2008

Jeg kan berette at du kan drage stor fordel af at have haft historie når du går på medicin studiet!


Skriv et svar til: Hvorfor er historie et obligatorisk A-niveau fag???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.