Dansk

Tekster?

27. marts 2014 af primoo (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa er  der nogle der ved eller kender nogle steder hvor man kan finde tekste, skal nemlig op til eksamen og vil meget gerne finde de tekster jeg mangler igen men ved desværre ikke hvor...? Tak for hjælpen på forhånd!! ;-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. marts 2014 af Demimuzen (Slettet)

Hvad mener du med tekster :)? Læseprøver eller?

Svar #2
27. marts 2014 af primoo (Slettet)

Tekster som man har læst i løbet af 9 klasse vi har fået en liste over de tekster vi skal have men mangler nemlig nogle... :-D


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. marts 2014 af Demimuzen (Slettet)

Men i hvilket fag? For når du skriver tekster tænker jeg på læseprøver eller dansk??

Svar #4
27. marts 2014 af primoo (Slettet)

Dansk 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. marts 2014 af Demimuzen (Slettet)

Altså der er en hjemmeside hvor du kan finde nogle læseprøver og lytteøvelser. http://retstavning.gyldendal.dk
Måske skal du øve dig på genretrækkende og hvordan man analysere en artikel :) Held og lykke

Brugbart svar (0)

Svar #6
27. marts 2014 af Demimuzen (Slettet)

Jeg tror at i mundligt dansk skal du analysere en artikel eller noget lignende. I skriftligt dansk skal du enten skrive en novelle, et essay eller en artikel. Du skal også lave en læseprøver og diktat. Så jeg synes at du skal fokusere på de slags typer (essay, novelle og artikel) hvor du selv skal skrive dem. Ved artiklen kan du måske fokusere konkret på layoutet og ved novellen og essayet kan du måske søge på nettet og finde svar der:) Det er altid godt at være forberedt, og måske kommer du op til en af de genretræk til mundligt dansk. Så ved du jo trods alt hvad det er det handler om.

Svar #7
27. marts 2014 af primoo (Slettet)

Okaay mange tak for hjælpen!


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. marts 2014 af Demimuzen (Slettet)

Det var så lidt:)

Skriv et svar til: Tekster?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.