Musik

Musik på a niveau

21. april 2014 af aliceN (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej 

jeg skal på gymnasie her til næste år 2015  hvor jeg har valgt musik på a niveau

og jeg er lige begyndt på klaver, og er begyndet at øve på noder, men hvor svært er musik på a niveau?

og er der nogen der kender nogen gode hjemmesider eller bøger om hvordan man lærer noder til klaver?? 

tak på forhånd :) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. april 2014 af loonyida (Slettet)

Hej! Mange synes, inklusivt mig, at det er ret svært. Man skal typisk lave sine egne musikarrangementer udfra en melodi. Udover det er der meget analyse: harmonisk/melodisk mm. Men det lærer man jo. Noder er godt at kunne men slet ikke et krav fra starten. Det kan være rart at kunne et instrument/sang (rytmisk), siden der er meget samspil. Men det er sjovt!


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. april 2014 af Grobnev

Det kommer meget an på, hvor meget musikteori du kan i forvejen. Som loonyida siger, så er det hverken et krav at kunne spille musik eller kunne noder, men det er sindssygt godt at kunne. Jeg var selv stærk teoretisk, inden jeg startede, og det gjorde, at jeg kom ret let igennem det. Hvis man måske ikke er så stærk, så synes man jo nok, det er lidt svært - for noder og andet musikteori (og alt muligt andet for den sags skyld) er jo svært, hvis man ikke kan det i forvejen.

Men spil du bare løs og bliv god til noder, det skal helt sikkert nok betale sig. Vi brugte denne hjemmeside både i undervisning og derhjemme: http://www.emusictheory.com/practice.html

Ydermere kan du skaffe dig programmet EarMaster, som er et lækkert hørelæretrænings-program!

God fornøjelse med det :)


Skriv et svar til: Musik på a niveau

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.