Fransk

Oversættelse

27. april 2014 af JohannaNi (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg håber I kan hjælpe mig med denne oversættelse. Jeg er nemlig lidt i tvivl om den er rigtig. Håber nogen kan hjælpe :-)

Christian elsker at lave mad, og efter studentereksamen tager han til frankrig for at arbejde på en lille restaurant. En dag hvor christian skrællede kartofler, sagde hans chef til ham: ” Der er mange kunder i dga. Jeg kan ikke lave det hele selv. Du bliver nødt til at lave desserten!”. ”Det er iorden, jeg kender en fransk dessert, som alle vil elske. Har vi æbler?”. ”selfølgelig. De ligger i en kasse i kælderen ». Christians dessert blev heldigvis en stor succes.

Jeg har oversat den til:

Christian aime faire la cuisine, et après le bac il va (eller en form for fremtid??" en France pour travailler sur un petit restaurant. 
Un jour, où Christian a pelé les/des pommes de terre, son chef lui a dit :

« Aujourd’hui, il y a beaucoup de clients. Je ne peux pas faire le tout moi-même. Tu es obligé de faire le dessert ! »
« D’accord ! Je connais un bon dessert français,  que tout le monde va aimer. Nous avons des pommes ? »
« Naturellement. Ils sont dans une caisse dans la cave. »
Heureusement le dessert de Christian était un grand succès. 

Tak på forhånd :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2014 af Ronto (Slettet)

Din tekst foregår i datid, men du skriver  il va / og efterspørger en evt. tid i fremtid,  hvad vil du med den? Hvis du ville skrive det som noget der skulle ske snart/ til sommer er " il va" rigtig.
 

Christian aime faire la cuisine,(slet komma) et après le bac il va(allait)  en France pour travailler sur(dans) un petit restaurant. 

Un jour, (où)(quand) Christian a pelé( épluché) des pommes de terre, son chef lui a dit :

Aujourd’hui, il y a beaucoup de clients. Je ne peux pas faire le tout(tout faire) moi-même. Tu es obligé de faire le dessert !

D’accord ! Je connais un bon dessert français que tout le monde va aimer. Nous avons des pommes ? 

Naturellement. Ils sont dans une caisse dans la cave. 

Heureusement le dessert de Christian était un grand succès. 

(Parantes er forslag til ændringer.)
 

Mvh. Mic


Skriv et svar til: Oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.